خانه

پرهیز از 6 اشتباه برای داشتن سالاد سیب زمینی خوشمزه

  • شاید با شنیدن تابستان به یاد باهم بیرون رفتن ها وباربیکیوو درست کردن انواع ساندویچ های کبابی در دل طبیعت بیفتیم.اما یک سالاد سیب زمینی خوشمزه در این روزهای تابستانی شاید یکی از مواردی است که خواهان بودنش در کنار خوراکی های دیگرمان هستیم.بسیاری از مردم در درست کردن این سالاد دچار اشتباهاتی میشوند که باعث میشود که سالاد خوشمزه و دلچسبی را نداشته باشند.ما در این مقاله سعی میکنیم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا سالاد خوشمزه ای را تجربه کنید.

    1. در نوع سیب زمینی که انتخاب میکنید دقت کنید.سالاد سیب زمینی
    برخی از انواع سیب زمینی مناسب آبپز کردن یا بخارپز کردن میباشند و برخی دیگر مناسب سرخ کردن. نوع سیب زمینی که برای سالاد سیب زمینی شما مناسب است نوع رسمی آن است.(سیب زمینی رسمی منظور سیب زمینی های بزرگ با پوست تیره تر هستند)

    2.سیب زمینی های خود را طمعدار کنید.
    بسیاری از افراد ریختن نمک در هنگام آبپز کردن سیب زمینی را فراموش میکنند. مهم است که این مرحله از تهیه سالاد سیب زمینیت ان را فراموش نکنید .و لازم به ذکر است که میتوانید با ادویه های مختلف سیب زمینی ها را بعد از پختن معطر کنید.در واقع یک نکته قابل توجه در مرحله پخت سیب زمینی ها این است که مانند پخت ماکارونی قبل ریختن سیب زمینی ها مقداری نمک در قابلمه بریزید.

    3.سیب زمینی ها را بیش از حد نپزید.
    اگر سیب زمینی ها را در ظرف آب جوش نمکی بریزید شور میشوند بنابراین ترفندی که در این مورد میتوانید به کار ببرید این است که سیب زمینی ها را در آب سردی که مقداری هم نمک دارد بریزید تا خودش آرام آرام به جوش بیاید و سیب زمینی ها شور نشوند.

    4.مقدار زمانی که برای پخت سیب زمینی هایتان میگذارید...
    زمان پخت سیب زمینی ها باید درحدی باشد که وقتی چنگالتان را فرو میبرید در آن نفوذ کند که معمولا زمان رسیدنش برای طبخ حدود 12-8 دقیقه میباشد
     بنابراین تا رسیدن سیب زمینی ها به حد مطلوب پختشان نظارت داشته باشید که بیش از حد پخته نشود.

    5. سیب زمینی ها را به یک اندازه و شکل خرد کنید.
    اگر سیب زمینی ها را به اندازه و شکل های مختلف خرد کنید، ممکن است مقداری از آنها بپزد و مقدار دیگری از سیب زمینی ها نیمه پخته بماند که این وضعیت حس خوبی را هنگام خوردن سالاد ایجاد نمیکند.البته به یک اندازه خرد کردن سیب زمینی ها ممکن است که زمان بیشتری را ازشما بگیرد اما در این صورت طبخ آسانتری خواهید داشت وبا تست کردن یک تکه از سیب زمینی ها به پخت همه شان پی خواهید برد.

    6. در آخرین مرحله از پخت نباید این کارها را انجام داد !!!
    در این قسمت در مورد سس سالاد سیب زمینی صحبت میکنیم .یکی از رایج ترین اشتباهات افراد در مورد سس ها این است که در حین پخت سیب زمینی، سسی را که حاوی سرکه است به سیب زمینی ها اضافه میکنند و این کار همانند این است که وسیله ای توسط حرارت زیاد ذوب شود.
    اگر میخواهید که از سس استفاده کنید بهتر است که بگذارید حدود یک ونیم ساعت بعد از پخت که سیب زمینی ها سرد شد روی آنها سس بریزید یا اگر میخواهید سسی که حاوی سرکه است را امتحان کنید زمانی که سیب زمینی ها گرم هستن رویشان بریزید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها آشپزخانه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان