خانه

چرا سلولیت درمان نمی شود

  • سلولیت (تجمع بافت های چربی زیر پوست)یک بیماری یا عارضه نیست که نیاز ضروری به درمان داشته باشد. در واقع سلولیت همان برجستگی هایی است که روی پوست افراد ظاهر می شود.اکثر زنان روی ران ها، کفل ها و کشاله ی ران هایشان سلولیت دارند. زنان بیشتر از مردان سلولیت دارند و این به خاطر نحوه ی ذخیره ی چربی ها و همچنین به دلیل طرز قرار گرفتن بافت های عضلانی و پیوندی (همبند)در بدنشان است. این حالت ناصافی و قلبنه قلنبه ی پوست، به خاطررسوبات چربی زیر بافت های همبند می باشد، این رسوبات بافت ها را تحت فشار قرار داده و باعث بد فرمی آن ها زیر پوست می گردد و در نهایت منجر به این تغییرات بدشکل در ظاهر پوست می شود.

    این مهم است که بدانید مشکل سلولیت یک عارضه یا بیماری به نام "سلولیت" نیست که به عفونت باکتریایی یا التهاب پوست یا بافت های زیر پوست ربط داشته باشد. در اینجا به دلایلی می پردازیم که چرا سلولیت درمان نمی شود.

    1. پیدایش سلولیت طبیعی است و چیز غیر عادی ای نیست که مجبور باشید آن را رفع کنیدسلولیت
    از نظر بعضی از مردم برجستگی های روی ران یا کفل کاملا طبیعی است و نباید به عنوان یک بیماری به آن نگاه کنید که باید درمان شود. دلایل این مشکل می تواند ارثی باشد و یا به ضخامت پوست، جنسیت، میزان چربی و نوع پراکندگی آن در بدن ربط داشته باشد. هرچند هورمون های زنانه نیز دلیل دیگری برای پیدایش سلولیت می باشند و مسلما با هورمون درمانی رفع نمی شوند!

    2. درمان های بسیاری وجود دارد که در واقع از هیچ کدام نتیجه نمی گیرید و فقطنوعی کلاهبرداری محسوب می شوند
    متیل زانتین ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که در بسیاری از کرم های رفع سلولیت نیز یافت میشوند، (این ماده در واقع محرک سیستم عصبی است). یکی از راه های کم کردن سلولیت یا صاف و یکنواخت کردن سطح پوست، کاهش میزان چربی در بدن است، اما در واقع مواد شیمیایی این کرم ها بسیار کمتر از آن چیزی است که باعث تغییری واقعی شود. مکمل های غذایی نوع دیگری از این نوع کلاه برداری هستند که ادعا می کنند به وسیله ی آن ها می توانید از شر سلولیت ها خلاص شوید!با این درمان ها هیچ تغییر قابل ملاحظه ای حاصل نمی شود و فقط سیستم عصبیتان به هم می ریزد.

    3. ماساژ درمانی
    دستگا های ماساژ زیادی برای درمان سلولیت به بازار عرضه شده است. این نوع درمان علاوه بر اینکه پر خرج است، تاثیر آن نیز در دراز مدت از بین خواهد رفت. این روش تنها چربی های جمع شده ی زیر پوست را دوباره پراکنده می سازد، نه چربی ها را آب می کند نه کاهش می دهد و نیاز به مراقبت منظم نیز دارد.

    4. سلولیت درمان نمی شود، اما می توانید برجستگی های روی پوستتان را کم کنید
    سلولیت هیچ ربطی به سایز شما ندارد. هم افراد چاق هم لاغر، هر دو با مشکل سلولیت مواجه هستند، اما با ورزش کردن، کاهش میزان چربی از طریق خوردن غذاهای خام یا غذاهای پر فیبر،  و همچنین ساختن عضلات بیشتر، می توانید سلولیت ها را کم کنید و پوستی صاف و کشیده داشته باشید.

    بهترین کار این است که دست از نگرانی بردارید و این واقعیت را قبول کنید که از نظر بسیاری از مردم سلولیت امری طبیعی و شایع است. فراموش نکنید سلولیت یک بیماری نیست که مجبور به درمان آن باشید. اگر در مورد ظاهرتان خیلی نگران هستید، می توانید بعضی از این راه ها را امتحان کنید که برای مدت کوتاهی پوستی صاف و یکنواخت داشته باشید، اما مطمئنا نتیجه ی آندائمی نخواهد بود. از آن جایی که سلولیت فقط روی ظاهر پوست تأثیر می گذارد، نمی توانید آن را درمان کنید و در واقع شما باید بیشتر نگران چربی زیر پوست و بدنتان باشید!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان