خانه

چرا مدرسه برای رویارویی با دنیای واقعی آماده نمی کند

  • هر فردی برای این که در اجتماع تبدیل به انسان بالغ، توانا و کارآمدی شود، باید روی مهارت های خود خیلی کار کند، مهارت های لازم در زمینه های مختلف را کسب کند، سخت تلاش کند تا خودش را برای زندگی آماده کند، تنها با مدرسه رفتن نمی توان تمام این مهارت ها را کسب کرد. گرچه سیستم آموزشی در بعضی کشورها در حال پیشرفت و بهتر شدن است، اما هنوز کافی نیست.
    جهان پیرامون ما خیلی بزرگ است و چالش های مختلفی را در مسیر ما قرار خواهد داد. باید خودتان را برای آن ها آماده کنید. متن زیر تعدادی از مشکلات سیستم آموزشی در مدارس را یادآوری می کند.

    1.از بین رفتن حس کنجکاوی
    اگر کسی در طول دوران تحصیل بتواند استعدادهای خودش را بشناسد، در زندگی و آینده شغلی موفق تر خواهد بود. اما افرادی که در این زمینه موفق نمی شوند، سال های زیادی در مدرسه، وقت خود را بیهوده از یک کلاس به کلاس دیگر تلف می کنند.
    مشکل اساسی در مورد کلاس ها و درس ها این است که همه چیز اشباع شده است. درس هایی که معلمان و استادان به شما آموزش می دهند که بعداً مطالعه کنید تا بتوانید امتحاناتتان را پاس کنید، نسبتاً گسترده هستند. با توجه به این واقعیت، حس کنجکاوی دانش آموزان در هر مقطعی که باشند، از بین می رود.
    برای جلوگیری از این اتفاق، هرگز نباید مهارت های در حال پیشرفتتان را رها کنید، باید روی استعدادهای خود کار کنید، چون دقیقاً همان چیزی است که در زندگی نیاز دارید و بعضی از مطالب غیر ضروری و غیر مفید در مدرسه نباید شما را از هدفتان دور کند.

    2.روش ها و متدها به صورت درستی تنظیم نشده اند
    فقط تعداد کمی از مدارس خاصی، روش ها و متدهای مختلف را آزمایش کرده و بعد بهترین متدهای موجود را در سیستم آموزشی خود استفاده می کنند، اما این مدارس در دسترس همه مردم قرار ندارند، چون خیلی گران هستند! همیشه در طول تاریخ و در کشورهای مختلف، این نوع مدارس که از نظر تکنیک های آموزشی و امکانات در سطح خیلی خوبی قرار دارند، هزینه های بالایی داشته اند.
    علاوه بر این مشکل، تست ها و تکالیف مدرسه، خیلی قدیمی بوده و به روز نیستند. مثلاً مقاله های آموزشی، می توانید از معلمان و استادان خود بپرسید آخرین بار چه زمانی مقاله نوشتند! بنابراین چرا ما باید زمان زیادی را صرف یادگیری روش های مناسب برای نوشتن مقاله کنیم، در صورتی که این مهارت بعدها قابل استفاده در زندگی نباشد!
    البته در کوتاه مدت برای این نوع مشکلات کار زیادی نمی توانیم بکنیم، اما کاری که از عهده شما بر می آید این است که خودتان تحقیق و بعد انتخاب کنید. همه مدرسه ها مثل هم نیستند، موقعی که می خواهید تصمیم بگیرید کجا تحصیلاتتان را ادامه دهید، باید خیلی جدی در این مورد تحقیق کنید. چون موضوع چند روز یا چند هفته نیست، بلکه سال ها طول می کشد.

    3.عدم توانایی در انجام کارهای ساده
    خوب، تحصیلاتتان را تمام کردید و باید زندگی مستقل خود  را شروع کنید، حالا نوبت آن رسیده که از تحصیلات و مطالبی که آموخته اید، در زمینه های مختلف زندگی استفاده کنید و بهره ببرید، اما یک نکته را فراموش کردید. قطعاً در زمینه های زیادی با مشکل مواجه می شوید، مثلاً تعمیرات جزئی خانه! چون احتمالاً خیلی برایتان پیش نیامده که پیچ گوشتی دست بگیرید و چیزی را تعمیر کنید. حتی شاید در عوض کردن یک لامپ ساده نیز دچار مشکل شوید.

    4.نا آشنایی با سیستم پولی
    نکته دیگری که باید حتماً بدانید این است که چگونه مسائل مالی و پول خود را مدیریت کنید. مگر این که رشته ای خوانده باشید که دقیقاً با اقتصاد مرتبط باشد. مهارت هایی که باید یاد بگیرید چگونه پولتان را مدیریت، پس انداز و یا سرمایه گذاری کنید. معمولاً این مسئله تبدیل به یک مشکل جدی برای اکثر افراد در بزرگسالی می شود.

    5.عدم مهارت های پخت و پز
    و آخرین، اما نه کم اهمیت ترین دلیل، به یکی از مهارت های خانه مربوط می شود. باید بتوانید خودتان را سیر کنید! بعضی از افراد حتی بلد نیستند چطور از چاقو و ماهیتابه و ... استفاده کنند. پخت و پز لذت بخش و سرگرم کننده است و یک روش عالی برای کاهش استرس است، چون در حال انجام کار خلاقانه ای هستید. چرا نباید چنین کلاسی در مدارسمان داشته باشیم؟ پس چنین کلاس هایی را باید خارج از مدرسه شرکت کنید.
    باید بتوانید مهارت های اساسی در زمینه های مختلف زندگی را یاد بگیرید، باید بتوانید آینده اتان را در دستانتان بگیرید و آن را همان گونه که می خواهید بسازید. اگر درست برنامه ریزی کنید، زمان کافی برای انجام هر کاری را خواهید داشت.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها فرزندان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان