خانه

چهار دلیل قوی بودن کسانی که گریه می کنند !

  • مسلما همه  احساساتی که در ما انسانها وجود دارد  با هم برابر نیستند.قویترین حسی که ما انسانها میخواهیم در خود داشته باشیم حس اعتماد به نفس ،امنیت و موفقیت است و همه ی تلاشمان در راستای به دست آوردن این سه مورد است و باید گفته شود که یکی از راه های به دست آوردن دوستانتان بیان و ابراز شادیهایتان به آنهاست.

    شاید ترس یکی از ملموس ترین احساساتی است که ما در طول زندگیمان تجربه کرده باشیم.مثل ترس از دست دادن شغل ،ترس نسبت به ازدواج کردن کسی یا ترس از مقابله با دوستی که شما را ناراحت کرده است.

    ترس یکی از قویترین احساسات است که ممکن است روزانه چندین بار با آن سرو کله بزنید.گریه
    خشم یکی دیگر از احساسات است که ما هر روزه آن را تجربه میکنیم وبه طور کاملا طبیعی آن را پذیرفته ایم. مانند خشمگین شدن از یک همکار بی کفایت ،شکستن یک گلدان با ارزش توسط فرزندتان ویا ماندن در یک ترافیک سنگین که همگی به نوعی خشم هستند.

    حس انزجار یکی از درونی ترین احساسات است که که به طور منظم حس میشود....
    زمانی که مورد آزار و اذیت واقع میشوید غم و اندوه از جمله احساساتی است که سراغتان میاید و یا زمانی که بهم ریخته هستید  و یا در کاری ناموفق شده اید احساس عدم آرامش و گریه بهتان دست میدهد ،فکر میکنید که ضعیف شده اید البته باید گفت که غم و اندوه و شکست متاسفانه در فرهنگ ما نشان از ضعیف بودن دارد ولی در حقیقت این نوع از احساسات باعث قویتر شدن ما میشوند .

    ثابت شده است کسانی که شجاعت ابراز کردن ناراحتی خود را دارند نسبت به کسانی که اظهار نمیکنند دارای ذهنی سالمتر هستند.
    آیا شما هم جزو کسانی هستید که غم و شادی خود را پنهان میکنند و یا اینکه به راحتی ابراز میکنید ؟
    و به راستس اگر غم و اندوهی دارید و با گریه کردن به آرامش میرسید چرا با گریه کردن خود را تسکین نمیدهید؟!
    اگر جزو آن دسته از افراد هستید که احساسات خود را زمانی که ناراحت هستید با گریه کردن نشان نمیدهید باید بگویم که در واقع خود را فریب داده اید چرا که رسیدن به آرامش از خواص اشک ریختن است .

    از خواص اشک با خبرند
    اشک از غده های اشکی که در چشم وجود دارند، ترشح می شود و با ترشحش باعث آزاد شدن احساسات شما از جمله شادی و غم واسترس در شما میشوند.
    علم ثابت کرده است که اشک ریختن علاوه بر اینکه از استرس شما میکاهد خاصیت سم زدایی دارد و سموم بدنتان را هم آزاد میکند در ضمن باعث بهتر شدن بیناییتان شده وحدود 95-90 درصد از باکتری ها را از بین میبرد.

    آنها از فواید گریه کردن باخبرند
    گریه اندروفین موجود در مغز را کاهش داده و هورمون هایی را که باعث احساس بهتری در شما میشوند را فعال میکند و علاوه بر این نقش یک مسکن را هم دارد که دردتان را کمتر کرده و سطح منگنز مغزتان را هم کاهش میدهد چرا که این ماده با افزایشش باعث کج خلقی شما میشود.
    حتی اگر با گریه کردن مشکلتان حل نشود با نکاتی که در بالا ذکر شد با رسیدنتان به آرامش میتوانید به جای اینکه در آن غرق شوید با ذهن بازتری در موردش فکر کنید .

    آنها به جنسیتشان وبه مقامی که در اجتماع دارند توجه نمیکنند
    گریه کردن  مختص هر دو جنسیت است و شما با گریه کردن بیقراری خود را در مورد موضوعی نشان میدهید و اینکه به توجه دیگران نیاز دارید بنابراین بدون اینکه به جایگاه خودتان در جامعه توجه کنید احساسات خود را بروز بدهید تا به یک آرماش نسبی دست پیدا کنید.

    آنها افراد را به فرار نکردن از احساساتشان دعوت میکنند
    آیا میخواهید که گریه کنید یا نه ؟ و آیا جزو افرادی هستید که زمان ناراحتیتان از گریه کردن اجتناب میکنید ؟ همه ی ما در تلاش هستیم تا بر ناراحتی هایمان غلبه کنیم .اگر هنگام درد دردمان را پنهان نکنیم و با دیگران غم واندوه خود را شریک شویم در واقع به اطرافیانمان اجازه میدهیم که در غم ما شریک شوند و در این صورت کمتر احساس تنهایی خواهیم کرد.
    کسانی که غم و اندوه خود را قبول کرده اند  و آن را با حالات چهره شان بروز میدهند و هچنین به اطرافیانشان هم اجازه بروز احساسات را میدهند در واقع میدانند که مخفی کردن احساسات خطرناک است. وتا زمانی که ابراز احساسات در ما یک نقطه منفی تلقی شود این غم و اندوه های ابراز نشده در وجودمان تلبار شده و روز به روز عمیقتر میشود.
    هنگامی که ما با احساسات خود روراست هستیم و در واقع با این کارمان آستانه درد خود را در برابر مشکلات کم میکنیم .

    بنابراین با گفته های  بالا به این نتیجه میرسیم که گریه نه تنها نشان از ضعف ندارد بلکه به نوعی قدرت درونی ما را نشان میدهد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی ,
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان