خانه

چگونه در زندگی یک فرد خوش شانس باشیم

  • چگونه در زندگی یک فرد خوش شانس باشیم

    تا حالا شده فکر کنید بعضی از آدم های اطرافتان چقدر خوش شانس هستند؟ آدم هایی که از همه نظر خوش شانسند، هم از نظر شغلی، هم روابط و حتی در مورد اتفاقات کوچک و روزمره زندگی.

    برعکس یک سری از افراد دیگر، خیلی بدشانس هستند و به هر چیزی که می خواهند یا به اهدافشان نمی رسند. انگار همیشه اتفاقی می افتد که شرایط و وضعیت آن ها را بدتر می کند.

    چه چیزی باعث خوش شانس بودن دسته اول می شود؟ طور دیگری زندگی می کنند یا متفاوت عمل می کنند؟ واقعاً برخی از مردم خوش شانس تر از بقیه هستند؟

    چه عاملی افراد خوش شانس را از دیگران مجزا می کند؟

    در یک تحقیقات نقش "خوش شانس بودن" را در زندگی افراد مختلف بررسی کردند. عوامل مؤثر در آن و این که چرا بعضی از افراد نسبت به بقیه شانس بیشتری دارند؟ برای این منظور افراد را به دو گروه تقسیم کردند، گروهی که طبق اظهارات خود در زندگی خوش شانس بودند و گروهی که فکر می کرند آدم های بدشانسی هستند و آن ها را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند.

    اولین نکته جالب این بود که افراد خوش شانس نسبت به افراد بدشانس برون گراتر هستند، راحت تر صحبت می کنند، بیشتر لبخند می زنند و تماس چشمی قوی تری دارند. در واقع این ویژگی ها باعث بیشتر شدن شانس و فرصت های بیشتری در زندگی آن ها می شود، چون افراد بیشتری را ملاقات کرده و راحت تر ارتباط برقرار می کنند. همین نکته فرصت های بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهد.

    یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این بود که افراد خوش شانس دوست دارند زندگی آرام تری داشته باشند، درصورتی که افراد بدشانس عصبی تر هستند. به طور کلی اضطراب، تمرکز بیش از حد روی یک موضوع را بیشتر کرده و باعث می شود که ما فرصت های دیگر را از دست بدهیم. به همین خاطر خیلی از افراد اهداف و فرصت های دیگر خود را خراب می کنند، چون برای رسیدن به یک هدف خاص آنقدر نگران هستند که فرصت های دیگر را از دست می دهند و یا نادیده می گیرند.

    گاهی این افراد دنبال موقعیت شغلی خاصی هستند، اما موقعیت های شغلی دیگر در اطرافشان را نمی بینند. ترجیح می دهند با همان افراد آشنای همیشگی در ارتباط باشند و با افراد جدیدی ملاقات نکنند.

    سومین تفاوت عمده و بزرگ بین افراد خوش شانس و بدشانس، طرز برخورد با تجربه های جدید بود. افراد خوش شانس دوست دارند چیزهای جدید را امتحان کنند و به جاهای جدید بروند. مثلاً بیشتر مسافرت می کنند، بیشتر با دیگران صحبت می کنند، فرصت های جدیدی برای خود ایجاد می کنند مثل شروع یک کسب و کار جدید.

    تجربیات جدید باعث می شود به فرصت هایی دست پیدا کنید که برای شخصیت و نقاط قوت شما مناسب و کاربردی هستند.

    اما دسته دوم تا حدودی در زندگی از خود راضی هستند، حتی اگر احساس نارضایتی و ناخشنودی کنند، ترجیح می دهند در همان موقعیتی که هستند بمانند و جرأت تجربه کردن چیزهای جدید را ندارند.

    با کمی تغییر در طرز فکرتان شانس خود را در زندگی بیشتر کنید

    باید یاد بگیرید که چگونه فرصت ها را کشف کنید، چگونه مثبت تر باشید، چگونه مهارت های تصمیم گیری خود را افزایش دهید. تمام این نکات باعث "تحول" می شود. در نهایت می بینید که احساس شادی و رضایت بیشتری در زندگی دارید. احساس می کنید نسبت به قبل خوش شانس تر هستید.

    خوشبختی و خوش شانس بودن تصادفی نیست. در واقع تصمیمات شما، احتمال وقوع این فرصت ها و شانس ها را در زندگی بیشتر می کند. در نهایت می توانید روی این فرصت ها سرمایه گذاری کنید.

    1. چهارچوب ذهنی باز داشته باشید

      شاید گاهی نتوانید به یکی از اهداف خود برسید، ولی به این معنا نیست که تمام درها به روی شما بسته است! تمرکز بیش از حد برای رسیدن به یک هدف باعث می شود که دیگر نتوانید فرصت هایی که در حال حاضر پیش رویتان هستند را ببینید و به آن ها توجه کنید. اگر تجربه ها و فرصت های جدید را پذیرا باشید، فرصت ها و شانس های بیشتری را در زندگی به دست می آورید. نباید حتماً فرد خیلی باهوشی باشید، داشتن نگرش مثبت و ثبات مهم تر است.

    2. نگرش مثبتِ خود را حفظ کنید

      افراد خوش شانس جنبه مثبت هر چیزی را می بینند، به اصطلاح نیمه پر لیوان را می بینند. مثلاً  یک فرد بد شانس موقع تصادف ماشین، فقط درباره عواملی که باعث این تصادف شدند، ناله و شکایت می کند. اما یک فرد خوش شانس فقط به این فکر می کند که: "خدا را شکر که کسی صدمه ندید!" با این طرز فکر راحت تر می توانید چیزهای جدید را امتحان کنید. وقتی مثبت فکر کنید، بیشتر مشتاق انجام کارهای جدید هستید، چون با توجه به طرز فکرتان می دانید که این تجربه جدید، اتفاقات خوبی را برایتان رقم می زند.

    3. کارها و تجربیات جدیدی خارج از برنامه روتین خود امتحان کنید

    وقتی کاری را خارج از کارهای روزمره و روتین خود انجام می دهیم، از این می ترسیم که مبادا نادان و احمق جلوه کنیم. اما افراد خوش شانس بر این باورند که این حس در مورد هر تجربه جدیدی طبیعی است. در حقیقت این حس، قسمتی از فرآیند رسیدن به موفقیت است. اگر هیچ وقت خارج از روتین خود قدم بر ندارید و کاری انجام ندهید، تمام فرصت ها و ماجراجویی های هیجان انگیز را از دست خواهید داد.




    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی

    برچسب ها موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان