خانه

چگونگی انتخاب لباس با توجه به روانشناسی رنگ

  • با دقت به این موضوع فکر کنید. شما کسی راکه لباس تیره رنگ مثل مشکی یا سورمه ای پوشیده نسبت به فردی که لباس کرم یا بژ پوشیده جدی تر می گیرید. رنگ حتی عکس العمل ما به افراد را تغییر می دهد. رنگ قدرت ذهن را به دست می گیرد تا احساسات ما را تغییر دهد.هر نوع رنگی یک تاثیر خاص روانی دارد و شما به طور ناخودگاه به رنگ و پوشش افراد در رنگ های مختلف عکس العمل نشان می دهید. حال اینکه شما می توانید در زندگی روزمرۀ خود از این تأثیر رنگ سود ببرید، به خصوص برای رشد کاری  و روابط اجتماعی. پوشیدن بعضی رنگ ها در چگونگی ارتباط دیگران با شما تأثیر گذار است. در ادامه چند نکته در رابطه با این مطلب توضیح داده شده و شما با رعایت این نکات می توانید تأثیر بهتری در شرایط خاص روی افراد مورد نظرتان داشته باشید. علاقه مندان می توانند از فروشگاه اینترنتی لباس مدل مورد علاقه خود را تهیه نمایند.
     
    دوستانه و صمیمی به نظر برسید :مد

    رنگ های طبیعی و زمینی مثل کرم، خاکی و بژ استفاده کنید.رنگ زرد کم رنگ و خیلی روشن نیز رنگی باز و اجتماعی محسوب می شود و دیگران احساس می کنند که به راحتی می توان به شما نزدیک شد.

    معتبر و قوی به نظر برسید :

    رنگ تیره انتخاب کنید، به خصوص مشکی، طوسی تیره و سورمه ای. این رنگ ها شما را قوی و تصمیم گیرنده جلوه می دهد.

    تهدید آمیز نباشید :

    رنگ های پاستلی انتخاب کنید. مثلاً زرد یا صورتی . رنگ های پاستلی آرام و بدون تهدید هستند. رنگ زرد همیشه مثبت و دوستانه است و صورتی همیشه آرامش بخش و غیرتهاجمی.

    آرام و اطمینان بخش به نظر برسید :

    سبز بپوشید. سبز رنگی است که صلح و نظم را نشان می دهد و ناخودآگاه چنین تأثیری روی ذهن فرد خواهد داشت. این رنگ نشان دهندۀ فردی است که به سادگی تمرکز و آرامش اعصاب خود را از دست نمی دهد و با سیاست تمام مشکلات را حل می کند.

     

    جلب توجه کنید:

    پیراهن مجلسی رنگ روشن و پیشرو بپوشید. مانند نارنجی، قرمز یا قرمز روشن و زرد لیمویی. این رنگ ها جلب توجه می کنند اما نه برای اهداف کاری.

    جلب توجه نکنید:

    رنگ های خنثی یا اصطلاحاً مرده و رنگ پریده بپوشید. از رنگ هایی استفاده کنید که به پوست شما نمی آیند، مثل رنگ های طوسی خنثی، شنی و ... رنگ های خنثی رنگ هایی هستند که به تنهایی جذاب به نظر نمی رسند و معمولاً باید با رنگ های دیگر ادغام شوند.

    خلاق به نظر برسید:

    اگر می خواهید خلاق به نظر برسید و تفکر رو به جلو داشته و می خواهید توجه دیگران را به آن جلب کنید بنفش بپوشید. بنفش رنگی بسیار مثبت است و نشان دهنده هوش بالای شماست. معمولاً رنگ بنفش را برای اتاق خواب نیز توصیه می کنند زیرا باعث تمرکز حواس شده و شما کنترل بیشتری روی ذهنتان خواهید داشت.

    به طور کلی روانشناسی رنگ ها بسیار ساده اما بسیار مؤثر است و اینها فقط نکاتی کوتاه و ساده از دنیایی پر از اطلاعات جالب است. شما می توانید تأثیری که برروی افراد می گذارید را تا حدودی کنترل کنید.

    منبع : فروشگاه اینترنتی دوفیتو
    برچسب ها مد ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان