خانه

کارهای خلاقانه در پاییز با کودکان

  • کارهاي خلاقانه اي که مي توانيد در پاييز با کودکان انجام دهيد
    پاييز فصل مورد علاقه بسياري از افراد است، نه خيلي گرم است نه خيلي سرد. رنگ هاي زيباي پاييزي در برابر پس زمينه آبي آسمان خيلي زيباتر به نظر مي رسند و هيچ صدايي زيباتر از صداي خرد شدن برگ هاي خشک زير پاها نيست. پس قدر اين روزهاي زيبا را بدانيد و قبل از اين که هوا خيلي سرد شود و برفشروعبهباريدنکند،با کودکانتان بيرون برويد.تفریحات پاییزی

    1.به باغ (مزرعه) سيب برويد
    کارهاي زيادي مي توانيد در باغ سيب انجام دهيد. مي توانيد يونجه ها و علف هاي خشک را از نزديک ببينيد و روي آن ها بنشينيد يا اسب سواري کنيد. خودتان سيب بچينيد و بخوريد. آب سيب طبيعي و تازه بخوريد. حيوانات اهلي را در مزرعه ببينيد. خيلي آزاد و راحت در زمين بدويد يا خيلي ريلکس بنشينيد و مناظر را تماشا کنيد.

    2.دسر سيب برشته (ترد) درست کنيد
    يک مسابقه ترتيب دهيد و به هر کدام از بچه ها يک پوست گير (پوست گير يا چاقوي پلاستيکي مخصوص کودکان) بدهيد و ببينيد چه کسي مي تواند درازترين و پيوسته ترين پوست سيب را بکند. بگذاريد بچه ها خودشان مواد اوليه دسر را اندازه کنند و با هم مخلوط کنند.وقتي دسر در حال پخته شدن است، يک بازي با کارت يا بازي هاي فکري ترتيب دهيد. وقتي دسر آماده شد روي آن کارامل بريزيد و از خوردن آن لذت ببريد!

    3.در مارپيچ هاي مزرعه ذرت بازي کنيد
    معروف ترين مارپيچ هاي پرچين دار در اروپا وجود دارد. مشابه آن را مي توانيد در يک مارپيچ مزرعه ذرت تجربه کنيد! وقتي به آن جا رسيديد، بگذاريد بچه ها در ميان کانال ها و بن بست هاي باريک راهنماي شما باشند. وانمود کنيد دنبال آن ها مي رويد تا به شما کمک کنند راهتان را پيدا کنيد قبل از اين که هوا تاريک شود. وقتي به خروجي رسيديد با هم هورا بکشيد، بعدپاپ کورن درست کنيد و جشن بگيريد!

    4.روي کپه ي برگ ها بپريد
    از بچه ها نخواهيد به شما کمک کنند تا با چنگک برگ ها را جمع کنيد! چون بيشتر شبيه يک وظيفه روزمره است. چنگک ها، دستکش هاي کار و کيسه هاي برگ را کنار بگذاريد. قبل از اين که بچه ها خسته و کسل شوند، آن ها را به چالش بکشيد و بگوئيد چه کسي مي تواند بزرگ ترين کپه برگ را درست کند تا روي آن بپرد! دوربينتان را آماده کنيد تا از اين منظره يک عکس عالي بگيريد.

    5.خانواده مترسک ها را درست کنيد
    الان فرصت خوبي است تا جين ها و پيراهن هاي کهنه اي را که ديگر از آن ها استفاده نمي کنيد، پاره کنيد. براي درست کردن مترسک،آن ها را با برگ هايي که قبلاً جمع کرديد پر کنيد. بعد آن ها را براي ديگران به نمايش بگذاريد.

    6.در طبيعت پياده روي کنيد
    خارج از محيط شهر، با کودکانتان پياده روي کنيد، دور از ماشين ها، ساختمان ها و تيرهاي چراغ برق. وانمود کنيد هانسل و گرتل هستيد و سعي مي کنيد راهتان را به خانه پيدا کنيد يا شنل قرمزي هستيد که با خودش سبدي پر از غذا براي مادربزرگش مي برد. بگذاريد بچه ها با سرعت خودشان قدم بزنند. اين پياده روي يک نوع سياحت است نه براي رسيدن به مقصد.به همراه کودکانتان از هر دقيقه ي اين زمان خاص لذت ببريد. از هواي تازه، شاخ و برگ درختان و حيات وحش لذت ببريد.

    7.تماشاي نمايش
    اگر مي خواهيد زمانتان را با بچه ها سپري کنيد، مي توانيد آن ها را به تماشاي يک نمايش ببريد. حتماً نبايد يک نمايش يا تئاتر بزرگ و گران باشد، مي توانيد به تماشاي يک نمايش در مدرسه ي نزديک منزلتان برويد. آن ها هم خيلي سرگرم کننده هستند. يا بعضي تئاترها را چک کنيد، بعضي مواقع تخفيف دارند. حتماً از قبل رزرو کنيد.

    8.غذا دادن به پرندگان
    به همراه کودکتان يک ظرف غذا براي پرندگان و دانه (غذاي پرنده) بخريد. بيرون پنجره آن را آويزان کنيد. ظرف غذا را پر کنيد و از داخل خانه از تماشاي پرندگاني که در بيرون غذا مي خورند لذت ببريد.
    براي اين که زماني را با فرزندانتان سپري کنيد، نياز به برنامه ريزي هاي سخت و پر زحمت نداريد، به روش هاي ساده تر فکر کنيد تا لحظات و خاطرات زيبايي را با فرزندانتان بسازيد. چون آن ها خيلي سريع بزرگ مي شوند. از هر ثانيه از دوران کودکي آن ها لذت ببريد.


    برچسب ها زندگی ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان