خانه

کم کردن وزن با روش های ساده

  • کم کردن وزن با ورزش هاي ساده
    اگر فکر ميکنيد کم کردن وزن فقط با رژيم ها و تمرينات سخت ورزشي ميتواند انجام شود ، بايد بگويم که سخت در اشتباه هستيد.در اين مقاله به روش هاي تاثيرگذار در عين حال ساده ، بدون رژيم غذايي و هر گونه ورزش ميپردازيم. 

    1/ از بشقاب کوچکتري استفاده کنيد.
    يکي از راه هاي آسان براي کم کردن وزن، استفاده از ظروف کوچکتر براي خوردن است. طي تحقيقاتي که در دانشگاه گرونينگن آمريکا صورت گرفته، محققان دريافته اند، افراد ظروفي را که فقط %70 آن پر بوده است را براي خوردن ترجيح ميدهند بنابراين اگر خواهان کم کردن وزن هستيد از ظروف غذايي که کوچکتر هستند استفاده کنيد تا شاهد کم شدن شگفت انگيز وزنتان در يک سال باشيد.

    2/ قبل از خوردن غذا کمي آب بنوشيد.
    آب يک ماده نوشيدني است که هيچ کالري در خود ندارد، بنابراين با نوشيدن کمي آب قبل از غذا ميتوانيد احساس سيري را در خود ايجاد کرده و مانع از خوردن غذاي بيشتر شويد. اين روش يکي از راه هاي موثر و آسان براي کم کردن وزن به ويژه در افراد بسيار چاق ميباشد.

    3/ مواد غذايي کم کالري تر را جايگزين مواد غذايي پرکالري تر کنيد.
    با جايگزين کردن مواد کم کالري به جاي مواد پرکالري ميتوانيد به مقدار زيادي در مصرف کالري روزانه خود صرفه جويي کنيد براي مثال ، شير بادام به اندازه 3/1 شير کم چرب داراي کالري است و همچنين 113 گرم از گوشت بوقلمون داراي 150 کالري است که به همان اندازه گوشت گاو داراي 319 کالري است.

    4/  به جاي دسر ، شکلات تلخ بخوريد.
    در هر 28 گرم از شکلات تلخ که داراي %75 کاکائو خالص است 170 کالري و در همان مقدار شيريني و يا بيسکويت 220 کالري با قند مضاعف موجود است. بنابراين بيسکويت ها و شيرينيجات را از برنامه غذايي خود حذف کرده و مزاج خود را با شکلات تلخ سازگار دهيد تا ميزان مصرفي قند و کالري بدنتان را پايين بياوريد.

    5/ بيشتر از قبل تحرک داشته باشيد.
    چقدر از زمان خود را به پياده روي اختصاص ميدهيد؟ و چند بار به جاي استفاده از آسانسور ، پله ها را براي بالا رفتن ترجيح داده ايد ؟ اگر ميخواهيد وزن کم کنيد بايد تحرک بيشتري داشته باشيد بنابراين هنگام رفتن به محل کارتان و يا سوپر مارکت جهت خريد کردن، اتومبيل خود را جايي دورتر از محل کار و يا سوپر مارکت پارک کنيد تا فرصتي براي پياده روي تا رسيدن به مقصد ايجاد شود.اين روش يکي از راه هاي ساده براي کم کردن وزن بدن و سوزاندن چربي ها به حساب مي آيد. 

    6/ حجم وعده هاي غذاييتان را کمتر ولي تعداد دفعاتش را بيشتر کنيد.
    کم کردن وزن و سوزاندن چربي بعد از يک وعده غذايي حجيم بسيار مشکل و در غالب موارد غير ممکن است بنابراين براي کم کردن وزن بدون سختي زياد و تنظيم قندخون در حد نرمال توصيه ميشود که حجم وعده ها کمتر و تعداد دفعات آن بيشتر شود. به توصيه پزشکان خوردن 6 وعده سبک و با يک فاصله زماني معين ميتواند تاثير شگرفي در کم کردن وزن داشته باشد.

    7/ خواب کافي داشته باشيد.
     برطبق يک تحقيقي محققان کلمبيايي دريافته اند افرادي که روزانه کمتر از 7 ساعت در روز ميخوابند بيشتر دچار اضافه وزن شده و سخت موفق به کم کردن وزن ميشوند.در واقع اين افراد به دليل بيدار ماندن در طولاني مدت اشتهايشان به خوردن غذا، به خصوص مواد غذايي ناسالم بيشتر شده و در نتيجه بيشتر در معرض خطر چاقي و بيماري هاي ناشي از چاقي قرار ميگيرند.
    در کنار اين توصيه ها اگر هوس زيادي به خوردن داريد و فقط قسمتي از اين نکات را ميتوانيد رعايت کنيد نوشيدن چاي نعنا فلفلي را هر دو ساعت يکبار فراموش نکنيد چرا که مطالعات نشان داده انجام اين روش، در طول يک ماه تاثير به سزايي در کاهش وزن دارد. 

    مترجم اختصاصي زيباکده : آيدا خديوي

     
     
    برچسب ها تناسب اندام ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان