خانه

گارسینیا کمبوجیا

  • این میوه به عنوان یک مکمل کاهش وزن شناخته شده است. از میوه های مرکبات جنوب شرقی آسیا است وکارشناسان معتقدند که یکی از موارد خوب برای کاهش وزن به حساب می آید. بسیاری از پزشکان معروف از جمله دکتر آز میگویند که اگر از این میوه به درستی استفاده شود منبع خوبی برای کاهش وزن به حساب می آید. و بر طبق نظر بسیاری از پزشکان دیگر یک داروی طبیعی برای کاهش وزن محسوب میشود.

    ممکن است این سوال مطرح شود که اگر این نظریه صحیح نباشد و در بهبود کاهش وزن موثر نباشد چه میشود ؟ بسیاری از مردم فراموش میکنند که اگر هم موثر نباشد جزو میوه ها محسوب میشود و یک منبع تغذیه ای غنی به حساب می آید. در این صورت تصمیم با شماست از این جهت که بخواهید این میوه را چه از این جهت که به کاهش سایز دور کمرتان کمک کند و یا اینکه منفعت های دیگری را در پی داشته باشد مصرف کنید.
    در اینجا به خواص مفید  دیگر این میوه اشاره میکنیم :

    1/ به کاهش وزن کمک میکند.
    تحقیقات نشان داده است که این میوه به کاهش وزنتان کمک میکند اما اینکه در صورتی که بخواهید از مکملش استفاده کنید بنا به افراد مختلف زمان میبرد تا کاهش وزن صورت بگیرد.این میوه حاوی هیدروکسی سیتریک اسید است که به کاهش اشتها و چربی سوزی کمک فراوانی میکند.
    مطالعات در زمینه انسان ها و حیوانات نشان داده است که HCA بر روی ژن هایی که مسئول تولید لپتین چربی هستد اثر میگذارد لپتین یک هورمون خارق العاده میباشد که به مغز جهت کاهش اشتها فرمان میدهد. HCA همچنین بر ژن های چاقی مفرط هم تاثیر به سزایی دارد.
    مطالعات نشان داده است که خوردن این میوه برای کاهش کلسترول و پایین اوردن سطح انوسلین موثر است.
    یکی از فواید دیگرش برای افزایش استقامت بدن در تمرینات ورزشی است به این منظور که میتوانید تمرینات طولانی تری را انجام دهید و کالری بیشتری را بسوزانید.
    حال اگر با خوردن این میوه و یا مکمل آن بتوانید 2 یا 20 پوند بسوزانید در هر صورت به شما در کم کردن وزنتان کمک بسیاری خواهد شد.

    2/ محافظت در برابر سرطان
    این میوه حاوی موادی مانند سنتونز گارسینول است که که از ابتلا به سرطان جلوگیری میکند. این میوه برای کشتن سلول های سرطانی به کار میرود و از گسترش آن جلوگیری میکند.همچنین به کم کردن التهاب مغز ، کلیه و روده کمک میکند که در نتیجه باعث میشود که از روند سرطان بازهم جلوگیری شود.

    3/ در برابر الکل و التهابات از کبد مراقبت میکند.
    تعدادی از مطالعات نشان داده است که HCA از کبد در مقابل مصرف الکل محافظت میکند همچنین به کم کردن التهاب کبد و حفظ سلامت آن بسیار موثر است.

    4/ از زخم شدن دستگاه گوارش و مغز محافظت میکند.
    گارسینول موجود در این میوه از سلول های مغز که آستروسیت نام دارد محافظت میکند و از تجمع سم جلوگیری میکند.
    با محافظت از رادیکال های آزاد هیدروکسیل از زخم روده هم جلوگیری میکند.

    5/ در برابر بیماری ایدز محافظت میکند.
    شاید تصور این موضوع کمی سخت به نظر برسد که چگونه یک میوه میتواند این چنین از  با ویروس هایی همچون ویروس ایدز مقابله کند ! اما باید بدانید که گارسینول به دلیل داشتن پروتئین هایی میتواند با این ویروس ها مقابله کنند.
    البته این به معنی بلامانع شدن از به وجود آمدن ویروس ایدز در بدن نیست ! بلکه به معنی به تاخیر انداختن است.و اگرهر روز میوه ی گارسینیا کمبوجیا را میخورید هیچکدام از مراقبت های لازم برای مقابله به ایدز را به عقب نیندازید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
     
    برچسب ها تغذیه ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان