خانه

یک تعهد و انتخاب برای تمام عمر

  • برای یک ازدواج موفق باید خیلی تلاش کنید. همه ما بارها این جمله را شنیدیم. وقتی آمار طلاق و مشکلات و درگیری اطرافیانمان را می بینیم بیشتر به این نکته پی می بریم.
    گاهی وقتی تصاویر و داستان های رمانتیک را در فیلم ها، سریال ها می بینیم، یا وقتی به تصاویر رمانتیک و عاشقانه دیگران در شبکه های اجتماعی نگاه می کنیم، تصوری رؤیایی و غیر واقعی از ازدواج پیدا می کنیم و فکر می کنیم زندگی مشترک چیزی غیر از لحظات شاد و عاشقانه و رمانتیک نیست. اما واقعیت این است که ما در واقع 5 درصد از زندگیمان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم. قطعاً هیچ کس دوست ندارد کشمکش ها، بحث ها، مشکلات و درگیری های زندگی مشترک خود را به دیگران نشان دهد.

    • ازدواج یعنی تعهد، تلاش و برنامه ریزی روزانه
    یکی از رایج ترین تصورات غلط درباره ازدواج این است که وقتی جشن عروسی با آن همه دنگ و فنگ و هزینه هایش تمام می شود، نفس راحتی می کشید و با خودتان می گویید: بالاخره تمام شد! فکر می کنید تمام مشکلاتتان تمام شده و در کنار هم تا آخر عمر به خوبی و خوشی و بدون هیچ مشکلی زندگی می کنید!
    در واقع اکثر افراد به جای این که برای زندگی مشترک، آینده و مسائل مختلف بعد از ازدواج برنامه ریزی کنند، بیشتر وقت، هزینه و انرژی اشان را صرف برنامه ریزی برای جشن عروسی می کنند. ازدواج تعهدی برای تمام عمر است. هر روزی که از خواب بیدار می شوید، باید برای زندگی بهتر در کنار همسرتان برنامه ریزی داشته باشید و تلاش کنید. ازدواج های مستحکم، خوب و پایدار، از طریق تصاویر فیس بوک یا اینستاگرام شکل نمی گیرند، بلکه تحت تأثیر برخوردها و طرز رفتارهای روزمره هستند. آدم ها فقط از لحظه های شاد، رمانتیک و اتفاقات خوبشان عکس می گذارند، چه بسا در پس تمام این عکس های زیبا، مشکلات و سختی های زندگی مشترکشان پنهان شده باشد.

    •5 روش برای موفقیت در زندگی مشترک و تقویت رابطه با همسرتان

    واقعیت این است که برای داشتن ازدواج موفق باید سخت تلاش کنید. چند قاعده کاربردی و ساده وجود دارد که اگر به طور مداوم آن ها را در زندگی خود به کار ببندید، یک زندگی مشترک موفق، طولانی و پایدار را تجربه خواهید کرد.

    توسعه و ترویج یک تیم از نظر ذهنی و طرز فکر: شما یک تیم هستید. این تیم از منافع شخصی بیشتر اهمیت دارد. برای این که تیم خوبی باشید، باید خیلی از چیزها را فدا کنید. گاهی در این تیم تبدیل به یک ستاره می شوید و گاهی هم نه. باید یاد بگیرید گاهی از منافع شخصی خودتان به خاطر منافع تیم بگذرید. چون زمانی که یک تیم برنده می شود، در واقع تمام بازیکنان آن برنده می شوند. خودخواهی بزرگ ترین دشمن زندگی مشترک است و شاید علت اصلی شکست بسیاری از ازدواج ها باشد.

    همسرتان را همان طوری که هست بپذیرید و دوست داشته باشید، برای اهداف زندگی مشترکتان با هم تلاش کنید: برای یک زندگی مشترک موفق باید همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید، سعی نکنید او را تغییر دهید. شما با همسرتان با تمام خوبی ها و بدی هایش ازدواج کردید. تلاش برای تغییر همسرتان یک کار بیهوده و در واقع نوعی بی احترامی به اوست. شما هر دو همان کسی هستید که باید باشید. سعی کنید خوبی هایتان را پر رنگ تر نشان دهید و در برابر بدی ها، سختی ها و مشکلات با هم تلاش کنید. ماهیت واقعی ازدواج این است که یاد بگیرید همسرتان را همان طوری که هست، بدون هیچ قید و شرطی دوست داشته باشید.

    نسبت به بقیه با همسرتان رفتار بهتری داشته باشید نه بدتر: یکی از سخت ترین اصول برای تمرین کردن همین نکته است، اما بیشترین و بهترین بازدهی و نتیجه را دارد. وقتی بین شما و همکارتان درگیری به وجود می آید، سعی می کنید داد و بیداد راه نیندازید و از الفاظ بد و زشت استفاده نکنید، قبل از این که هر حرفی بزنید فکر می کنید تا در این وضعیت بهترین رویکرد و رفتار را داشته باشید و به بهترین روش ممکن مشکل را حل کنید. پس چرا با همسرتان اینگونه رفتار نکنید؟ همسر شما بیشتر از هر فرد دیگری در زندگیتان سزاوار احترام، نرمی، ملایمت و درک است.

    برای رویارویی با مسائل سخت، بحث و نزاع ها برنامه و هدف داشته باشید: گاهی همسرتان خیلی اعصاب شما را خرد می کند، بعضی از عاداتش، خلق و خو و خصوصیات اخلاقیش، گاهی اعصاب شما را به هم می ریزد. اما لزوماً به این معنا نیست که باید به خاطر این مسائل جزئی مدام با او جر و بحث کنید. باید یاد بگیرید گاهی اوقات هم بی خیال باشید و چشم پوشی کنید. دلیلی ندارد هر چیزی را تبدیل به جنگ و دعوا کنید. برای روبرو شدن با مسائل و مشکلات بزرگ تر که روی زندگی مشترک شما تأثیر گذارتر هستند، یک استراتژی مشخص داشته باشید، به خود آن مسئله یا مشکل توجه کنید نه این که به همسرتان پرخاش کنید. یادتان باشد شما یک تیم هستید و آن مشکل حریف مقابل شماست. برای صحبت و گفتگو زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید، حواستان به تن صدا و کلماتی که انتخاب می کنید باشد. طوری صحبت کنید که همسرتان متوجه منظور شما بشود. اگر هر کدام عصبانی شدید یا از کوره در رفتید، بحث را متوقف کرده و استراحت کنید. روی مسئله مورد نظر تمرکز کنید و هرگز همسرتان را مخاطب قرار ندهید. مهارت در هنرِ ارتباطات کلید اصلی حل مشکلات، موقع گفتگو و مذاکره است. 

    بعضی از خطاها را فراموش کنید: ازدواج یک تمرین بزرگ برای بخشش است. اگر نمی توانید کسی را ببخشید و کینه ها را همیشه با خودتان حمل می کنید، پس هیچ وقت ازدواج نکنید! مسلماً بخشیدن بعضی از اشتباهات از بقیه سخت تر است و زمان می برد. گاهی مجبورید از حق خودتان برای مجازات همسرتان صرف نظر کرده و او را به خاطر کار اشتباهی که انجام داده ببخشید. این تنها روش برای حرکت رو به رشد در زندگی مشترک شماست. ازدواج نیازمند بلوغ، اراده، سرسختی و عشق بی قید و شرط برای شروع و تداوم آن است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها ازدواج ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان