خانه
642K

انواع کیک و شیرینی

  • ۰۷:۳۷   ۱۳۹۳/۹/۱۵
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست


    انواع کیک و شیرینی
  • leftPublish
  • ۰۹:۴۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    کیک_بدون شیرو تخم مرغ

    آرد 3 پیمانه

    شکر 2 پیمانه

    آب سرد 2پیمانه

    روغن 2/3 پیمانه

    پودر کاکائو1/2 پیمانه

    جوش شیرین 2 قاشق چای خوری

    سرکه سفید 2 قاشق چای خوری

    وانیل 1قاشق چای خوری

    نمک 1 قاشق چای خوری

    همه مواد رو باهم مخلوط کرده و در فر با 350 درجه میزاریم تا بپزد.

    انواع کیک و شیرینی
  • ۰۹:۴۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    آموزش  قند مجلسی

    مواد لازم

    رنگ خوراکی    به مقدار لازم

    تخم مرغ (سفیده) زده شده  ۴ قاشق چای خوری

    شکر   ۲ فنجان

    طرز تهیه

    ۱- نصف فنجون شکر رو داخل ظرفی بریزین .. و مقدار کمی رنگ خوراکی بهش اضافه کنین

    ۲- و به هم بزنین تا رنگ مورد نظرتون به دست بیاد ..

    ۳- یک قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ زده شده رو به کاسه اضافه کنین و بهم بزنین تا موادمون شکل ماسه خیس بشه ..دقت کنین اگه زیاد سفیده تخم مرغ اضافه کنین نتیجه مورد نظر به دست نمیاد .

    ۴- موادمون که شبیه ماسه خیس هست رو روی سطح صافی پهن میکنیم و با کمک دست و وردنه اون رو صاف میکنیم 

    ۵- و در آخر خیلی با دقت و با حوصله قالب میزنیم

    ۶- و بقیه مواد رو نگه میداریم نصف فنجون شکر دیگه رو به موادمون که باقی مونده اضافه میکنیم.یک قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ به موادمون اضافه میکنیم.این بار رنگ کمرنگ تری میخوایم داشته باشیم .اگه رنگ مورد نظرمون به دست نیومدیه فتجون شکر دیگه به همراه یک قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ رو دوباره اضافه کنین تا رنگ مورد نظر به دست بیاد .

    ۷- مراحل بالا رو تکرار میکنیم و مواد روقالب میزنیممیتونیم چند بار دیگه هم عملیات بالا رو برای داشتن رنگ های کمرنگ تر تکرار کنیم در نهایت قلب ها رو باید ده دقیقه داخل فر قرار بدیم تا قندها سفت بشه

    سایر نکات

    برای مهمانی های خاص و مراسم پاگشا و جشن های تولد و نامزدی بهترین ایده و ابتکار درست کردن قندهای رنگی و فانتزی است که چشم مهمانان را خیره کند و مراسم شما را باشکوه تر کند،

    برای کمرنگ و پررنگ کردن مواد میزان رنگ خوراکی که اضافه میکنید مهم است

    انواع کیک و شیرینی
  • ۰۹:۵۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    کوکی_عروسکی

    می خوام چیزی بهت یاد بدم که یه عالمه حس خوب توش هست.   بعضی از تجربه‌ها تو زندگی خیلی هیجان انگیزن؛  مثلاً به مهمونی دعوت بشی و خودت شیرینی درست کنی ببری. حالا من یه خمیر بهت یاد می دم که پایه‌ تمام شیرینی‌های خشکه؛ (کوکی).

    1. اول از همه صد و ده گرم روغن جامد یا جایگزینش صدو پنجاه گرم کره رو با صد گرم خاک قند و نصف قاشق چایخوری وانیل خوب با همزن بزن تا یکدست و نرم و لطیف بشه. بعد دویست و پنجاه گرم آرد سفید رو الک کن و به این مخلوط اضافه کن. بعد با دستت ورز (مالش) بده. 

    2. بعد روشو بپوشون و چند ساعتی بذارش کنار. حالا روی سطح صافی کمی آرد ذرت به دلیل نرم و لطیف بودنش بپاش. البته اگه آرد ذرت هم نداشتی مهم نیست. از همون آرد سفید هم می تونی استفاده کنی. بعد خمیرتو به کمک وردنه پهن کن به قطر یک سانت. با هر قالبی که دوست داری- عروسکی، گرد، قلب، مثلث- روی خمیرهاتو قالب بزن. کف سینی فرتو کاغذ روغنی پهن کن. 

    3. فر رو هم نیم ساعت قبل حتما گرم کن. قالب ها رو که روی خمیر زدی با فاصله بذار تو سینی روی کاغذ روغنی تا خمیرت تموم بشه. اونوقت سینی رو بذار روی طبقه‌ بالای فر روی 160 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه. البته مرتب بهش سر بزن که زیرش طلایی بشه ولی نسوزه ها. بعد فرو خاموش کن بذار خنک بشه و از سینی جداشون کن. حالا چند راه داری؛ هم می تونی روشو با ترافیل ، شکر یا پودر کاکائو یا روی یکیش مربا بریزی یا می تونی  مثل من از خمیر فوندانت استفاده کنی. 

    4. اونم به این طریق که مثل خمیر با وردنه پهنش کن. -قطرش کمتر از یک سانت -بعد با همون قالب ها روش قالب بزن. بعد آهسته بردار و با برس آب پشت خمیر فوندانتتو کمی خیس کن. بعد بذار روی شیرینی و با سطح صافی روش یه فشار کوچیک بده که بچسبه. من این کارو اصطلاحا با اتوی فوندانت انجام می دم. 

    5. خمیرهاتو می تونی به چند قسمت تقسیم کنی و با رنگ های مجاز خوراکی به کمک خلال دندون رنگیشون کنی و خوب ورز بدی تا به رنگ دلخواهت برسی و  در مرحله‌ آخر با ترافیل یا آیسینگ تزیینش کنی. بعدشم تو یه جعبه‌ خوشگل بچین و درشو یه روبان خشک ببند و برو مهمونی. اونوقت متوجه اون حس خوبی که بهت گفتم می شی.

    انواع کیک و شیرینی
  • ۰۹:۵۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    طرز تهیه نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانه

    آماده سازی: 2 ساعت

    مدت انتظار: 1 ساعت

    مجموعاً: 3 ساعت

    مواد اولیه :

    برای 6 نفر

    نمک 1هشتم قاشق مرباخوری

    آرد 2تا3لیوان

    مخمر (پودر) 1قاشق غذاخوری

    شیر شیر 1لیوان

    کره 3قاشق غذاخوری

    شکر 3قاشق غذاخوری

    زرده تخم مرغ 2عدد

    کنجد (اختیاری) به میزان لازم

    108

    نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانه

    طرز تهیه:

    ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و شکر و کره آب شده و یک عدد از زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا حل شوند.آرد و نمک را مخلوط کرده و حد اقل 3بار الک کنید تا سبک شده و هوا بخورند و بعد کم کم آن را به مواد بیفزایید تا مواد حالت چسبندگی خود را از دست داده و به صورت خمیری نرم و لطیف درآیند.سپس خمیر را چند بار بند کرده و به ظرف بکوبیدو بعد ظرفی را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید و بعد با یک پارچه نخی نمناک روی آن را پوشانده و به مدت 2ساعت در جایی گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.بعد از آماده شدن خمیر آن را روی سطح ارد پاشی شده باز کنید و با وردنه کمی ورز دهید و مثل آدامس چند بار بکشید.سپس خمیر را به چند قسمت تقسیم کرده و به شکل دلخواه شکل دهید .

    روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن قرار داده و روی خمیرها پارچه ای نمناک بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی آن نیز کمی کنجد بپاشید.

    ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20تا30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید ، در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید ، در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2تا3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

    نکات:

    1)در صورت تمایل به خمیر نان مقداری گردو یا کشمش اضافه کنید.

    2)بهتر است وسط خمیر مقداری پوره خرما(مخلوط خرمای بدون پوست و کره)اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

    3)در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.

    انواع کیک و شیرینی
  • ۱۲:۲۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    طرز تهیه شیرینی سپهسالاری 

    دستپخت سمیه 

    مواد لازم 

    ارد ۳۲۰ گرم 

    خاکه قند  ۱۷۵ گرم 

    ماست شیرین ۱۵۰ گرم 

    روغن قنادی صاف یا کره  ۱۲۵ گرم 

    بکینگ پودر ۱/۲ قاشق مرباخوری 

    زعفران مقداری 

    تخم مرغ ۲ عدد 

    زرده تخم مرغ و پودر پسته به دلخواه برای تزیین 

    طرز تهیه ؛

    روغن و خاک قند رو با میکسر میزنیم تا سفید بشه . تخم مرغها رو یکی یکی اضافه کرده و باز با همزن میزنیم . سپس ماست را اضافه کرده و مجدد میزنیم . زعفران را ریخته و مخلوط میکنیم . ارد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده . سه بار الک میکنیم و به موادمون اضافه میکنیم و با لیسک هم میزنیم . میتونیم توی قیف بریزیم و با فاصله شکوفه بزنیم .. من با قاشق ریختم روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشونده بودمش . روش رو با چاقو چندتا برش سطحی زدم . اگر مهر دارین میتونین از مهر استفاده کنین . روی شیرینیها رو زرده تخم مرغ مالیده و پودر پسته به دلخواه میزنیم و در فر از قبل گرم شده با ۱۸۰درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه میزاریم تا طلایی بشه .. میتونین چند ثانیه گریل رو روشن کنین تا روش هم طلایی بشه .

    انواع کیک و شیرینی

  • leftPublish
  • ۱۲:۳۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    باقلوا تركي 

    خوشمزه خمير يوفكا رو با كره اب شده ٧٠گرم

     هست چرب ميكنيم به صورت لايه لايه چرب ميكنيم و تو ظرف ميزاريم تا حدود ٦ تا ٨ ورق بشه بعد گردو و بسته پودر شده رو با هم مخلوط ميكنيم ١/٢ قاشق چاي خوري دارچين و ي قاشق مربا خوري عرق هل ميريزيم و مواد رو خمير ميريزيم و دو باره ٨ ورق ديگه كه همه لايه ها رو چرب كردم ميزاريم روش و برش ميزنيم با چاقو تيز و باقي كره رو  روش ميريزيم ميزاريم تو فر ١٨٠ درجه طبقه وسط به مدت ٢٠ دقيقه اگه روش طلايي نشد شعله بالا رو روشن كنيد براي ٣ تا ٤ دقيقه خيلي مواظب باشد نسوزه سريع طلايي ميشه 

    شربت هم ٣/٤ليوان شكر ٣/٤ ليوان اب ي قاشق غذا خوري گلاب و ٣ قاشق غذا خوري شير عسلي  باهم رو حرارت گذاشتم تا جوش  

    بخوره به دلخواه دعفرون هم مي تونيد بزنيد 

    من نزدم بعد كه شربت اماده شد داغ روي باقلوا كه از فر در اوردين بريزيد و تو يخچال بزاريد برا يكي تا ٢ ساعت 

    نكنه : خمير مخصوص باقلوا رو از روز قبل از فريز خارج كنيد وتو يخچال بزاريد 

    زمان كره زدن به خمير باقي خمير رو بپوشانيد چون سريع خشك ميشه 

    انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی

  • ۱۳:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    باقلوا یزدی با خمیر یوفکا

    مواد اولیه : 

    برای 15 نفر 

    پودرقند 150گرم 

    هل سبز (پودرشده) 1قاشق مرباخوری 

    شکر 500گرم 

    آب 2لیوان 

    روغن مایع به میزان لازم 

    خمیریوفکا به میزان لازم 

    بادام (بدون پوست وپودرشده) 300گرم 

    گلاب نصف لیوان 

    جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری 

    طرزتهیه موادمیانی: 

    بادام رابه مدت یکساعت درآب جوش بگذاریدبعدازاین مدت به راحتی پوستش راجداکرده بگذاریدکمی خشک شودبعدنیم ساعت درفریزرگذاشته وبادام را پودرکنیدوبا پودرقند وپودرهل مخلوط کنید.

    ✅✅✅طرزتهیه شربت: 

    آب وشکر رامخلوط کنیدوروی حرارت بگذاریدتاشکرحل شودوشربت کمی قوام بیایدگلاب رااضافه کنیدوبعدازده دقیقه جوهرلیمو رابریزیدوپنج دقیقه بعدحرارت را خاموش کنید. 

    حالادرظرف موردنظر(که میتونه یک ظرف پیرکس باشه یا یک سینی آلومنیومی) یک لایه خمیریوفکا میچینیم روی آن کمی گلاب اسپری کرده ونیمی ازموادمیانی راروی آن میریزیم یک لایه دیگرخمیریوفکاچیده گلاب اسپری میکنیم وبقیه موادمیانی را روی آن ریخته وپخش میکنیم بایدکل سطح خمیر رابپوشاندیک لایه دیگرخمیرمیچینیم وبا دست کمی آن راپرس میکنیم تاهمه جای باقلوایک سطح شود. 

    دراین مرحله بایک چاقوی تیزخمیر رابه صورت لوزی یا بدلخواه مربع شکل برش میزنیم و روغن مایع راکه کمی گرم کرده ایم روی تمام سطح باقلوامیریزیم. سینی را درطبقه وسط فر باحرارت 180درجه سانتیگراد یا 360درجه فارنهایت به مدت 20دقیقه میپزیم تاروی آن طلایی شود.سینی را ازفرخارج کرده وشربت راکه بایدسردباشد روی باقلوامیریزیم کمی که شربت به خوردباقلوارفت آن رادر ظرف دیگرگذاشته وبا پودرپسته تزیین میکنیم نوش جان. 

    نکات خیلی مهم: 

    1.نیازی به چرب کردن سینی یا ظرف پیرکس نیست. 

    2.گذاشتن بادام درفریزرقبل ازپودرکردن باعث میشوددیگر بادام درحین پودرشدن روغن نیندازد. 

    3.جوهرلیمو راحذف نکنیدزیرا بهترین چیزی است که مانع ازشکرک یاقندک زدن شربت میشود. 

    4.فراموش نکنیدکه شربت حتمابایدسرد باشدو بالعکس باقلوابایدکاملاداغ باشد درغیر اینصورت باقلوادیگر ترد نبوده وکاملاخمیر میشود.

    انواع دسر | انواع ژله

  • ۱۳:۴۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    نوتلا خونگى شيك 

    نوتلاهاي من با تزيين سيب و توت فرنگي روشم كمي رنگ طلايي خوراكي زدم 

    کره۵۰ گرم

    ارد۴قاشق پر غذاخوري اگه ارد بربري باشه لذيذتر ميشه

    وانیل نصف قاشق چایخوری

    زرده تخم مرغ ۴ عدد

    شیر سه تا چهار لیوان

    خامه صورتی 

    شکر و پودر کاکائو به میزان لازم به اندازه یه قاشق پودر و دو قاشق سرخالی شکر اضافه کنید و چون بعدا قرار هست غلیظ تر بشه توجه کنید خیلی شیرین نباشه چون شیرینیش بعدا بیشتر میشه و بسته به ذائقه تون کم و زیادش کنید و میتونید به جای پودر کاکائو از قهوه یا نسکافه هم استفاده کنید ولی میزانش رو از کاکائو کمتر بریزید چون ممکنه تلخ بشه 

    همه ی مواد را بجز کره  و خامه باهم مخلوط میکنیم و در قابلمه ی کوچکی میریزیم و کره را بهش اضافه میکنیم و روی شعله کم دائم همش میزنیم تا غلیظ بشه و از فرنی کمی باید سفت تر بشه و بعد که از روی حرارت برداشتیم خامه به اون اضافه میکنیم و خامه هم بسته به ذائقه ی شما داره و حتی میتونین توش خامه هم استفاده نکنید تا چرب نباشه. 

    نکته: نزارین خیلی سفت بشه چون اگه خیلی سفت بشه بعد از اینکه تو یخچال میزارین ترک میخوره .

    کف ظرفی رو بیسکویت پتی بور خورد کنید و بعدش روش موز حلقه حلقه گذاشتم و روشم گردو خورد شده بعد مايه رو ريختم روش و گذاشتم  تو یخچال نوتلا خودش رو گرفت.

    نکته: نوتلا رو زود در ظرف مورد نظر بریزید و چون زود خودش رو میگیره

    نکته:بیسکویت و موز رو قبل از این که شروع کنید مایع رو درست کنید در ظرفتون بچینید تا وقتی نوتلا درست شد سریع بریزد تو ظرف

    يكي هم اگر احساس كردين گوله گوله شده مجدد توي مخلوط كن بريزيد يا با گوشت كوب برقي كمي صافش كنيد

    -روي شعله كم بزاريد و باحوصله هن بزنيد كه بوي زخمي ارد نده

    انواع دسر | انواع ژله

  • ۱۴:۰۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    طرز تهیه شیرینی کشمشی

    دستپخت عاطفه

    مواد لازم 

    کره      ۲۲۵ گرم

    شکر      ۲۲۵ گرم

    تخم مرغ     ۲ عدد

    وانیل شکری    ۵ گرم

    نشاسته ذرت       ۱۱۵  گرم

    آرد     ۱۷۵ گرم 

    بیکینگ پودر     ۱۰ گرم

    کشمش     ۷۵ تا  ۱۰۰ گرم 

    طرز تهیه :

    کره و شکر را کمی با هم زن بزنید بعد تخم مرغها و وانیل را اضافه کرده دوباره کمی بزنید تمام مواد خشک را الک کرده یکباره اضافه کنید کشمش را آردی کنید و داخل مواد بیافزایید مخلوط کرده تا خمیری چسبناک شود سینی فر را چرب کرده کاغذ روغنی بیاندازید خیر را در قیف بدون ماسوره ریخته وبا فاصله ۳ سانتی داخل سینی بریزید و روی آنها را کمی فشار دهید تا پهن شوند ودر فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه بپزید .

    بعد از پختن روی پنجره سیمی بچینید تا خنک شود شیرینیها در ظرف دردار ماندگاری زیادی دارد .

    انواع کیک و شیرینی

  • ۱۶:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    پاند کیک موجی

    دستپخت سمیه 

    شکر.....1 لیوان

    روغن مایع......سه چهارم لیوان

    آرد ........2 لیوان

    تخم مرغ .......2عدد

    ماست......نصف لیوان

    نمک .......یک پنس(بین دوانگشت)

    وانیل......نصف ق چ

    کاکائو .......1 ق غ پر

    بکینگ پودر .......2 ق چ

    نسکافه.........1 ق چ

    برای روی کیک......

    عسل........1ق غ

    آب جوش ......1 ق غ

    اول فر رو با دمای 180درجه روشن کردم تا گرم شه.

    شکر وروغن را با همزن زدم تا سفید شه وشکر کامل حل شه. تقریبا 5دقیقه زدم.

    تخم مرغها را یکی یکی به مواد اضافه کردم یعنی یکی را کاملا زدم حدود 1 دقیقه بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کردم و 1 دقیقه زدم.بعد وانیل وماست رو اضافه کرده 1 دقیقه با  همزن زدم.بعد آردو بکینگ پودر و نمک  را که 3 بار الک کرده بودم رو تو  چند مرحله به مواد اضافه کرده وبا لیسک هم زدم بعد، یک سوم مواد را جدا کردم و کاکائو و نسکافه رو با مقدار خیلی کم آب( تقریبا 3 ق غ) رقیق کردم وبه 1/3 مواد که کنار گذاشته بودم اضافه کردم و کاملا با لیسک مخلوط کردم.

     قالب پاند کیک ( قالب لوف ) رو با کاغذ روغنی پوشوندم . از مواد سفید یک لایه ریختم و صاف کردم بعد لایه قهوه ای رو وسط مایه سفید ریختم، (مواد قهوه ای وسط باید  قرار بگیره )

    بعد دوباره روی مواد قهوه ای مایه سفید  رنگ رو ریختم طوری که لایه قهوه ای رو بپوشونه.

    داخل فر 180درجه به مدت 60 دقیقه قرار دادم.

    بعد از اینکه کیک یه کم خنک شد روی یه ظرف برگردوندم و کاغذشو در آوردم و دوباره توی ظرف سرو گذاشتم  ویه قاشق عسل رو با یه قاشق آبجوش رقیق کردم وبا قاشق روی کیک ریختم ...

    انواع کیک و شیرینی

  • leftPublish
  • ۱۶:۳۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    شیرینی  ساق عروس ویژه نوروز

    زرده تخم مرغ 2 عدد

    ماست خامه ای 100 گرم

    روغن آب شده 100 گرم

    آرد200 گرم

    زرده تخم مرغ و روغن و ماست خامه ای را مخلوط کرده آرد را به تدریج اضافه کنید تا مواد خمیر شود و به دست نچسبد. خمیر را در یک کیسه نایلون به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس خمیر را به صورت لواش نازک باز کرده و دور نی مخصوص پیچیده به طوری که دو سر آن روی هم قرار گیردخمیر را فشار دهید تا به هم بچسبد. سپس به اندازه یک بند انگشت خمیرها را روی نی برش دهید که دور تا دور آن برش بخورد روغن فراوان را داغ کرده نی ها را داخل روغن انداخته تا خمیر دور آن سرخ شود و از نی جدا شود. خمیر را زیر و رو کنید تا کاملا طلایی شود سپس در صافی ریخته تا روغن اضافی آن کشیده شود. از پودر بادام مخلوط شده با پودر قند و یا پودر پسته برای پر کردن داخل آنها استفاده کنید. و روی ساق عروس ها را پودر قند پاشیده و یا در صورت تمایل دو سر آن را با شربت چسبنده کنید و داخل پودر پسته بزنید.

    انواع کیک و شیرینی

  • ۱۶:۳۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    کوکی_موزی

    شکر یک و یک چهارم پیمانه

    کره دو سوم پیمانه

    وانیل 1 ق چ

    موز رسیده 1 پیمانه

    تخم مرغ زده 2 عدد

    آرد دو و یک چهارم پیمانه

    بیکینگ پودر 2 ق چ

    جوش شیرین یک چهارم ق چ

    نمک یک دوم ق چ

    دارچین یک دوم ق چ

    یک چهارم پیمانه شکر و دارچین  برای رویه 

    در کاسه ای آرد و بیکینگ  پودر و جوش شیرین و نمک و دارچین را با هم مخلوط کرده .

    کره و شکر و وانیل را زده تا رنگ آن کرمی و روشن شود. تخم مرغ ها را اضافه کرده و هم میزنیم و موز را نیز اضافه می کنیم.

    مواد خشک را به آرامی اضافه کرده و هم میزنیم. خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال گذاشته . فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کرده و از خمیر به اندازه یک  قاشق چایخوری برداشته و روی سینی فر چرب شده با فاصله می گذاریم و از شکر و دارچین اضافه روی آنها می پاشیم. کوکی ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر قرار داده یا تا زمانی که طلایی شوند. دو دقیقه در فر زمان دهبد تا خنک شوند و بعد روی توری گذاشته تا خنک شوند.

    انواع کیک و شیرینی

  • ۱۶:۳۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    شیرینی ببری مجلسی ویژه نوروز

    مواد لازم برای 25تا 30عدد،ساده 

    کره نرم 125گرم

    پودر شکر 50گرم

    تخم مرغ هم زده 1عدد

    وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

    آرد 200گرم

    آرد ذرت 10گرم

    بکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری

    بادام آسیاب کرده 25گرم

    پودر کاکایو 1قاشق چایخوری

    پودر قهوه فوری یک دوم قاشق چایخوری

    آب جوش یک چهارم قاشق چایخوری

    کره و پودر شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.آنگاه تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده وحدود سه دقیقه دیگر،مایه را هم بزنید.سپس آرد،آرد ذرت،بکینگ پودر و بادام را افزوده و مخلوط کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود.حالا خمیر را در کیسه نایلونی بذارید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید.اکنون دو تکه از خمیر هر کدام را به اندازه یک گردو بردارید ،به یک قسمت پودر کاکایو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و به قسمت دیگه قهوه فوری حل شده در آبجوش رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.هر دو خمیر را رول کنید و به هم بچسبانید.آنگاه خمیر ساده را روی سطح سطح آرد پاشیده به ضخامت سه میل باز کنید و از هر دو خمیر رنگی فراهم کرده ،تکه های کوچکی ببرید و با فاصله از هم ،روی خمیر ساده بذار

     .سپس روی خمیرها وردنه بکشید.حالا خمیر را با برشگر دلخواهتان،قالب بزنید و با فاصله در سینی چربکرده شیرینی پزی بچینید.

     شیرینی را به مدت تقریبی 12تا15دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180درجه سانتیگراد بپزند.پس از خنک شدن در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

    انواع کیک و شیرینی

  • ۱۷:۱۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    کیک تیرامیسو

    ۴عدد تخم مرغ 

    ۱لیوان ارد و۱لیوان شکر

    ۳قاشق غذا خوری پودر کاکائو 

    ۱قمخ پر بیکینگ پودر

    مقداری وانیل

    موادروی کیک

    ۱لیتر شیر وزرده ۱تخم مرغ

    ۷قاشق غذا خوری ارد

    ۲۵۰گرم پنیر ماسکارپونه

    کمی وانیل 

    ۱لیوان شکر

     برای خیس کردن کیک 

    ۱ق مربا خوری پر قهوه یا نسکافه

    ۱/۵لیوان اب 

    ۳ق غذا خوری شکر

    تخم مرغ وشکر را خوب باهمزن میزنیم وبعدارد کاکائو وبیکینگ پودر الک شده را ریخته ومخلوط کرده دراخر وانیل را اضافه کنید درظرف پیرکس که روغن کمی زده ایم ریخته درفرگرم۱۸۰درجه حدود ۳۵نا۴۰دقیقه پخته برای خنک شدن کنار بگذارید دراین فاصله ارد شیر زرده تخم مرغ وشکر رادرظرفی ریخته مخلوط کنید تاصاف شود سپس روی حرارت گذاشته مرتب هم بزنید تا غلیظ شود وبعد وانیل راریخته باحرارت کم حدود۳دقیقه دیگر هم زده از اتش بردارید وماسکارپونه را ریخته خوب باهمزن بزنید از طرفی قهوه وشکر وشیر را در ظرفی ریخته جوشانیده کیک که پخت کمی از گرما افتاد دوقسمت کرده با قهوه جوشیده روی قسمت اول را خوب خیس کنید واز کرم سرد شده روی ان مالیده کمی پودر کاکائو پاشیده قسمت دوم راروی ان گذاشته ومجدد باقهوه خیس کرده وکرم میزنیم ودراخر روی کرم را باشکوفه پر کرده روی شکوفه ها پودر کاکائو میپاشیم وچند ساعت دریخچال گذاشته وبعد برش میزنیم. 

    نكته: ميتوان بجاي ٧ قاشق غذاخوری ارد از ٣ قاشق ارد استفاده كرد و پنير را دوبرابر کرد

    انواع کیک و شیرینی
  • ۱۹:۰۱   ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    چيز كيك ليمويي 

    دستپخت خانوم کارگر 

    شیر غلیظ : 400 گرم

    بیسکویت گندمی سبوس دار : 140 گرم

    پنیر خامه‎ای : 60گرم

    زرده تخم مرغ بزرگ : 1 عدد

    پوست لیمو ترش رنده شده : ½1 قاشق چای‎خوری

    پوست پرتقال رنده شده : ½1 قاشق چای‎خوری

    آب لیمو تازه : 7 قاشق سوپ‎خوری

    کره : 4 قاشق سوپ‎خوری

    شکر قهوه ای : 3 قاشق سوپ‎خوری

    آب پرتقال تازه : یک قاشق سوپ‎خوری

    نمک : ½ قاشق چای‎خوری

     

    طرز تهیه چیز کیک لیموئی

     

    برای درست کردن کراست چیزکیک نیاز است تا بیسکویت‎ها را حدود 10 ثانیه در غذاساز بریزیم تا خرد و به اندازه ¼ یک پیمانه پودر بیسکویت شوند. هر نوع بیسکویت ساده‎ای که در خانه داریم برای درست کردن کراست خوب است. فقط باید توجه داشته باشیم که بیسکویت های کرم دار کره کمتری نیاز دارند.

    شکر و نمک را اضافه کرده و دوباره بیسکویت‎ها را برای 10 ثانیه خرد می‎کنیم تا ترکیب شوند. اگر دانه‎های درشت شکر را مشاهده کردیم، آنها را از بین مواد جدا می‎کنیم.

    کره را بر روی بیسکویت‎ها ریخته، مجددا غذاساز را روشن می‎کنیم تا پودر بیسکویت کاملا نم‎دار شود.

    پودر بیسکویت را محکم و یک‎دست بر روی کف قالب مربعی 20 سانتی متری پهن می کنیم تا یکدست شود؛ سپس برای 18 تا 20 دقیقه درون فر با دمای 160 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا عسلی رنگ شود. سپس مشغول تهیه محتویات پنیری چیزکیک می شویم.

    پوست پرتقال و لیمو ترش را رنده می‎کنیم. پنیر خامه‎ای را برای 1 ساعت در دمای اتاق می‎گذاریم تا دمایی متعادل پیدا کند.

    برای تهیه مواد اصلی چیزکیک، پنیر خامه‎ای را همراه با پوست مرکبات و نمک، داخل کاسه‎ای متوسط هم می‎زنیم تا نرم و ملایم شده، کاملا ترکیب و مانند خامه شود.

    شیر غلیظ شده را اضافه می‎کنیم، هم می‎زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند و هیچ تکه درشتی از پنیر خامه‎ای دیده نشود.

    زرده تخم‎مرغ را هم زده و بعد اضافه می‎کنیم، مانند قبل هم می‎زنیم و بعد آب مرکبات را اضافه می‎کنیم. با ملایمت هم می‎زنیم تا مخلوط  کمی غلیظ خواهد شود.

    کراست  چیزکیک را از فر خارج کرده و می گذاریم سرد شود. مواد اصلی را بر روی کراست می ریزیم و  15 تا 20 دقیقه داخل فر 160 درجه که از قبل گرم شده قرار می‎دهیم تا مواد خود را گرفته، و از سمت کناره‎ها کم کم به طرف مرکز کشیده شوند.

    بعد از این زمان قالب را از فر خارج می‎کنیم و می گذاریم خنک شود. از 1 ساعت الی 1 ساعت و نیم زمان نیاز است.

    سطح چیزکیک را با فویل پوشانده، حداقل تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

    در نهایت چیزکیک شما آماده است آن را  برش زده و سرو کنید.

    انواع کیک و شیرینی
  • ۰۰:۲۳   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    قلبک_عسلی 

    آرد / 225 گرم (2 پيمانه)

    بيكينگ پودر / يك قاشق مرباخوري 

    نمك / يك چهارم قاشق مرباخوري 

    مارگارين يا روغن جامد / 25 گرم (2 قاشق غذاخوري)

    آب گرم / 175 ميلي ليتر (سه چهارم پيمانه)

    روغن / براي سرخ كردن 

    عسل / به ميزان لازم 

    دارچين / يك قاشق مرباخوري 

    آرد، بيكينگ پودر و نمك را در كاسه اي الك كنيد، سپس روغن را با آن مخلوط كنيد تا شبيه خرده نان شود. آب را كم كم به مواد اضافه كنيد تا خمير شده و به دست نچسبد. اين خمير را داخل كيسه فريزر به مدت يك ساعت در دماي محيط استراحت دهيد. روغن را داغ كنيد. خمير را نازك پهن كرده و از آن مربع هايي 2/5 سانتي متري ببريد و در روغن سرخ كنيد. سپس روي دستمال كاغذي آشپزخانه بگذاريد تا روغن زيادي آن گرفته شود. سپس در ظرف چيده و روي آن عسل بريزيد و در آخر دارچين پاشيده سرو كنيد.

     نکته 

    1. هرچه نازکتر باشه ضخامت قالب زدنتون ،ترد تر و پفی تر میشه 

    3.  و گاهی اوقات به جای آب گرم از شیر استفاده میکنم .

    4. خیلی راحت و با مواد خیلی ساده است امتحان کنید.

    5. وقتی قالب زدین بعد 3 دقیقه بندازیدش تو روغن به نظرم پفش بیشتر میشه.

    6.  دقت کنید بالشتکها و شهدتون نباید زیاد داغ باشه ..باید بزارید کمی از اون داغیش بیفته بعد بالشتکها را توی شهد بزارید وگرنه خمیر میشه 

    انواع کیک و شیرینی

  • ۰۰:۲۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    شیرینی عید #شیرینی_خونگی

    شیرینی_نون_چرخی_قزوین

    ارد برنج واله.....375گرم

    ارد سفید.......375گرم

    روغن جامد 375گرم...بیشتر روغن صاف قنادی یکمی جامد...من صد گرم جامد لادن طلایی ریختم بقیه رو لادن پنجاه

    پودر قند 190گرم

    ماست...1/2پیمانه

    جوش شیرین 1ق چ

    زرده تخم مرغ 3عدد

    هل 1ق س

    گلاب 2ق س

    پودر پسته برای تزیین

    اول روغن صاف و جامد را قاطی میکنیم و یکدور با همزن میزنیم تا باز شود.روغن +پودر قندر را حداقل ده دقیقه بزنید هرچه بیشتر بزنید شیرینی پوک تر و بهتر میشود.ماست و جوش شیرین را مخلوط و کنار بگذارید.

    بعد زرده ها رااضافه کرده و چهار دقیقه بزنید.بعد پودر هل و گلاب را اضافه میکنیم و میزنیم.بعد ماست را اضافه میکنیم و فقط یکدقیقه میزنیم و همزن را کنار میگذاریم.ارد برنج و ارد سفید را که چند بار الک کردیم مخلوط میکنیم و یکباره اضافه میکنیم و با نوک انگشتان مخلوط میکنیم اصلا نباید ورز دهیم.بمدت دوازده ساعت خمیر را در یخچال استراحت میدهیم.و بعد در چرخ گوشت میریزین و با فشار قالب میزنیم..ودر سینی میگذاریم و به اندازه دلخواه برش میزنیم و در سینی فر (چرب شدن یا کاغذروغنی نمیخواد) و شیار وسط را با پودر پسته پر میکنیم.در فر 180بمدت پانزده دقیقه میپزیم. تا زمانیکه دور شیرینی ها برشته شود.بهتر است در تابه های باقلوا که ارتفاع دارد بپزیم.نکته اینکه کنار فر بمونید چون ممکنه خیلی زودار بپزه..من با اختلاف یکی دو دقیقه سینی هام تفاوت زمان داشتند.

    ماست بهتره خونگی باشه

    من تو#سولاردوم درست کردم حرارت155 بین 8تا10 دقیقه

    انواع کیک و شیرینی

  • ۰۱:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    کیک مخملی قرمز        (مخصوص ولنتاین)

     

    با مراحل درست کردن این کیک قلبی زیبا به مناسبت روز ولنتاین آشنا شوید

    مواد لازم برای درست کردن کیک

     آرد  ۲ و ½ فنجان

    نمک  ۱ قاشق چایخوری

    شکر ۲ فنجان

    کره ۱ فنجان

    تخم مرغ ۲ عدد

    پودرکاکائو ۱ قاشق غذاخوری

    رنگ قرمز خوراکی ۱ و ½ قاشق غذاخوری

    دوغ ۱ فنجان

    وانیل ۱ قاشق چایخوری

    جوش شیرین ½ قاشق چایخوری

    مواد لازم برای درست کردن کرم پنیر

     پنیر خامه ای  ۲۲۵ گرم

     کره ۱ فنجان

    وانیل ۲ قاشق چایخوری

    پودر شکر ۴ - ۵ فنجان

     

    طرز تهیه کیک مخملی قرمز

    فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. آرد و نمک و جوش شیرین  را با هم الک می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.

    در یک کاسه دیگر کره و شکر را آنقدر با همزن می زنیم تا رنگ کره روبه روشنی برود. بعد وانیل را هم به مواد اضافه می کنیم و سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را خوب با هم می زنیم تا کیک لطیف تری داشته باشیم.

    سپس دوغ را کم کم به آرد اضافه می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.

     

     

    در یک کاسه کوچک پودر کاکائو و رنگ قرمز را با هم خوب مخلوط می کنیم

    در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ و ½ قاشق غذاخوری رنگ قرمز را با هم خوب مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو کاملا در رنگ حل شود. بعد مواد را به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم. بعد مخلوط آرد و دوغ را هم به مواد اضافه می کنیم. مواد را فقط در همین حد به هم می زنیم که آرد خوب مخلوط شود.

    یک قالب گرد ساده برمی داریم و قالب را روغنی می کنیم و بعد قالب را آردی می کنیم تا وقتی که کیک پخت راحت و تمیز از قالب بیرون بیاید. مواد را درون قالب می ریزیم و کیک را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد.

     

     

    یک قالب گرد ساده را روغنی و بعد آن را آردی می کنیم و مواد کیک را درون قالب می ریزیم

    در این فاصله کرم بین کیک را آماده می کنیم. در یک کاسه متوسط پنیر خامه ای و کره و وانیل را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا نرم و یکدست شوند. سپس پودر شکر را کم کم به مواد کیک اضافه می کنیم و همینطور هم می زنیم تا مواد کرکی شکل شود.

    الگویی به شکل قلب با کاغذ روغنی درست می کنیم و کیک را به شکل قلب را در می آوریم

    وقتی کیک پخت آن را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم سرد شود. در این فاصله روی کاغذ روغنی شکل یک قلب را می بریم و بعد الگویی که با کاغذ روغنی درست کردیم را روی کیک می گذاریم و شکل قلب را در می آوریم.

    در تصاویر زیر مراحل درست کردن کیک قلبی شکل را نشان داده ایم

    انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی انواع کیک و شیرینی

  • ۱۰:۳۰   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28195 |24368 پست

    ژله کیک (POK CAKE) 

    مواد اولیه : 

    برای 5 نفر 

    خامه (زده شده) به میزان لازم 

    پودر ژله 1بسته 

    آب (1لیوان داغ و نصف لیوان سرد) 1و نیم لیوان 

    پودر کیک آماده 1بسته    

    طرز تهیه:

    اول پودر کیک رو با توجه به دستور روش تهیه کنید(معمولا با تخم مرغ،شیر و کمی روغن باید مخلوط بشن)بعد یه قالب دلخواه رو انتخاب کنید و حتما داخلش کاغذ روغنی بندازید

    مواد کیک رو داخل قالب بریزید و اجازه بدید کیک داخل فر بپزه(حدودا 30تا40 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد). 

    کیک رو خارج کنید و صبر کنید تا کامل سرد بشه(اگر سرد نشه با اضافه کردن ژله خمیر میشه) 

    پودر ژله رو با 1لیوان ابجوش کامل مخلوط کنید و بذاریدش داخل ماکرو یا روی گاز کامل هم بزنید تا دونه های ژله حل بشن. 

    بعد آب سرد رو به ژله اضافه کنید و صبر کنید تا ژله کامل سرد بشه ولی نبنده.

    روی سطح کیک رو با چاپستیک(قاشق چینی)یا هر شی دیگه سوراخ سوراخ کنید طوری که همه حفره ها روی ردیف های منظم افقی و عمودی باشن.ضمنا نباید عمق این حفره ها زیاد باشه طوری که تا ته قالب برسه و کیک رو سوراخ کنه تا 2سوم کیک کافیه

    حالا ژله رو روی کیک بریزید

    انواع کیک و شیرینی

  • ۱۳:۳۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    کیک روکش نارگیل 

    تخم مرغ ٣عدد 

    شكرنصف ليوان 

    وانيل كمي 

    اب سرد نصف ليوان 

    ارد ١و١/٢پيمانه 

    روغن مايع ٥قاشق غذاخوري 

    بكينگ پودر ١قاشق مرباخوري 

    پودر نارگيل ٢قاشق غذاخوري

    ابتدا تخم مرغ و وانيل وشكررا با هم زن بزنيد تا كرم رنگ و كشدار بشه بعد اب سرد را اضافه ميكنيم و چنددقيقه ميزنيم سپس روغن را اضافه كرده دو دقيقه ميزنيم بعد ارد الك شده و بكينگ پودر را اضافه كرده به اهستگي مخلوط ميكنيم و در اخر پودر نارگيل مواد را داخل قالب ريخته در طبقه ي وسط فر با حرارت ١٨٠ بيست تا بيست و پنج دقيقه ميپزيم در اين فاصله مواد رويه را اماده ميكنيم دوتا سفيده ي تخم مرغ را ميزنيم تا كاملا سفيد بشه واز ظرف نريزه سپس نصف پيمانه شكررا اضافه كرده هم ميزنيم وبعد ١و ١/٢پيمانه پودر نارگيل اضافه ميكنيم و اهسته با قاشق مخلوط ميكنيم پف سفيده نبايد بخوابه حالا همونجوري كه فر روشنه كيك پخته شده را خارج ميكنيم مواد رويه را روش پهن ميكنيم و دوباره به مدت ١٥ دقيقه داخل فرميزاريم تا روش طلايي بشه وبعداز سرد شدن برش ميزنيم

    انواع کیک و شیرینی

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان