با صندلیهای خراب، تاخیرها و دستشوییهای نه چندان تمیز، هیچکس نمیتواند ادعا کند که تجربه پرواز کاملاً لذتبخشی داشته است، مگر اینکه هزینه گزافی در آژانس های مسافرتی بابت بلیت درجه یک پرداخته باشد.
اما با مشکلاتی مثل مهمانداران فراموشکار یا قرار گرفتن در ته صف خدمات چه کار میتوان کرد. اگر نیم ساعت در انتظار شام مانده باشید و بعد مهماندار بگوید که صندلی قبلی آخرین بشقاب غذای درخواستی شما را سفارش داده است، احتمالاً خیلی عصبانی خواهید شد.
اگر میخواهید با تور سفر کنید و جاذبه های گردشگری مختلف را ببینید با این مقاله از نکست هالیدی همراه باشید چرا که یک مهماندار باتجربه از خطوط هوایی «دان ایر» از رازهای دریافت سرویس خوب در هواپیما برای شما میگوید.
او معتقد است، با وجود اینکه صندلیهای ردیف جلو سرویسهای خوبی را نصیبتان میکند در صندلیهای انتهای هواپیما هم میتوانید این کیفیت سرویس را دریافت کنید.
او نقل میکند که «در دوره کنکوردها و در بخش درجه یک، صندلی آخر، به عنوان شاهنشین کنکورد، محبوب شخصیتهای مشهور و سلبریتیها بود. اما در پروازهای ارزانی مثل ایزیجت، ریانایر یا جت2 هم صندلی آخر بیشترین فضا را دارد و شانس بیشتر برای اینکه اولین سرویس را دریافت کند و منظرهای بدون مانع را به شما میدهد. اما اگر تصمیم گرفتید ته هواپیما بنشینید، بهتر است پتو یا لباس گرم همراه داشته باشید، زیرا صندلی آخر در سردترین بخش هواپیما قرار دارد و البته یکی از گرانترین صندلیها نیز هست. برای کسانی که با بودجه کم سفر میکنند، نشستن در صندلیهای عقب هم بد نیست. در این صندلیهای ارزانتر، فضایی در کنار دارید تا پاهایتان را دراز کنید و به دستشویی نزدیک هستید (هرچند این میتواند یک مزیت نباشد).»
دن میگوید که مهمانداران معمولاً در عقب هواپیما جمع میشوند. او در مصاحبهای با مِیل آنلاین تراول توضیح میدهد: «اگر همه عقب و نزدیک آشپزخانه (اصلی) در حال غیبت کردن باشیم، آخرین چیزی که میخواهیم رفتن تا جلوی هواپیما و رسیدگی به سرویس مسافران ردیفهای اول است. ما علاقهای نداریم که همه سفارش مشتری را ببینند، چون میتواند باعث واکنشهای زنجیرهای شود و هر کسی چیزی بخواهد. نقطه ضعف ردیف آخر سروصدا و گفتگوهای میان مهمانداران و پرسنل پرواز است. به علاوه صندلیهای آخر معمولاً فضای محدودی برای لم دادن دارند. به خاطر سر و صدای موتورها خیلی از مسافران از نشستن در گوشه هواپیما خوششان نمیآید. آشپزخانه، فضای اداری و استراحتگاه ما محسوب میشود. پس اگر میخواهید در طول یک پرواز دیرهنگام یا شبانه بخوابید، این صندلی چندان مناسب شما نیست.»