خانه
74

مدرسه ایده‌آل یک مادر منطقی

  • ۱۴:۴۲   ۱۴۰۳/۷/۸
    avatar
    کاربر جديد|4 |15 پست

     مدرسه ایده‌آل یک مادر منطقی

    با شروع مدارس وسواسی بین مادران اطراف خودم دیدم که می خواهند بهترین مدرسه را برای فرزندانشان انتخاب کنند. این وسواس مخصوصا در بین مادرانی که قرار است فرزندانشان برای اولین بار به مدرسه بروند خیلی شدید بود. حتی بعضی از مادرها از یک سال قبل شروع به تحقیق از اطرافیان و جستجو د ر اینترنت کرده بودند. 

    برای همین در صدد برآمدم که تجربیات خودم را با شما در میان بگذارم. البته ناگفته نماند که شبکه اجتماعی مدرسه کلوب خیلی مفید بود. به نظر من هر پدر و مادری که فرزند دانش آموز دارد باید حتما شبکه اجتماعی مدرسه کلوب را بشناسد. کلیپ انتخاب مدرسه مناسب ، مرحله به مرحله توضیحات خوب و مفیدی در این باره داده است.

    خوب برگردیم سر مطلب اصلی "مدرسه ایده‌آل یک مادر منطقی" چگونه مدرسه ای است؟

    مادر باید قبل از اینکه به مدرسه فکر کنه، به فرزند خودش نگاه کنه، بعد به جیبش نگاه کنه، بعد به فرهنگش و در آخر به مدرسه.

    این 4 فاکتور را با هم بررسی می کنیم. 

    نگاه به فرزند:

    این موضوع بسیار مهم است. یک مادر منطقی باید پاسخ این سوالات را بداند: فرزند من در چه زمینه ای توانایی بیشتری دارد؟ فرزند من استعداد چه کارهای را دارد و استعداد چه کارهای را ندارد. فرزند من به چه کارهای علاقه دارد و به چه کارهای علاقه ندارد؟

    نگاه به جیب و کیف پول:

    بگذارید خاطره ای برای شما تعریف کنم: در بین همسایه ها خانواده بسیار ثروتمندی زندگی می کند که یک مستخدم دارند. مستخدم در خانه آنها و با آنها زندگی می کند و هزینه تمام امور مستخدم نیز با خانواده مالک خانه است. یکی از این هزینه ها شهریه مدرسه بچه های مستخدم است. در زمان مدرسه رفتن بچه ها، مستخدم و صاحبخانه که شخص بسیار نازنینی است تصمیم گرفتن فرزند خانواده و فرزند مستخدم در یک مدرسه غیر انتفاعی منطقه 1 ثبت نام شوند تا بقول خودشان با هم بروند و با  هم بیایند. اینکار انجام شد. نتیجه این بود که فرزند مستخدم تا مرز نابودی رفت.... مدرسه هر دو مادر را خواست و پرونده هر دو دانش آموز را به آنها داد و عذر هر دو را خواست و مشاور مدرسه گفت:" هر چه زودتر این دو بچه را از هم جدا کنید."

    واقعیت های را باید پذیرفت. اگر واقعیت را نپذیریم، چکشی می شود و بر فرق سرمان فرود می آید. همه ما توانایی فرستادن فرزندانمان را به بهترین مدرسه غیردولتی شهر نداریم. همه بچه ها نابغه و با استعداد و با علاقه نیستند. یکی از این بچه ها می تواند فرزند ما باشد. لازم نیست حتما یک دانش آموز ظاهری شبیه به کودکان سندرم داون داشته باشد تا به بی استعدادی او پی ببریم. بیشتر ما توانایی پرداخت شهریه باشگاه های مختلف را نداریم و نمی توانیم از عهده هزینه های رنگارنگ کلاسهای فوق برنامه بر بیاییم. پس مدرسه ای را انتخاب کنیم که در حد توانمان باشد.

    نگاه به فرهنگ:

    خانواده های را دیده ام که از نظر مالی متمکن و دارا هستند. فرزند بسیار با استعداد و باهوشی هم دارند. خانواده بسیار مذهبی و سنتی است و فرزند خود را در مدرسه غیردولتی که کلاس موسیقی جز ثابت فوق برنامه است و زنگ ورزش هم دانش آموزان را به استخر می برند و یک کلاس حرکات موزون هم در مدرسه دایر است. خانواده به مدیر مدرسه می گوید:" لطفا بچه من را در کلاس موسیقی و استخر و حرکات موزون ثبت نام نکنید. مدرسه شما زیارت عاشورا و دعای کمیل هم دارد؟"

    به سادگی از این موضوعات نگذرید. این مسائل بسیار مهم است. فرهنگ مدرسه باید در راستای ارزش های خانواده باشد.

    نگاه به مدرسه:

    خوب حالا رسیدیم به آخرین فاکتور: مدرسه باید چگونه باشد؟ مدرسه باید فضایی اختصاصی برای یک مدرسه را داشته باشد. کلاسهای پرنور، حیاط برای بازی و ورزش، از تجهیزات مدرن برای آموزش استفاده کند مثلا کلاسها حداقل نیمه هوشمند باشد، بهتر است مدرسه کلاسهای فوق برنامه فعال داشته باشد. مدرسه در فاصله مناسبی از منزل باشد که دسترسی به آن آسان باشد و دانش آموز مدت زمان زیادی را در مسیر سپری نکند.

    در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب مقاله بسیار مفیدی به نام ویژگی های یک مدرسه خوب می تواند کمک زیادی به شما بکند. 

    ویرایش شده توسط فیروزه فریدی در تاریخ ۸/۷/۱۴۰۳   ۱۴:۴۳
  • leftPublish
  • ۱۴:۰۳   ۱۴۰۳/۷/۲۳
    avatar
    مریم نادری
    کاربر جديد|12 |35 پست

    مدرسه ایده‌آل یک مادر منطقی

    به نظر من حضور مشاور در مدرسه باید یکی از اولویتها در زمان انتخاب مدرسه باشد. متاسفانه در بین بیشتر خانواده ها فرزندان و والدین رابطه صمیمانه ای نمی توانند برقرار کنند. این طبیعی است و تقریبا در تمام جهان شایع است. دانش آموزان نمی توانند درباره مشکلات خود با والدین صحبت کنند. مشکلاتی که می توان آنها را در ابتدای راه از میان برداشت در درون فرزندان مانند بذری رشد می کند و تبدیل به نهالی و سپس درختی غولپیکر می شود که بر تمامی زندگی فرزندان و رابطه آنها با والدین سایه می اندازد. در اینجاست که نقش مشاور برجسته می شود. مشاور یا روانشناس یک شخص تشریفاتی و دکور در مدرسه نیست. حضور و وجود او در ابتدای راه و زندگی دانش آموز موانع را تشخیص داده و از سرراه بر می دارد. پرداخت مبلغی بیشتر برای مدرسه ای که مشاور دارد، موجب عدم پرداخت هزینه های بیشتر و غیرقابل جبران در آینده می شود.

    در  اینجا تعدادی از دبستان های غیردولتی منطقه 1 که تیم مشاوره بسیار قوی و جدی دارند را نام می بریم تا اگر در نزدیکی شما هستند انتخاب مدرسه برایتان آسانتر شود.

    منطقه 1: دبستان های پسرانه غیردولتی

    دبستان پسرانه غیردولتی سلام یاسین

    دبستان پسرانه غیردولتی نگرش

    دبستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبایی

    دبستان پسرانه غیردولتی اندیشه سفید

    دبستان پسرانه غیردولتی مهرآیین

    منطقه 1: دبستانهای دخترانه غیردولتی

    دبستان دخترانه غیردولتی خرد

    دبستان دخترانه غیردولتی مهدوی

    ذبستان دخترانه غیردولتی نگرش

    دبستان دخترانه غیردولتی مهر آیین

    دبستان دخترانه غیردولتی سلام فرشتگان

    فراموش نکنید که اگر مدرسه فرزند شما مشاور اختصاصی ندارد، نگران نباشید. می توانید از موسسه های که خصوصی اداره می شوند ولی با مدارس همکاری می کنند استفاده کنید. در هر صورت سعی کنید همیشه یک مشاور را در کنار خود داشته باشید.

    ویرایش شده توسط مریم نادری در تاریخ ۲۳/۷/۱۴۰۳   ۱۴:۰۴
  • ۱۴:۴۰   ۱۴۰۳/۷/۲۳
    avatar
    سحر سهیلی
    کاربر جديد|3 |10 پست

    مدرسه ایده‌آل یک مادر منطقی

    درباره ضرورت حضور مشاور در مدارس مخصوصا دبستانهای ابتدایی کاملا با شما موافقم. دبستانها به دلیل اینکه شخصیت و هویت فرد در این دوره شکل می گیره بسیار مهم هستند. این گفته یکی از عالمان روانشناسی است که می گوید:" ما همانی هستیم که در 10 سالگی شده ایم." 3 سال اول دبستان مرحله ای است که دانش آموز از مرحله کودکی به نوجوانی قدم می گذارد. بسیار مهم است که وضعیت روحی، روانی ومشکلات او رصد شود. 

    دبستانهایی که نام برده اید هر یک در ردیف بهترین دبستانهای پسرانه غیردولتی منطقه 1 و همچنین بهترین دبستانهای دخترانه غیردولتی منطقه 1 هستند. حضور یک مشاور در این مدارس به مانند حضور معلم از بدیهیات است. ولی وضعیت دانش آموزانی که به مدارس دولتی می روند چه می شود. 

    بیشتر مدارس دولتی از داشتن یک مشاور اختصاصی محروم هستند. اگر این مدارس مدیر با تدبیر و با تجربه ای داشته باشند خوش شانس بوده و ممکن است با اخذ مبالغی از والدین بعنوان کمک به مدرسه اقدام به استخدام یک مشاور حتی به شکل چند روز در ماه کند. ممکن است مدرسه با یک موسسه مشاوره خصوصی قرارداد داشته و دانش آموزان را به آنجا معرفی کند. بهترین دبستانهای پسرانه دولتی منطقه 1 از والدین می خواهند که با تیم مشاوره مورد تایید مدرسه که به آنها معرفی شده است ملاقات داشته باشند. 

    بهترین دبستانهای دخترانه دولتی منطقه 1 نیز شیوه مشابه ای را دارند.

    بیشترین مشکل در مناطقی است که وضعیت اقتصادی ساکنین چندان مناسب نیست که بتوانند به مشاور فکر کنند. در این مدارس مشاور مانند کالای لوکسی است که ضرورت ندارد. حال چه باید کرد؟ شاید تماس با اورژانس اجتماعی 123 بهترین گزینه در این مواقع باشد. 

    به هر حال والدین و دانش آموزان همیشه نیاز به یک مشاور در کنار خود دارند. 

    ویرایش شده توسط سحر سهیلی در تاریخ ۲۳/۷/۱۴۰۳   ۱۴:۴۱
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان