برندهای مورد علاقه خانم ها
افراد، به ویژه جوانها از آزادی و ولخرجی در خرید لذت میبرند چراکه این کار به آنها حس خوبی میدهد و جلوه جذابتری به آنها میبخشد. از آنجا که خانمها اغلب بیشتر از مردان خرید میکنند، نظراتشان در دنیای کالاهای مصرفی اهمیت بیشتری دارد. در دهههای اخیر، زنان جوان اصلیترین مصرف کنندههای مد، لباس و محصولات آرایشی بودهاند و سلایق آنها به تولیدات بازار جهت داده و میدهد. از محصولات آرایشی گرفته تا بوتیکهای لباس و کفش، علایق و سلایق خانمها در آنچه که در بازار عرضه میشود و محبوبیت پیدا میکند، بیشترین تاثیر را داشته است.
شاخصهایی که بر انتخاب خانمها در خرید اهمیت دارد، شامل قیمت، کیفیت، شناخت از نام برند و طراحی محصول است. اغلب زنان طرفدار برندهای باکیفیتی هستند که در عین حال قیمتهای کمتری برای محصولاتشان در نظر می گیرند. همچنین محصولات طراحان معروف و دهن پرکن و آنهایی که بهروز، مدرن و شیک هستند نیز در فهرست علایق خانمها قرار میگیرند. در ادامه محبوبترین برندهای خانمها را به ترتیب شهرت معرفی میکنیم که تحقیقات نشان داده که بیشترین میزان خرید را توسط خانمها داشتهاند.
Sephora
این برند فرانسوی که در سال 1970 تاسیس شد، سالنهای آرایش و زیبایی زنجیرهای را راهاندازی کرده که در 2012 توانسته عایدی سالانه 64/2 میلیارد دلار داشته باشند. سفورا که از واژهای یونانی به معنی زیبایی گرفته شده است، همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی زنانه، مراقبت پوست و مو، عطر و غیره را تولید کرده و میفروشد. این برند که زیر مجموعه لوئی ویتون موئت هنسی است، همچنین به عنوان فروشگاهی برای عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی هم عمل میکند و محصولات بیش از صد برند دیگر مثل اوربان دیکی را نیز میفروشد. یکی از دلایل محبوبیت سفورا ناشی از محیط منحصربهفردش است که به مشتریان خود اجازه میدهد که آزادانه در میان لوازم آرایشی بگردند و آنها را امتحان کنند. امروزه، سفورا حدود 1300 فروشگاه و سالن را در 27 کشور دنیا تحت تملک خود دارد و کنترل میکند.
H&M
اچ اند ام که مخفف هنس اند موریتس است، در سال 1946 تاسیس شد و درآمد آن در 2012 به میزان 25/21 میلیارد دلار بوده است. این برند پوشاک سوئدی بیشتر به خاطر معرفی مدها و استایلهای متنوع برای عموم شهرت دارد و زود به زود مجموعههای پوشاک خود را عرضه می کند. از این بابت هنس اند موریتس به خود افتخار می کند که پوشاک، لوازم پوششی جانبی، کفش، لوازم آرایشی و اباسهای شنا را با کیفیت بالا و قیمتهای ارزان میفروشد تا همه امکان خرید محصولات شیک را داشته باشند. این امر دقیقا همان چیزی است که اکثر زنان طبقات متوسط جامعه از یک برند انتظار دارند. این برند محصولاتش را با متریال باکیفیت و مرغوب تولید میکند و همچنین محصولاتش و نحوه تولیدش سازگار با محیط زیست است، همان طور که برندهایی مثل دنیم و سیتی شیک نیز به این سمت گرایش دارند. اکنون اچ اند ام بعد از زارا، دومین فروشنده بزرگ لباس در جهان است و 2629 بوتیک و فروشگاهی که در 53 کشور جهان دارد.
Chanel
شنل در 1909 توسط کوکو شنل تاسیس شد و این کمپانی فوق العاده سطح بالا در 2012 درآمدی 6/8 میلیارد دلاری داشته است. شنل بیشتر به خاطر پوشاک و لوازم پوشیدنی جانبی شیک و فوق العاده سطح بالایش شهرت پیدا کرده، به ویژه عطر No. 5 و کت و دامن شنل. این خانه مد بسیار معروف و تثیرگذار تولیدات متنوع و البته گرانقیتی دارد که از جمله میتوان به پوشاک، دستکش، جواهرات، عطر، ساعت، لوازم آرایشی، عینک، کیف دستی، کلاه، راکت بدمینتون، چوب اسکی و غیره اشاره کرد. امروزه شنل 310 فروشگاه در جهان دارد، البته شنل تمرکزش بیشتر بر مشتریان طبقه متوسط به بالا و به ویژه ثروتمندان است، چراکه نام خود برند و متریال فوق العاده مرغوب و طراحی طراحان مشهورش قیمت بالایی به کارهایش میبخشد.
MAC Cosmetics
کمپانی تولیدکننده لوازم آرایشی مک که مخفف لوازم آرایش هنرمندان (Makeup Artist Cosmetics) است، در سال 1984 و در کانادا تاسیس شد، اما کمی بعد مقر خود را به نیویورک منتقل کرد. این برند آرایشی که بیشتر به خاطر لوازم آرایش بدون روغنش شهرت دارد که مانع از آسیب به پوست میشوند.
Urban Outfitters
در سال 1972، برند اوربان اتفیتر در فیلادلفیا، پنسیلوانیای آمریکا تاسیس شد تا پوشاک و مبلمان تولید کند و بفروشد. این فروشگاه بسیار شیک که بسیار برای جوانان دوستداشتنی است، عایدی سالانه 81/1 میلیارد دلاری دارد. این برند که نماد کاملی از مدگرایی و ارائه پوشاک متفاوت است، در آغاز کار خود را به عنوان تولید کننده محصولات کلاسیک و سبکِ قدیمی معرفی کرد ولی بعدا به سمت تجربه طرحهای جدید و جسورانه گرایش پیدا کرد. در سال 2007، اوربان اتفیتر جایزه جهانی اکسلنس را دریافت کرد. امروزه این برند 401 فروشگاه در کشورهای شناخته شده جهان، به ویژه در سوئد و دانمارک دارد، چراکه در شمال اروپا و آمریکا بیشترین محبوبیت را میان جوانان و خانمها دارد.
Forever 21
برند فوراور 21 در 1984 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون عمده تمرکزش در تولید لوازم آرایشی و پوشاک مردانه و زنانه مدگرایانه و بهروز است. این برند بیشتر به خاطر قیمتهای مناسبش برای خانمهایی شناخته میشود که اهل مد هستند و دوست دارند آخرین طرحهای پوشاک شهری را بپوشند. در 2012، عایدی این برند 4/3 میلیارد دلار بوده و امروزه نیز 480 فروگاه در مناطق مختلف جهان دارد و قصد دارد فعالیت خود را در آفریقای جنوبی نیز توسعه ببخشد.
Marc Jacobs
این برند که توسط خود مارک جاکوب در دهه 80 میلادی تاسیس شد و از آن زمان تاکنون حسابی در زمینه پوشاک گل کرده و جوایز متعددی هم مثل جایزه “استعداد جدید مد” را نیز 1987 دریافت کرده است. مارک جاکوب جوانترین طراح لباسی باست که بالاترین جوایز هنری طراحی و مد را دریافت کرده است. مارک جاکوب چنان استعداد بالایی در زمینه مد داشته که در 16 سالگی برای لوئی ویتون طراحی میکرده است. در حال حاضر، این برند 285 شعبه در 60 کشور جهان دارد و قصد دارد که بزودی شعبهای را نیز در شانگهای باز کند. مارک جاکوب از آن دست برندهایی است که خانمهای جوان حاضرند هرچقدر پول شده بپردازند ولی امکان فخرفروشی با پوشاک این برند را نیز پیدا کنند.
منبع: therichest.com