خانه
5.43K

استارت آپ

  • ۱۲:۲۳   ۱۳۹۶/۷/۱۷
    avatar
    کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|11222 |5529 پست

    دلایل شکست هوم جوی


    ۱– طرح دعوی در دادگاه در مورد نادرست بودن شیوه طبقه بندی کارکنان

    چهار دعوی قانونی از سوی افرادی که خدمات تمیزکردن منزل را از طریق وب سایت هوم جوی انجام می دادند، در دادگاه مطرح شد. این افراد به شیوه طبقه بندی خود و سایر همکارانشان در شرکت هوم جوی اعتراض داشتند. در این وب سایت آن ها را به عنوان افرادی قراردادی و مسقل طبقه بندی کرده بودند. این طبقه بندی در حالی صورت گرفته بود که آن ها برای ادامه همکاری با هوم جوی مجبور بودند تا یونیفورم آن را بر تن کنند، از تجهیزات آن ها برای تمیز کردن منازل استفاده کنند، قرارها و برنامه های تنظیم شده از طریق هوم جوی را دنبال کنند، تعداد ساعات مشخصی در هفته را بنا به درخواست هوم جوی به کار کردن اختصاص دهند و چک لیستی با تمام جزئیات را پس از ارائه هر خدمت پر کرده و به هوم جوی ارائه دهند. با وجود تمامی این اقدامات باز هم این کارکنان قراردادی محسوب می شدند.

    با وجود این که هزینه های حقوقی و بدهی که با این دعوی های قانونی همراه هستند، بسیار سنگین است ولی نمی توان این عامل را به عنوان اصلی ترین عامل شکست هوم جوی در نظر گرفت. در حالی که به گفته مدیر عامل هوم جوی، این دعوی های قانونی عامل اصلی برای تصمیم آن ها برای بستن این کسب و کار بود.

    ۲– علاقه زیاد موسسان به رشد سریع


    موسسان هوم جوی علاقه زیادی به رشد سریع داشتند. آن ها ظرف مدت شش ماه، کسب و کار خود را در ۳۰ شهر مختلف جهان معرفی کردند. البته این علاقه موسسان هوم جوی به رشد سریع بدون دلیل نبود. سرمایه گذاران از آن ها انتظارات زیادی داشتند.

    این استارتاپ توانسته بود، رقمی بالغ بر ۳۸ میلیون دلار سرمایه از طریق سرمایه گذاران جذب کند. این رقم سنگین انتظارات سرمایه گذاران را نیز برای رسیدن به رشدی متناسب بالا می برد. موسسان هوم جوی برای این که بتوانند انتظارات سرمایه گذاران خود را برآورده کنند، به سرعت کسب و کار خود را گسترش دادند و به جای توجه به مشکلات اصلی که کسب و کارشان با آن مواجه بود، رشد سریع را در پیش گرفتند. بازارهای جدید و بین المللی را هدف قرار داده و برای ورود به آن ها تلاش کردند.

    ۳– کم بودن میزان نرخ بازگشت مشتریان

    بنابر آماری که این کسب و کار در مورد نرخ بازگشت مشتریان خود منتشر کرده است، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که یک بار از خدمات هوم جوی استفاده کردند، ظرف یک ماه آینده به منظور استفاده مجدد از خدمات به این وب سایت مراجعه مجدد می کردند. نرخ بازگشت مشتریان ظرف یک ماه پس از انجام تراکنش اولیه برای رقبای این کسب و کار مانند هندی (Handy) به میزان ۳۵ درصد و در بازارهای بزرگ تر به میزان ۴۵ درصد نیز می رسد.

    یکی از دلایل کم بودن میزان بازگشت مشتریان را می توان به قراردادها و همکاری های شخصی میان افرادی که برای تمیز کردن منزل مراجعه می کردند و صاحبان خانه ها نسبت داد.

    ۴– عدم ارتقاء خدمات اصلی

    هوم جوی به خدمات اصلی و مزیت رقابتی خود بی توجه بود. در واقع مشکل اصلی را که برای حل آن این کسب و کار را راه اندازی کرده بودند، نادیده گرفته بودند.

    آن ها انرژی برای آموزش افرادی که با این پلتفرم به صورت قراردادی کار می کردند، صرف نکردند. به این ترتیب نتوانست مزیت رقابتی برای خود بیافریند و بخش اصلی کسب و کار آن نادیده گرفته شد.

    شرکت هایی که با استفاده از این بیزنس مدل فعالیت می کنند، می بایست محصول یا خدماتی ارائه کنند که ضمن منحصر به فرد بودن، در طول زمان نیز کیفیت خود را حفظ کرده و کاملاً یکسان و با ویژگی هایی پایدار به مشتریان عرضه شود. به این منظور همکاران خود را آموزش دهند تا با ارائه خدماتی منحصر به فرد در خاطر مشتری ماندگار شوند.

    هوم جوی این مطلب را نادیده گرفت و عدم آموزش همکارانش سبب شد تا مشتریان رضایت چندانی از این خدمات نداشته باشند.

    ۵– طرز فکر اشتباه موسسان

    ذهنیت خانواده چانگ این بود که اگر رشد سریعی نداشته باشند نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند. از سوی دیگر، آن ها برای جذب سرمایه گذاران بعدی به این رشد سریع نیازمند بودند تا بتوانند با استفاده از این آمار و ارقام، سرمایه گذاران را برای تزریق سرمایه به هوم جوی مجاب کنند. آن ها نقش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری در آن ها برای پیشبرد اهداف یک کسب و کار را نادیده گرفته بودند و صرفاً به تزریق سرمایه از جانب سرمایه گذاران امید داشتند.

    ویرایش شده توسط فرک (Ferak) در تاریخ ۱۷/۷/۱۳۹۶   ۱۲:۳۰
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان