خانه
109K

انواع ماسک برای پوست شما

  • ۱۲:۱۶   ۱۳۹۴/۸/۲۳
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست

    چهار_ماسک_مقوی_برای_پوست_های_خشک_

    ماسک آووکادو و ماست :

    1 عدد آووکادو رسیده را با 4 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط می کنیم و پس از مخلوط کردن به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت قرار می دهیم و سپس با آب ولرم شست شو می دهیم .

    ماسک جو دو سر، ماست و موز :

    ابتدا پوست را با بخار آب یا هر گیاهی که برای پوست مناسب است، مانند بابونه و یا ختمی پاک سازی کرده سپس با آب سرد شست و شو میدهیم.

    وبلغور یا همان جو دو سر را به آرامی روی پوست مالش میدهیم و بعد از چند دقیقه میشوییم. در این مرحله مقداری ماست و نصف موز را که با هم مخلوط کرده ایم را روی پوست گذاشته و بعد از 20 دقیقه باآب تمیز می کنیم.

    ماسک لیمو :

     2 عدد زرده تخم مرغ

     1 قاشق چایخوری. روغن زیتون

     1 قاشق چایخوری. آب لیمو

    پس از پاک سازی کامل پوست، مخلوط را روی پوست پخش کنید و پس از ده دقیقه پاک کنید.

    ماسک تخم مرغ و عسل :

     1 مخلوط زرده تخم مرغ

     2 قاشق غذاخوری. عسل آب شده

    این ماسک را می توانید برای صورت و گردن خود استفاده کنید اما از برخورد این ماسک با نواحی اطراف چشم و دهان جدا خودداری کنید . این ماسک را بعد از 10 الی 15 دقیقه بشویید .

  • leftPublish
  • ۰۰:۴۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    پودر زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل


    پودر زردچوبه با خاصیت دارویی فراوانی یکی از مهم ترین ادویه جات هند است،   مقداری از پودر زردچوبه  را با 2 قاشق کشک و 1 قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید.

    این کار را 2 بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.



    تاثیر خیار در رفع تیرگی زیر بغل
    خنکی موجود در خیار باعث جوانی و شادابی پوست می شود.

    آب خیار را با مقداری زرد چوبه در قسمت مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه بشورید.


    تاثیر روغن نارگیل در رفع تیرگی
    روغن نارگیل نه تنها در رشد مو بسیار موثر است بلکه برای درمان تیرگی مفید است.

    2 قاشق روغن نارگیل را روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید و قضاوت کنید که چه تغییری را می بینید


  • ۰۰:۴۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    راه هایی برای از بین بردن خط اخم وجود دارد که در این بخش به یکی از آنها اشاره می شود. . .
    خط اخم و چروک های دور چشم و پیشانی از اولین علایم پیری پوست است که روی صورت خودنمایی می کنند ولی امروزه برای رفع هر نوع مشکلی یک راه حل مناسب وجود دارد که با آگاهی کامل می تواند راه چاره ای باشد بدون خطر و عوارض.همانطور که می دانید خصوصیات فیزیکی مثل نوع کمان ابرو، ابروهای غیرقرینه، افتادگی ابرو یا تقاطع ابرو با قوس فوقانی استخوان حدقه و میزان توده عضلانی موجود در افراد مختلف متفاوت است و این عوامل در تعیین میزان مناسب و محل های تزریق بوتاکس بسیار مهم هستند.
    .
    .
    دانستن این نکته ها باعث می شود تزریق بوتاکس موفق یا ناموفق و غیرموثر شود. البته در صورتی که خط اخم عمیق باشد، ممکن است با تزریق بوتاکس کاملا باز نشود و در شیار باقیمانده نیاز به تزریق ژل است. پرکننده ها نتایج فوری دارند و براساس نوع پرکننده مورداستفاده، ماندگاری آنها با هم فرق دارد و همچنین میزان ماندگاری با توجه به خصوصیت پوست هرکس متفاوت است.
    .
    .
    با توجه به این نکات بهتر است از به کار بردن محصولات یا مواد با ماندگاری دائم یا بسیار طولانی به علت عوارضی مانند ایجاد توده های سفت گرانولومی خودداری کرد. تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل های هیالورونیک است. مدت ماندگاری این ژل ها معمولا 6 تا 9 ماه است و سپس جذب می شوند
    .
    .
    این ژل ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی کنند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.پی آر پی هم در جوانسازی پوست کاربرد دارد اما نمی تواند نقش ژل را به عنوان پرکننده ایفا کند ضمن اینکه درمان انتخابی در چروک های دینامیک مثل خط اخم، بوتاکس است، نه پی آر پی.
    .
    .
    اگرچه تاکنون مطالعه های کلینیکی اندکی در مورد کاربرد پی آر پی در جوانسازی پوست منتشر شده است اما می دانیم این روش در بهبود جای آکنه که شکل نعلبکی دارد، به خصوص اگر با روش هایی مثل لیزر همراه شود، می تواند به نتایج حاصل از لیزر های لایه بردار کمک کند و در بهبود وضعیت دور چشم به خصوص گودی و کبودی آن موثر باشد. نتایج مطلوب در پی آر پی به بررسی و تحقیقات بیشتری نیاز دارد و علاوه بر تحقیقاتی بودن، موفقیت این روش به میزان زیادی به شیوه تهیه پی آرپی بستگی دارد.

  • ۰۲:۳۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک شماره 1 : مرطوب کننده و شاداب کننده برای پوست های خشک

    مواد لازم

    لیموترش تازه 2 عدد
    گلیسرین 1 قاشق چایخوری
    عسل 1 قاشق غذاخوری

    روش مصرف

    ابتدا پوست را با آب و صابون شستشو و خشک نمایید سپس #لیموترش را آب گرفته(توجه داشته باشید که لیموترش تازه اثری به مراتب بهتر از آب لمیو شیشه داراست) و با عسل و #گلیسرین مخلوط و به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و پس از این مدت با آب ولرم بشویید

    ماسک شماره 2 : مرطوب کننده و شفاف کننده پوست

    مواد لازم

    پودر ریشه شیرین بیان 1 قاشق مرباخوری
    گلیسرین 1 قاشق چایخوری
    روغن زیتون 1 قاشق چایخوری
    گلاب چند قطره

    روش مصرف

    ابتدا پوست را با آب و صابون شستشو و خشک نمایید سپس تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست ماسک کنید پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید

    ماسک شماره 3 : مرطوب کننده و از بین برنده جوش های سرسیاه

    مواد لازم

    آرد جو 1 قاشق غذاخوری
    شیر مقداری
    گلیسرین 1 قاشق چایخوری
    گلاب چند قطره

    روش مصرف

    ابتدا پوست را با آب و صابون شستشو و خشک نمایید سپس تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست ماسک کنید قبل از اینکه مواد بر روی پوست خشک شود پوست را با آب ولرم بشویید


    نکته ی مهم : توصیه می شود هیجگاه گلیسرین را به تنهایی استفاده نکنید چون رطوبت را از لایه های پایینی پوست به لایه های بالایی آورده و باعث تبخیر مایعات پوست می شود
  • ۱۶:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    ronak n
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|13385 |16410 پست
    ماسکی موثر جهت رفع لکه های قرمز و سیاه پوست!🌺💕

    فرق نمی کند خانم یا آقا! اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دلایلی پوستتان دچار لکه های سیاه و یا قرمزشده و درصددرفع آن از طریق گیاهان دارویی هستید حتما این ماسک را امتحان کنید:
    👇👇👇
    👈برای درمان لکه های قرمز و سیاه روی پوست صورت و بدن ابتدا مقداری رب نارنج تهیه کنید.
    یک قاشق غذاخوری سر پر آن را با یک قاشق چایخوری سر خالی نمک مخلوط کنید و به حالت دورانی و ماساژ روی محل لکه ها بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند، سپس با آب ولرم آن را بشویید .
    👈این کار را حداقل هفته ای دوبار انجام دهید تا از نتیجه ی آن راضی شوید.
    ناگفته نماند که مصرف مقداری از این رب بر روی پوست صورت از خشکی و چین و چروک آن نیزجلوگیری می کند که بهتر است پس از استفاده آن را با یک دستمال و کمی شیر پاک کنید.
  • ۲۰:۲۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک زرده تخم مرغ:

    💆🏻به کسانی که پوست خشک دارند توصیه میشود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تامین میکند. برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به مسیله آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.
  • leftPublish
  • ۱۹:۲۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست


    این ماسک را بسازید،معجزه را به چشم خود ببینید

    -یک مشت برنج
    -یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
    -یک قاشق غذاخوری شیر


    🌸برنج را در آب جوش بریزید دقت کنید آب برنج مورد نیاز است.
    اجازه دهید برنج خوب له شود سپس از صافی رد کرده و آب بدست آمده را در ظرفی بریزید. شیر و عسل را اضافه کرده با پنبه به صورت بزنید.

    بعد از نیم ساعت صورت را بشویید.
    دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

  • ۱۷:۰۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    ماسک آب لیمو ترش و آلوئه ورا

    بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.لیمووآلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامینC موجود درآنها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند وزخم‌های بارزعمیق را نیزبهبود بخشد.نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سالمندان برای کاهش چین ‌و چروک‌های خود می‌توانند با این ترکیب‌ها چین و چروک‌ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.
    .
    . 💆ماسک آب لیمو ترش و سفیده تخم مرغ
    برای تهیه این ماسک، به مقدار مساوی از سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش را با هم مخلوط کرده و این مخلوط را کمی حرارت دهید تا غلیظ تر شود.اجازه دهید ماسک خنک شود و بعد آن را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.بعد از گذشت این زمان، پوست را با آب نیم گرم بشویید.
    برای درمان لکه های آفتاب سوختگی هم می توانید از این ماسک استفاده کنید.
    .
    . 💆ماسک شیر و لیمو ترش
    یک حلقه لیمو ترش را در نصف فنجان شیر بیندازید.چند دقیقه صبر کنید. بعد این شیر را با پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا شیر روی پوست شما خشک شود.
    از لیمو ترش داخل شیر هم می توانید برای کمرنگ کردن لک های پوستی استفاده کنید
  • ۱۷:۰۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    ماسک عسل و لیمو
    ترکیب عسل و لیمو یک درمان مفید وموثر برای از بین بردن جوش ها و بهترین راه برای نرم کردن پوست است. این ترکیب یکی از معروف ترین روش ها برای از بین بردن آکنه های پوست است.

    💦بخور💦
    بخور یکی از بهترین روش ها برای درمان جوش ها است.همچنین یکی از راه های پاک کردن پوست ، بخور دادن آن است که به وسیله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذیه از ماسک های مورد نظر می گردد. بعد از عمل بخور می توان دانه های سرسیاه و جوش های صورت را فشار داد.

    یخ☃
    یخ یکی از راه های جادویی برای درمان اکنه است.یخ ازباز شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.شما می توانید مقداری یخ را در کیسه قرار دهید و آن را به مدت چند دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

    🍅گوجه فرنگی🍅
    گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های C,A وk است که قرار دادن برشی از گوجه فرنگی بر روی پوست باعث خشک شدن جوش ها می شود.همچنین کمبود کلاژن یا تولید کم کلاژن که نوعی پروتئین فیبری است، علت اصلی ایجاد چین و چروک است. محققان دریافته اند ، گوجه فرنگی انعطاف پوست را حفظ می کند. بنابراین افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی مصرف می کنند دارای پوست نرم، صاف و بدون چین و چروک اند.

    🎾ماسک ماست و خیار🎾
    آیا می دانید که خیار می تواند از جوش زدن جلوگیری کند؟ خیار حاوی اسید اسکوربیک است که برای مقابله با تورم پوست بسیار موثر است.همچنین ماسک ماست و خیار به خاطر خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش ها است.

    🎏رژیم غذایی سالم🎏
    به گزارش سایت womanitely،گاهی اوقات رژیم غذایی شما می تواند علت اصلی جوش زدن باشد. در واقع، بسیاری از بیماری ها ناشی از تغذیه نامناسب است. بنابراین مطمئن شوید که به طور روزانه از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنید و در ضمن مورد فعالیت بدنی را فراموش نکنید. .
    🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
  • ۱۷:۳۹   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست

    ماسک جوز هندی
    جوز هندی و عسل به عنوان ضد التهاب طبیعی می‌تونه تورم و قرمزی پوست رو از بین ببره. این ترکیب مانع جوش زدن می‌شه و جای جوش‌های قدیمی رو هم از بین می‌بره.
    وقتی ماسک رو از صورت‌تون می‌شورید با معجزه بعدی این ماسک هندی سورپرایز می‌شید. ذرات جوز و دارچین پوست‌تون رو حسابی لایه‌برداری می‌کنن.برای تهیه این ماسک:

    🔵۲ قاشق غذاخوری عسل رو با یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق چای‌خوری جوز هندی مخلوط کنید. بعد از این که همه رو با هم مخلوط کردید، ماسک رو روی صورت‌تون بذارید تا نیم ساعت کاری به کارش نداشته باشید. بعد با آب گرم و با حرکت دوار انگشت ماسک رو بشورید.

    قبل از این که شروع به ماسک زدن کنید، همیشه مقدار کمی از این مخلوط‌های خونگی رو روی مچ دست‌تون که پوست حساسی داره، امتحان کنید تا مطمئن شید که حساسیت ندارید.

    ویرایش شده توسط رهام 💙دنیز💕 در تاریخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۴   ۱۷:۳۹
  • ۱۷:۴۰   ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    لایه بردار و روشن کننده پوست
    🔵ماسک صورت عسل و ماست

    طرز تهیه: به اندازه مساوی عسل و ماست را باهم مخلوط کنید ( برای یک ماسک ، یک قاشق غذاخوری از هر کدام کافیست). کمی جوز و دارچین به آن اضافه کنید چون باعث افزایش گردش خون می شود. ماسک را داخل یک شیشه ریخته و روی آن برچسبی مثل "برای داشتن پوستی درخشان و نرم به مدت 5 دقیقه روی صورت بماند ، سپس بشویید " بزنید.
  • leftPublish
  • ۱۹:۳۷   ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک وانیل


    یکی از ماسک‌هایی که می‌توانید با مواد موجود در آشپزخانه بسازید و از آن به عنوان آنتی‌اکسیدانی مفید استفاده کنید، تهیه خمیری از ترکیب مقدارهای مساوی از وانیل، دارچین، هل کوبیده شده و روغن هسته زردآلو است. این ماسک را روی دست و صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه پوست خود را بشویید.
  • ۱۹:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    رفع_جوش_سرسیاه
    💄ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی💄

    مواد مورد نیاز:
    یک سفیده تخم مرغ نصف قاشق چایخوری آب لیمویک قاشق چایخوری عسل

    روش کار:
    در ابتدا باید صورت را با آب ولرم بشویید تا منافذ آن باز شود. بعد با یک حوله آن را خشک کنید. اکنون یک ظرف کوچک بردارید و تمام مواد بالا را در آن بریزید. قبل از این که ماسک را روی صورت خود قرار دهید انگشتانتان را تمیز کنید. با استفاده از حرکات دایره ای ماسک را روی تمام صورت به جز بخش های اطراف چشم  ها و دهان قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و در این مدت حرف نزنید و نخندید. ( زیرا ممکن است موجب کشش یا ظاهرشدن چین و چروک در پوست شود)  بعد از 15 دقیقه ابتدا صورت را با آب گرم بشویید تا ماسک آن برداشته شود و بعد برای بسته شدن منافذ از آب سرد استفاده کنید. با استفاده از یک حوله صورت را کاملا خشک کنید. برای مرطوب کردن پوست از یک قطره روغن زیتون استفاده کنید.

    (توجه داشته باشید که مقدار آب لیموی مصرفی کم باشد.  اگر میزان آن بیشتر باشد می تواند صورت را بسوزاند و آن را سرخ و بر افروخته نماید.)
  • ۱۹:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک هایی برای سفت شدن پوست

    🔵ماسک آرد جو و ماست:
    می توانید از مواد موجود در آشپزخانه یک ماسک سفت کننده طبیعی پوست بسازید. 2/1 پیمانه آردجو پخته شده و 4/1 پیمانه ماست را به همراه اب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود سپس انرا با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منفدهای پوستی می شود همچنین پوست شما را مرطوب می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد.

    🔵ماسک موز:
    موز را له کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. راهی سریع و آسان برای سفت کنندگی پوست شما می باشد.
  • ۱۹:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    از بين بردن لک و جوش با آب پياز💄

    پژوهشگران علوم پزشکي مي گويند نتايج بررسي هاي صورت گرفته نشان داده است که لکه هاي قهوه اي که بر اثر تابش آفتاب پس از سي سالگي روي پوست پديدار مي شوند، با استفاده از آب پياز به مرور زمان کم رنگ مي شوند و از بين مي روند.

    🔵جهت تهيه و استفاده از آب پياز يک عدد پياز را رنده نماييد و از پارچه تميز عبور داده و شيره تهيه شده را توسط تکه اي پنبه روي پوست بماليد و حدود ۱۰ الي ۱۵ دقيقه که البته اين زمان به مقدار تحمل هر شخص قابل تغيير است.
  • ۱۹:۱۰   ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    درمان لک های پوست💄

    🔵آب لیموترش
    آب لیمو به عنوان یکی از درمان های خانگی عالی برای روشن کردن پوست به کار می رود که نقاط تیره و زیادی رنگدانه های پوست را به دلیل خاصیت سفید کنندگی کاهش می دهد. اسید سیتریک زیاد آن پوست را نازک می کند ، چربی اضافی پوست را گرفته و باکتری های عامل آکنه را از بین می برد. ضمنا منافذ درشت پوست را جمع کرده و آن را نرم تر می کند. 
    روش دیگر این است که یک چهارم قاشق چای خوری آب لیموترش تازه  را با عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را روی پوست بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید. این کار را چند بار در هفته برای یک ماه یا تا مدت بهبودی ادامه دهید.
    ضمنا شما می توانید آب لیمو و آب گوجه فرنگی را به نسبت مساوی مخلوط کنید. برای شفاف کردن بیشتر پوست ( ماسک های شفاف کننده پوست) می توانید یک قاشق جوی دو سر به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را روی بخش های مبتلا بمالید . بعد از 15 دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را به مدت یک ماه و یا تا زمان مشاهده نتایج رضایت بخش ، هر روز یا سه تا چهار بار در هفته انجام دهید. 

    🔵آب گوجه فرنگی
    گوجه فرنگی که سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان هاست یک محلول عالی برای داشتن پوستی روشن و عاری از لک می باشد.  ضمنا منافذ درشت پوست را به علت خاصیت قابض آن جمع می کند. گوجه فرنگی به دلیل لیکوپن بالایی که دارد در کاهش آفتاب سوختگی بسیار مفید است.
    پوستتان را با گوشت گوجه فرنگی ماساژ بدهید.10 الی 15 دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب سرد بشویید.این روش ساده را هر روز به مدت چند هفته و یا تا رسیدن به نتایج دلخواه ادامه دهید.
    برای داشتن پوستی شفاف و سالم هر روز در رژیم غذایی تان از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید.

    🔵سرکه سیب
    سرکه سیب سرشار از اسیدهای هیدروکسی آلفا بوده و از این رو نقاط تیره و لک ها را روشن می کند. علاوه بر آن به تعادل PHپوست کمک می کند و چربی اضافه آن را کاهش داده و منافذ بسته را باز می کند. به علت خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال سرکه سیب مانع از بروز آکنه می شود
  • ۱۹:۱۰   ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    #ماسک_پوست_شل
    💄ماسک سفت کننده ی پوستهای افتاده و شل💄

    اگر پوستتان یکی از انواع پوستهای حساس و نازک بوده و به مرورزمان دچار افتادگی در ناحیه ی گونه و اطراف لبها شده است بهتر است هفته ای دو تا سه بار ازاین ماسک ویژه استفاده کنید تا به سفت و مقاوم تر ساختن آن دربرابر چین و چروکها کمک کرده و از شل شدن آن جلوگیری نمایید.

    موادلازم:
    گل رس : یک قاشق غذاخوری سرخالی
    گلاب  :  یک قاشق مرباخوری

    این دو ماده را با هم مخلوط کنید و به حالت دورانی روی پوستتان بزنید و ده الی پانزده دقیقه تا خشک و جذب شدن  کامل آن بر روی پوستتان صبر کنید، سپس با آب سرد و خنک آنرا بشویید.
    برای این نوع پوستها توصیه می شود هفته ای سه باراز این ماسک استفاده شود و البته در تمام مدت روز هم حتما برای شستشوی صورت از آب سرد و خنک استفاده نمایند.
  • ۱۸:۲۶   ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    چوب صندل

    چوب صندل یک عنصر ضد پیری و ضد عفونی کنننده است می توانید با استفاده از پودر چوب صندل، گلاب ، گلیسیرین و آب لیمو یک ماسک تهیه کنید از این ماسک بر روی لکه ها استفاده کنید و اجازه دهید کاملا روی پوست خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید روزی 1 بار از این ماسک استفاده کنید شبها نیز روغن چوب صندل را بر روی پوست بمالید و کمی ان را ماساژ دهید و بگذارید روغن تا صبح روی پوست شما بماند.
  • ۱۸:۳۱   ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک صورت پرتقال مخصوص انواع پوست



    ماسک‌های میوه‌ای اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند، سبب پاکسازی پوست شده و با لایه‌برداری سطحی باعث شادابی پوست می‌شوند.

    این میوه سرشار از ویتامین C است و خواص دارویی و بهداشتی بسیاری برای پوست‌های چرب دارد. مالیدن پوست پرتقال پس از آرایش چین و چروک را از بین می‌برد.

  • ۱۸:۳۲   ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک صورت خانگی پرتقال برای پوست‌های چرب

    یک پرتقال (ترجیحا تو قرمز) را نصف کرده و یک برش آن را آب بگیرید.

    سفیده یک تخم‌مرغ را خوب به هم بزنید و به همراه یک قاشق غذاخوری آرد ذرت، به آب پرتقال اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

    گوشت پرتقال را با یک سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.



    ماسک خانگی پرتقال برای پوست‌های خشک

    آیا به‌دنبال راهی برای تمیزی و شادابی پوستتان هستید؟ ماسک‌های پرتقال به شما کمک می‌کنند تا بدون صرف هزینه و یا وقت پوست شاداب داشته باشید.

    پوست پرتقال را خشک و آسیاب کنید تا به صورت گرد درآید. دو قاشق چایخوری پنیر دلمه شده پرچرب، روغن تخم کتان، یک قاشق چایخوری روغن کبد ماهی و یک قاشق غذاخوری چای پررنگ گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس گرد پرتقال را به مواد اضافه کنید تا خمیری سفت به دست بیاورید. ماسکبه دست‌ آمده را روی صورت قرار دهید و بعد از ۱۵دقیقه با آب گرم بشویید.

  • ۱۸:۳۳   ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19931 |39377 پست
    ماسک آب پرتقال

    مواد لازم

    – زرده تخم مرغ

    – آب پرتقال

    – روغن بادام

    – شیره ی نارگیل



    طرز تهیه و استفاده

    یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری آب پرتقال یک قاشق مرباخوری روغن بادام و شیره نارگیل اضافه کرده به صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های معمولی استفاده می‌شود.



    ماسک صورت پرتقال برای تغذیه پوست

    سه قاشق غذاخوری آب پرتقال بدون تفاله را با نصف موز و نصف قاشق عسل مخلوط کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با یک تکه پارچه کتان نمدار پاک کنید و با آب گرم بشویید.



    ماسک صورت پرتقال برای لطافت پوست

    پرتقالی رسیده را آب بگیرید و با دو قاشق غذاخوری خامه پرچرب و یک قاشق غذاخوری روغن معمولی یا روغن آفتابگردان مخلوط کنید. لایه‌ای ضخیم از مواد را روی صورت بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم آبکشی کنید. بدون شک از لطافت پوستتان تعجب خواهید کرد.



    ماسک پرتقال برای جوش‌ها غرور

    یک پرتقال را پوست بکنید هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. اینماسک برای درمان جوشهای غرور جوانی (آکنه) موثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید ان را مصرف کنند.

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان