خانه
3.04K

جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

  • ۰۱:۳۰   ۱۳۹۷/۶/۱۹
    avatar
    کاربر جديد|0 |3 پست

    جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    برنامه تدبیر چیست؟؟

    ♥مشاهده و دانلود فایل♥

    برنامه تدبیر یک سیستم هدفمند با رویکرد مشارکت همه ی اعضای مدرسه

    از مدیر تا دانش آموزان برای پیشرفت مدرسه از وضعیت و امکاناتی

    که در ابتدای سال موجود می باشد به یک وضعیت مطلوب تر در همه ی زمینه ها می باشد

    برنامه صرفا باهدف تسهیل و ساده تر شدن اجرای برنامه پس از دریافت

    نظرات و پیشنهادات همکاران توسط دفتر محترم دبستانی وزارت صورت گرفته است.
    بویژه در محور برنامه ریزی که محاسبه وضعیتها مقداری

    برای همکاران مبهم بود حذف شده است  ارزیابی اولیه و خلاقیت فرم خودارزیابی

    امسال هیچ گونه نمره ای توسط مدیر قرار داده نمی شود

    و این وظیفه مدرسان و ارزیابان تدبیر خواهد بود.

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    عمده تعغیرات برنامه بر اساس سال جدید

    ۱– عناوین و فعالیت ها
    ۲– عناوین مورد نظر معاونت های مختلف ستادی
    ۳- تفکیک برنامه ریزی از فرایند های دیگر
    ۴- شیوه ی امتیاز دهی در خودارزیابی اولیه و پایانی
    ۵- فرمول محاسبه رشد
    ۶- شکل و محتوای جداول

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    ملاک هافعالیتها امتیازبراساس تغییرات واصلاحات راهنمای برنامه

    محور آموزش ویادگیری:۷ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۹۸
    محورفوق برنامه وپرورشی:۵ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۴۹
    محورسلامت وتربیت بدنی:۷ملاک_۳۷فعالیت_سقف امتیاز۵۶
    محور مشارکت:۳ملاک_۹فعالیت_سقف امتیاز۳۵
    محور نظارت:۱ملاک_۳فعالیت_سقف امتیاز۲۱
    محور اداری مالی:۲ملاک_۱۱فعالیت_سقف امتیاز۲۱
    محور برنامه ریزی:۲ملاک_۶فعالیت_سقف امتیاز۱۴
    محور خلاقیت:۱ملاک_۴فعالیت _سقف امتیاز ۷

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    محور برنامه ریزی توسط ارزیاب بیرونی ارزش گذاری می شود

    تعداد ملاک ها۲۸

    تعداد فعالیتها :۱۱۴

    جمع امتیاز ۳۰۱عداد ملاک ها از ۳۶ به۲۸ ملاک کاهش یافته است.
    تعداد فعالیت ها از۱۴۶ تا به۱۱۴ کاهش یافته است

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    مقدمه
    اهداف دوره ابتدایی
    چشم انداز – رویکردهای مدرسه
    مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ – بیانیه مأموریت
    چشم انداز آموزشگاه – مأموریت آموزشگاه
    چرخش های تحول آفرین
    صورت جلسه تأیید شورای مدرسه
    اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه – جدول اطلاعات تعداد کلاس و دانش آموزان دبستان
    جدول اطلاعات فیزیکی – وضعیت تجهیزات اداری هوشمند دبستان
    جدول مشخصات کارکنان آموزشگاه
    بررسی وضعیت مدرک تحصیلی اولیاء – برررسی وضعیت مشاغل اولیاء
    بررسی وضعیت شاخص های اساسی آموزشگاه
    وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
    بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشگاه
    تحلیل محیطی محور آموزش و یادگیری
    برنامه عملیاتی محور آموزش و یادگیری
    تحلیل محیطی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
    برنامه عملیاتی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
    تحلیل محیطی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
    برنامه عملیاتی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
    تحلیل محیطی محور سلامت و تربیت بدنی
    برنامه عملیاتی محور سلامت و تربیت بدنی
    تحلیل محیطی محور اداری و مالی
    برنامه عملیاتی محور اداری و مالی
    تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
    جدول کنترل نظارت و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه سالانه دبستان
    نحوه محاسبه سرانه

    اطلاعات و مشخصات آموزشگاه

    اطلاعات شناسنامه ای و عمومی آموزشگاه 
    اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
    تعداد کلاس و دانش آموزان آموزشگاه
    میثاق نامه دانش آموزی
    مشخصات و سمت کارکنان واحد آموزشی
    منشور اخلاقی کارکنان
    درصد ارتقا و عدم ارتقاؤ مدرسه در سال قبل
    نمودار درصد ارتقا و عدم ارتقا در سال قبل
    تاییدیه برنامه
    شناسایی قوتها و- ضعفها و فرصت ها و تهدیدها بر اساس جدول ماتریس swot
    اهداف کلان آموزشی و پرورشی
    جدول پیشرفت اجرایی برنامه طرح تدبیر به صورت ماهانه
    تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
    فرم ارزیابی بهبود فرآیند
    فرم ارزیابی بیرونی فرآیندی
    تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی
    فرم بازدید معلمان
    صورتجلسات طرح تدبیر
    فرم های برنامه محوری و نظارت
    فرم های پرورشی

    جدول گام های تدبیر۶ جدول برنامه تدبیر

    جدول شماره ۱ مربوط به گام های پنجگانه تدوین برنامه عملیاتی سالانه است
    جدول شماره ۲ چارچوب برنامه عملیاتی سالانه مدرسه بر اساس فرم شماره ۶ است
    جدول شماره ۳ فعالیت های اجرای برنامه تدبیر است
    جدول شماره ۴ نمونه فرم پیشنهادی خودارزیابی مسئولین فعالیت ها است
    جدول شماره ۵ نمونه فرم ارزیابی فرایندی (ویژه بازدیدهای طی سال تحصیلی) است
    جدول شماره ۶ فرم ارزیابی بهبود فرایندها است

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    برنامه عملیاتی دبستان

    فهرست مطالب

    فصل یک : مقدمه ۵

    مقدمه ۵

    سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶

    برنامه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ ۷

    اهداف دوره ابتدایی ۹

    اهداف طرح تدبیر ۱۱

    دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل دوم : مشخصات آموزشگاه ۱۲

    الف  شناسنامه آموزشگاه : ۱۲

    ب- امکانات و تجهیزات : ۱۲

    ج- مشخصات فیزیکی مدرسه : ۱۳

    د ) نهادهای فرهنگی ، علمی ، هنری و مذهبی مرتبط با مدرسه : ۱۳

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل سوم : نیروی انسانی ۱۴

    ۱  مشخصات مدیر و کادر اداری : ۱۴

    ۲  فهرست کارکنان آموزشی و پرورشی آموزشگاه : ۱۴

    ۲-۱ : مشخصات نیروی اداری مدرسه در یک نگاه ۱۵

    ۳- آمار معلمان و مشخصات آنان : ۱۵

    ۴- آمار دانش آموزان به تفکیک پایه : ۱۶

    ۵- آمار اعضای شوراهای موجود در مدرسه : ۱۶

    ۵-۱ :  اعضای شورای مدرسه : ۱۷

    ۵-۲ :  اعضای شورای معلمان : ۱۷

    ۵-۳ :  اعضای شورای مالی : ۱۸

    ۵-۴ :  اعضای شورای دانش آموزی : ۱۸

    ۵- ۵ :  اعضای شورای انجمن اولیا : ۱۸

    ۶- میزان سواد اولیا : ۱۹

    ۷- میزان جلب مشارکت های مردمی : ۱۹

    * جدول تعیین نیازها و اولویت های مدرسه و تدوین اهداف : ۲۰

    تعاریف اصطلاحات ۲۰

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل چهـارم : تقـویم اجـرایی ۲۳

    ۱-تقویم اجرایی مدرسه در یک نگاه ۲۳

    ۲- تقویم اجرایی برنامه ها و مناسبت ها ۲۴

    ۳  جدول زمان بندی شورای مدرسه ۳۴

    ۴  جدول زمان بندی شورای معلمان ۳۵

    ۵  جدول زمان بندی انجمن اولیا و مربیان ۳۶

    ۶  جدول زمان بندی شورای دانش آموزی ۳۷

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل پنجم : برنامه عملیاتی ۳۸

    گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی ۳۸

    جدول شماره ۳ محور ۲ : آموزش و یادگیری ۳۹

    جدول شماره ۳ محور ۳ : فعالیتهای پرورشی و فوق برنامه ۴۶

    جدول شماره ۳ محور ۴  : تربیت بدنی و سلامت ۵۱

    جدول شماره ۳ محور ۵  : مشارکت ۵۹

    جدول شماره ۳ محور ۶  : اداری و مالی ۶۲

    جدول شماره ۳ محور ۸  : نظارت و ارزیابی ۶۴

    جدول ماتریس وswot  : ۶۵

    دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل ششم : ضمائم و اسناد ۶۶

    الف  میثاق نامه ها ۶۶

    میثاق نامه وپایبندی اولیاء دانش آموزان دبستان ۶۶

    میثاق نامه و پایبندی کارکنان دبستان ۶۷

    میثاق نامه و پایبندی دانش آموزان دبستان ۶۹

    دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    فصل یک : مقدمه

    مقدمه

    در سال

    اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل وزارت آموزش و پرورش

    رویکردها و الگوهای مختلفی برای مهندسی مجدد تحول و کیفیت بخشی

    در نظام تعلیم و تربیت ارائه نموده است

    در این کوشش گسترده به دنبال افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت آینده

    سازان این مرز و بوم سترگ ، خاصه مقطع ابتدایی می باشد

    که در سال گذشته به صورت طرح اجرا و در سال جدید با عنوان برنامه تدبیر به کلیه

    مدارس دارای مدیران مستقل ابلاغ گردیده است .

    صاحب نظران و مدیران الگوی در مدیریت مدرسه ارائه داده اند

    که در آن اندیشه ها ، توانایی ها ، خلاقیت ها ،

    مهارت ها و تجارب منابع انسانی را گران بهاترین دارایی و سرمایه دانسته

    و مدیریت آن را مهمترین وظیفه مدیران و مدیریت تشخیص داده اند

    که با اتکا به آن می توان بسیاری از مشکلات و مسائل را برطرف نمود .

    بر این اساس مدیریت مدرسه را مدیریت منابع انسانی ،

    دانش آموزان ، معلمان با کارکنان اولیا و تسهیل شرایط برای اشتراک دانش ،

    تجربه ، مهارت ، توانایی و …. برای آنها دانست .

    این برنامه مدارس دوره ابتدایی را با نهادینه کردن بنرماه محوری ،

    مشارکت جویی و ارزیابی مستمر و بهبود کیفیت عملکرد مدرسه به

    سطح و میزانی از اعتماد و اطمینان و تعالی می رساند که مدیران می توانند

    آمادگی خود را برای ارزیابی شدن توسط ارزیابان بیرونی و مسئولان اعلام نمایند .

    با توجه به اینکه مدرسه نقشی مهم در رویارویی ، خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان ایفا می نماید

    و قادر است تفکر خلاق و پویا را پرورش دهد و انسان هایی مولد

    و نوآور و خلاق و کاوشگر را تربیت کند . مدرسه به عنوان یک واحد

    عملیاتی نظام آموزشی و پرورشی و به عنوان مکانی که تعلیم و تربیت رسمی

    در آن جریان دارد و سیال الست توانایی دارد قدرت فکر و مهارت ذهنی فراگیران

    خود آنگونه تقویت کند که به سهولت بتواند برای دست یابی به راه حل های مناسب

    و واقع بینانه به آفرینش ایده های جدید بپردازد و یا می تواند با ارائه تکلیف

    و عدم توجه به تفاوت های فردی و یا عدم شناخت و بی توجهی

    به ویژگی های فراگیران سبب شود که قدرت خلاقیتشان به تدریج کاهش یابد .

    پس باید گفت : که یک مدرسه دارای برنامه ی مرتب و اعضای متعهد

    و معلمان مسئولیت پذیر بهترین محیط برای پرورش دانش آموزان

    خلاق و نوآور است . بنابراین اگر پرورش خلاقیت و رشد و تعالی آینده

    سازان ما دارای اهمیت باشد مدیریت مدرسه باید با برنامه ریزی دقیق

    و با مشارکت همه ی آنان به بهترین کیفیت دست یابد .

    طرح تدبیر مدارس ابتدایی

    ♥مشاهده و دانلود فایل♥

    جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷

    ویرایش شده توسط siminamirian در تاریخ ۱۹/۶/۱۳۹۷   ۰۱:۳۰
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان