خانه
15.3K

عجيب ترين رسم هاي ازدواج دنيا

  • ۱۲:۵۳   ۱۳۹۳/۶/۳۱
    avatar
    کاپ آشپزی کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|48381 |46689 پست

    دستشویی رفتن، قدغن


    برای قبیله‌ تیدونگ در قسمت شمالی بورنئی عروسی جشن بازگشت از مرگ است. تازه عروس و داماد برای 72 ساعت حق رفتن به دستشویی را ندارند.

    آیین این قبیله عروس و داماد را ملزم می کند که در خانه خودشان بمانند و به مدت 3 روز و 3 شب بهیچ عنوان به دستشویی نروند. برای اطمینان از رعایت قوانین ازدواج چند نفر از اعضای خانواده ها به عنوان ناظر در خانه آنها می‌مانند و برای آنکه این زوج خوشبخت احتیاج به دستشویی پیدا نکنند غذا و آب کمی ‌به آنها داده می‌شود.

    تیدانگی ها می گویند این کار عروس و داماد، زندگی طولانی و پر از شادی را برایشان تضمین می کند، همچنین از به دنیا آوردن بچه های مرده جلوگیری می کند و ثروت را به زندگی این زوج وارد می کند. اما حقیقت این است که هدف بزرگان این قبیله از ایجاد این آیین آن است که قرار گرفتن در شرایط سخت زوج را به زندگی متعهد می کند. هر دو برای چیزی که به سختی به دست آورده اند ارزش قائل می شوند و آن را به آسانی از دست نمی دهند.

    شما بگویید چیزی سخت تر از دستشویی نرفتن وجود دارد؟ آن هم برای سه شبانه روز؟ با گذراندن این سه روز زن و مرد جوان بیشتر از قبل به هم نزدیک می‌شوند چرا که اولین روزهای زندگی شان را در سختی کنار هم بوده اند. پس می توانند روی همدیگر برای یک عمر زندگی همدلانه در شرایط سخت حساب کنند.






    ازدواج و عروسی در ترکیه :


     در برخی از شهرهای کشور ترکیه اسامی تمام دوستان و نزدیکان عروس را در کفش عروس می نویسند پس از پایان مراسم اسم هر کس پاک شده باشد آن را عروس بعدی می دانند.





    ازدواج و عروسی در یونان :


     در یونان رسم بر این است که مقداری قند یا شکر به نماد شیرینی در لباس عروس قرار می دهند تا شیرینی و شادی  را در زندگی آنها تضمین کنند.


     


    ازدواج و عروسی در کره :


     در کشور کره رسم بر این است که زنان عهد می بندند که در برابر همسرانشان همیشه سکوت کرده و از دستورات آنها پیروی کنند بر این اساس عروس ها باید در اولین روز زندگی مشترک سکوت اختیار کنند و حق ندارند کلمه ای حتی با همسرانشان صحبت کنند.





    ازدواج و عروسی در چین :


     در چین عروس ها را با افراد سالخورده و با تجربه راهی خانه بخت می کنند و دختران مجرد نباید هنگام راهی کردن عروس حضور داشته باشند چون آن را بد یمن می دانند.هنگامی که عروس می خواهد خانواده اش را ترک کند حتما باید گریه کند .عروس و داماد چینی باید قبل از شروع مراسم رسمی دستمال های قرمز کوچکی که روی آن ها عکس اردک دوخته شده است را به یکدیگر با آرزوی خوشبختی هدیه دهند.این سنت در این کشور بدین معناست که این زوج برای همیشه به زندگی در کنار هم ادامه می دهند.




    در فرهنگ یوگور (قوم اقلیتی در چین)، داماد قبل از عروسی با تیرو کمان سه بار به عروس شلیک می کند. اگرچه تیرها تیز نیستند ولی باز هم شبیه گلوله های پلاستیکی می مانند. به محض این کار، داماد تیرها را جمع کرده و آنها را می شکند، به این طریق برای آنها این اطمینان می شود که آنها برای همیشه عاشق هم خواهند ماند.


    ازدواج و عروسی در عربستان :


     در عربستان عروس و داماد همه ی لباس های کهنه ی خود را  دور می ریزند و به جای آن لباس های جدید می خرند این کار نشانه آن است که آن ها گذشته را با همه خوبی ها و بدی هایش فراموش کنند.


     

    اتیوپی


     در قبیله سوماترا اتیوپی رسمی وجود دارد که در آن دختر قبل از ازدواج یک دندان خود را می کشد و حلقه ای به لبهای خود آویزان می کند.


     اسکیموها


     اسکیموها در مراسم ازدواج گوشت شکار را نمی پزند و آن را خام می خورند.


    ازدواج و عروسی در برزیل:


     در برزیل مرسوم است که اسم عروس در حلقه داماد و اسم داماد در حلقه عروس حک شود.

    هند



    در هند زنانی که به عنوان مانگلیکس (یک اتفاق نجومی، وقتی مریخ و زحل هر دو زیر خانه هفتم طالع بینی هندو) به دنیا آمده باشند، تصور می شود که نحس است و ممکن است باعث مرگ زودرس شوهرشان شود. برای از بین بردن این نحسی آنها باید اول با درخت ازدواج کنند. سپس درخت را نابود می کنند تا این نحسی از بین برود.



  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان