*mohadese* :
اهو جونم کممممک[IMG]Smiles/12.gif[/IMG]
اهو جون همونجوری که راهماییم کردی باااااالخره اون پیشبندیو که میخواستم دوختم گلم دست گلت درد نکنه [IMG]Smiles/8.gif[/IMG]فقط دوباره تو قسمت استریش دچار مشکل شدم .اشتباه کردم شبیه همون مدل قبلی که دوخته بودمو دامنش شکل مستطیل بود و اوازمان پای دامنش صفر بود این رو هم قسمت پای دامنش رو همون 80 گرفتم و20 سانت اوازمانی که برای پای دامن داده بودم رو در استری لحاظ نکردو و این شد که استریمو انقد درز دادم که به فنا رفت.
عشقم استری اینو چطوری بدوزم گیج گیج شدم اصن دیگه دارم از خیر استری دادن میگذرم ینی
یکیم اهو جونم من کمر دامنم 70بود ینی یه 40سانت وسط به اضافه ی دو تا 15 سانتی از طرفین که مجموعا میشه 70 که الگورو هم با همین اندازه ها رسم کردم فقط الان بعد دوخت کمرو که اندازه میزنم 70 نیست بلکه 67 هست ینی 3 سانت کوچکتره.حالا الگوی استری رو باید با این 76 بکشم یا همون70؟
عزیزم به طور کلی ما دو نوع اوزمان داریم یه نوع اوزمانی که توی دوخت اوزمانمون تبدیل به پیلی میشه یا چین کش میشه یه نوع اوزمانی هم داریم که به قصد ایجاد گشادی در لباس ایجاد میکنیم مثلا برای کلوش شدن دامن و ...
شما زمانی که میدونی اوزمان قسمتی از لباست میخواد چین کش بشه یا پیلی بشه لازم نیست این اوزمان رو توی آستری هم اعمال کنی چون اگه هم پارچه و هم آستری هر دو با هم چین کش بشن اون قسمت از لباست خیلی ضخیم و برجسته میشه و زیبایی لباسو از بین میبره اما زمانی که اوزمان رو برای ایجاد گشادی میدی حتما باید این مقدار اوزمانو روی آستری هم اعمال کنی چون اگه رویه گشاد بشه اما آستری گشاد نباشه بعد از دوخت گشادیِ رویه جمع میشه و حالت کیسه مانند به خودش میگیره بنابراین شما باید آستریِ پیشبندت رو دقیقا اندازه ی پیشبند آماده شده و چین کش شده ت برش بزنی یعنی قسمت بالای پیشبند رو بعد از چین کش کردن اندازه بگیر و قسمت پایینشم دقیقا هم اندازه ی رویه در نظر بگیر و آستری رو طبق توضیحاتی که قبلا دادم بدوز .