خانه
عضویت
ورود
صفحه اصلی
تبادل نظر
تالار اصلی
مدیریت تالار
قوانین و مقررات تالارهای گفتگو
نقطه نظرها، پيشنهادات و سوالات
راهنمای تالار
تبادل نظر آزاد
عمومی
گــــــــــوناگون
جشن، مهمانی ها و ملزومات
فروشگاه
محله گردی در تهران
مناسبت ها
وبلاگ
تعطیلات گردی و وقت گذرانی
زیبایی و سلامت
پوست و مو
زیبایی
آرایش
پزشکی
تغذیه
تناسب اندام
سبک زندگی
سبک زندگی
تناسب و زیبایی
مد و لباس
خانه و دکوراسیون
موفقیت و شادکامی
آشپزی و شیرینی پزی
انواع غذا
دسر و نوشیدنی
همه چیز در مورد عروسی و نامزدی
عمل زیبایی
زیبایی روح
برندها
خانواده
ازدواج
همسرداری
بارداری و زایمان
فرزندان
روانشناسی
زناشویی
ورزش
اخبار ورزش بانوان
چهره ها و قهرمانان ورزش بانوان
رشته های ورزشی
باشگاه های ورزشی
فدراسیونها، هیات ها و انجمنها
ورزش های محلی
ورزش کودکان و نوجوانان
سایر
فرهنگ و هنر
نمایشگاه و گالری
سینما ، تئاتر و تلویزیون
هنر
موسیقی
کتاب و مجله
سرگرمی
عکس روز
فال و شخصیت شناسی
اخبار روزانه
بازی
تکنولوژی های روز
مقالات
گروه مقالات
سلامت
پوست و مو
زیبایی
آرایش
اخبار پزشکی
ورزش
تغذیه
تناسب اندام
جراحیهای زیبایی
خانواده
ازدواج
همسرداری
بارداری و زایمان
فرزندان
روانشناسی
زناشویی
سرگرمی
فال روزانه و هفتگی
عمومی
سفر و گردشگری
تکنولوژی های روز
سبک زندگی
تناسب و زیبایی
مد و لباس
خانه و دکوراسیون
موفقیت و شادکامی
آشپزی و شیرینی پزی
نوشیدنی
عروس
فرهنگ و هنر
سینما، تئاتر و تلویزیون
هنر
موسیقی
برندهای زیبا
تماس با ما
تالار گفتگو
مقالات
کاربر
ثبت نام
مرا به خاطر بسپار
کلمه عبورم را فراموش کرده ام!
زیباکده
فرهنگ و هنر
سینما ، تئاتر و تلویزیون
3.94K
همسر بهروز افخمی فیلم شوهرش را بی کیفیت کرده است!؟
جدیدترین مطالب این تاپیک (کلیک کنید)
۱۱:۰۹ ۱۳۹۳/۶/۲
mona mona
پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆
|
48381
|
46689 پست
چرا بهروز افخمی اصرار دارد که فیلم هایش را بر اساس داستان های همسرش بنویسد؟! چرا باید روابط پشت پرده و زناشویی، خودش را به روی پرده و فیلمسازی همسران تحمیل کند؟
یکی از منتقدان حرفه ای و شناخته شده سینمای ایران با انتشار مطلبی در فضای مجازی، به حضور «مرجان شیرمحمدی» در فیلم همسرش «بهروز افخمی» اعتراض کرد. «دکتر مصطفی جلالی فخر» که در کنار تخصص در زمینه بیماری های داخلی، به نقد فیلم و فیلم سازی نیز می پردازد، در مطلبی که اخیرا در فضای مجازی نوشته، با اشاره به فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، یکی از ضعف های مهم فیلم ملال آور افخمی را حضور «مرجان شیر محمدی» در مقام داستان نویس و بازیگر در این فیلم دانسته و با توصیف این حضور با واژه «به شدت تصنعی» می نویسد: «واقعا این سوال را نمی توان نادیده گرفت که رابطه همسری میان او و افخمی تا چه حد باعث چنین انتخاب های اشتباهی شده است. افخمی که لااقل به استناد «عروس» و «شوکران» توان کافی برای داستان گویی و شخصیت پردازی دارد، فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را بر اساس یک داستان زیر متوسط به قلم همسرش ساخته و نقش اصلی را هم به او داده است، در حالی که حتی توان بازیگری در حد گریه و خنده درست هم ندارد». این منتقد شناخته شده در ادامه می نویسد: «البته زندگی شخصی هر کسی به خودش مربوط است و سرک کشیدن های نشریات زرد در افشای حقایق خصوصی مشاهیر یا دامن زدن به شایعات کذب، همچنان مذموم است و طبعا این اشاره به معنای کنکاش در زندگی خصوصی هنرمندان نیست. اما وقتی این روابط به روی پرده می رسد و باعث آثار فقیری مثل همین فیلم می شود، قابل بررسی ست. واقعا چرا بهروز افخمی اصرار دارد که فیلم هایش را بر اساس داستان های همسرش بنویسد؟! چرا باید روابط پشت پرده و زناشویی، خودش را به روی پرده و فیلمسازی همسران تحمیل کند»؟ حضور مستمر و ناموفق همسران در کار دو کارگرداناین منتقد سینما با ذکر مثال مشابه دیگری در این مورد می نویسد: « حتماً به گوش مهرجویی هم رسیده است که از وقتی اصرار داشته همسرش وحیده محمدی فر را به عنوان فیلمنامه نویس در کنار خود داشته باشد، کیفیت فیلم هایش نتوانسته مورد اقبال منتقدین قرار گیرد. در گفتگوی مهرجویی با ماهنامه فیلم، ارجاعات و اشاراتی به همسرش دارد که قضاوت های عاطفی خوبی از آن برداشت می شود اما آیا چنین روابطی شرط کافی برای حضور مستمر و ناموفق همسران در آفرینش های هنری هنرمندان است؟ آیا واقعاً چنین توقعی از آن ها وجود دارد که حضور همسرشان را به عنوان یک «پیش فرض» بپذیرند؟ آیا واقعاً نقش زنان پشت پرده، قدرتمندتر از تصور ماست و حتی بزرگان هم نمی توانند به راحتی به گزینه های دیگر و چه بسا مناسب تر فکر کنند»؟! زوج های هنری دیگر سینمای ایراندر سال های اخیر فیلم سازان زیادی به استفاده از اقوام خود در فیلم های ایرانی روی آوردند که مهم ترین آنها علیرضا داوود نژاد است. همچنین داوود میرباقری نیز در ساخته اخیر خود از پسر، دختر، پسرعمه، برادر و برخی دیگر از اقوام خود استفاده کرد. در میان سینماگران ایرانی «ابوالحسن داوودی» و «بیتا منصوری» ، همچنین «رضا کریمی» و «آزیتا موگویی» و «نرگس آبیار» و «محمد حسین قاسمی» از زوج های هنری هستند که به عنوان کارگردان و تهیه کننده با یکدیگر همکاری می کنند و سابقه طولانی آنها در این عرصه به گونه ای است که نمی توان از این رابطه استنباط «پارتی بازی» کرد اما گاهی این همکاری های خانوادگی به تولید آثار ضعیف منجر می شود که با انتقاد این سینمایی نویس دلسوز مواجه شده است.
لینک مستقیم
گزارش تخلف
2 کاربر از این پست مفید تشکر کرده اند (نمایش سپاس ها)
برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت
ثبت نام
کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛
(Log In)
کنید.
موضوع قبل
زیربخش
سینما ، تئاتر و تلویزیون
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
×
ویرایش پست پیشرفته
تبلیغات