بارونا :
آهو جان اکثر پستاتو خوندم و نت برداری کردم و همشو متوجه شدم خداروشکر
بازهم کلی تحقیق کردم و ایرادات اندامی رو هم متوجه شدم (مخصوصا از کتاب طراحی و دوخت الگو 1 )فقط خواستم روش شما ک متریکه و من هم دارم همینو ب لطف شما یادمیگیرم فرقی داره مبحثش یا نه ؟
و اینکه من فقط نمیدونم برای مانتو چقدر جای دکمه مخفی یا غیر مخفی بزارم ؟مثلا رویهمگردو نمیدونم - اگ قبلا توضیح دادید شرمندم بخدا من نخوندم میشه لطفا لینکشو برام بزارید ؟
هر چقدر ازتون تشکر کنم کمه ...
ی دنیا آرزوهای خوب برای تو
اصولا ایرادهای اندامی در متدهای متریک و گرلاوین و مولر شبیه همدیگه هستن اگه کتابی که خوندی براساسِ یکی از این روشها باشه میتونی از همون روشها برای متدهای دیگه هم استفاده کنی . به جز اون اگه تو ایراد اندامیِ خاصی اشکال داری تو تاپیک پرسش و پاسخ خیاطی ازم بپرس تا کامل برات توضیح بدم عزیزم .
برای مانتوهای معمولی اصولا 2 الی 2.5 سانتی متر باید به عنوانِ رو هم گرد به خط وسط جلو اضافه کنید ( خط قرمز ) .
برای پالتو یا مانتوهایی که با پارچه های ضخیم دوخته میشن این مقدار باید 3 سانت باشه .
برای لباسهایی مثل شومیز که با پارچه های نازک دوخته میشن و دکمه های ریزی دارن رو هم گردِ 1.5 سانتی متری کافیه .
به طور کلی اندازه ی رو هم گردی که باید به خط وسط جلو اضافه کنی باید برابر با قطرِ دکمه ت باشه اگه برای مانتو یا لباسهات دکمه ی خاصی رو مد نظر نداشته باشی میتونی طبق اندازه هایی که من گفتم رو هم گرد رو روی الگوت بکشی و ببعد متناسب با اندازه ی اون دکمه بخری ولی اگه از همون اول که پارچه رو خریدی دکمه ش رو هم همراهش خریدی سعی کن رو هم گردت رو متناسب با اندازه ی دکمه ت قرار بدی .
مقدار رو هم گرد در دکمه های مخفی کاملا متفاوته عزیزم چون روشِ دوختِ دکمه مخفی با دکمه های معمولی فرق داره . آموزش دکمه مخفی رو انشالله تا فردا برات میذارم .