از بدو شکل گیری، درسا متفاوت از یک تولید کننده به صنعت نگاه می کرد. با اینکه مفهوم برند آنچنان در دل و جان ایرانیان حضور نداشت اما بنیانگذاران درسا در پی تولید محصول با کیفیت در حد استانداردهای جهانی بودند. اینکه تولیدات و محصولات ایرانی کیفیت آنچنانی نداشت و قابل رقابت با برندهای غیر ایرانی نبود صاحبان برند را سخت آزرده می کرد، این حس که از عشق عمیق به ایران و ایرانی سرچشمه می گرفت مقدماتی برای سازندگی محسوب می شد. ازاین روی درسا تصمیم گرفت تا محصول ایرانی را یک محصول با کیفیت و در عین حال شیک با طراحی همگام با استانداردهای روز دنیا پیش برد. در راه پیشرفت، افزایش سطح کیفیت و خدمات درسا به دنبال مفهومی فراتر از کیفیت و طراحی بود چراکه الزامات ماندگاری را کیفیت و طراحی می دانست، اما در جستجوی راز حضور در قلب ها به سراغ خلق حس خوب برای مشتریانش رفت. حسی که می توان از فضای فروشگاهی، گپ و گفت با فروشندگان و پرسنل و یا حتی چرخی در فروشگاه بدون خرید کسب کرد. در این دوره درسا بیش از هر موردی برآن است تا به زبان آوردن نامش لبخند بر لبان گوینده نقش بندد و علاوه بر آن سبک زندگی ایرانی را خلق کند، گذشته از برند های گروه چرم درسا (چرم درسا، تاج درسا، خانه درسا، کافه درسا) که هر کدام داستانی از سبک زندگی را در دل خود دارند و در لحظه لحظه زندگی من و شما حضور می یابند درسا هرزچندگاهی با عکاسی های خود قصه هایی را از زندگی روایت می کند.