خانه
5.48K

استارت آپ

  • ۱۲:۳۰   ۱۳۹۶/۷/۱۷
    avatar
    کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|11222 |5529 پست

    ۶– نحوه معرفی اشتباه خدمات به بازار

    هوم جوی برای ورود به بازار های جدید از روش های تخفیفی استفاده می کرد. یکی از پلتفرم های اصلی که گردانندگان هوم جوی برای معرفی خود از آن استفاده می کردند، گروپان و سایت های مشابه با آن بود. آن ها همچنین پیشنهادهای تخفیفی بر روی سایت خود به منظور ترغیب مشتریان برای استفاده از خدمات قرار می دادند. هوم جوی، بیش از اندازه بر روی این روش معرفی تمرکز کرد به طوری که ۷۵ درصد ثبت نام هایی که در وب سایت آن ها می شد برای استفاده از تخفیف ها بود. در حالی که شیوه ای که برای معرفی این گونه کسب و کارها می تواند موثر باشد، معرفی کردن سایر افراد و یا ترافیک ارگانیکی است که از طریق موتورهای جست و جو به سایت فرستاده می شود.

    ارائه تخفیف های زیاد سبب شد تا هوم جوی مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست دهد. از سوی دیگر، این تخفیف ها موجب گردید تا گروه نادرستی از مشتریان را جذب کسب و کار خود کند. مشتریانی که از این طریق جذب یک کسب و کار می شوند، رابطه طولانی مدتی را با آن شکل نمی دهند. این مشتریان به شدت حساس به قیمت بوده و بیشترین موردی که برای آن ها در انتخاب یک کسب و کار نقش دارد، قیمت خدمات و محصولات آن است.در نتیجه همواره جذب کسب و کاری می شوند که قیمت کمتری دارد، بنابراین بحث وفاداری در آن ها بسیار کمرنگ خواهد بود.

    نتیجه منفی دیگری که قرار دادن تخفیف های زیاد می تواند برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد، ممانعت از ارسال پیام درست به مخاطبان هدف آن است. این گونه اقدامات و تخفیف ها می توانند به شدت به برند و تصویر ذهنی مخاطبان لطمه وارد کنند.

    ۷– درصد زیادی که هوم جوی برای هر خدمت محاسبه می کرد

    هوم جوی درصد زیادی از مبلغ دریافتی از مشتریان را برای خود نگه می داشت. این درصد حتی در بعضی از موارد به ۵۰ درصد نیز می رسید. با افزایش میزان این درصد، افرادی که برای تمیز کردن منازل مراجعه می کردند و مشتریان هر دو تمایل بیشتری داشتند تا بتوانند با یکدیگر به صورت مستقیم به توافق برسند. از آن جایی که این مشکل بسیار فراگیر شده بود، کنترل کردن آن بسیار سخت بود.

    آرون چانگ که یکی از موسسان هوم جوی بود، سه ماه پس از بستن این شرکت، به طور غیر قانونی اقدام به استفاده از اطلاعات مشتریان هوم جوی برای ایجاد شرکتی جدید و مشابه کرد. او نام این شرکت را فلای مید (Fly Maid) نامید. یکی از کاربران متوجه این موضوع شد و دریافت که اطلاعات کارت اعتباری و مشخصات شخصی اش بدون ثبت نام کردن در این وب سایت وجود دارد. چانگ پس از این اتفاق و پخش شدن این خبر، تصمیم به بستن این وب سایت گرفت تا از ایجاد دعوی قانونی دیگری به دلیل استفاده از دیتابیس مشتریان هوم جوی، جلوگیری کند.

    باید در نظر گرفت که موفقیت هر کسب و کاری در طولانی مدت نیازمند حفظ رضایت مشتریان، کارکنان، تمامی سهام داران و در مقیاس بزرگ تر افراد جامعه است. بدون در نظر گرفتن هر یک از این گروه ها کسب هر گونه موفقیتی صرفاً کوتاه مدت بوده و دوام نخواهد داشت. به نظر می رسد که موسسان هوم جوی به خوبی به این نتیجه دست یافته باشند.

    ویرایش شده توسط فرک (Ferak) در تاریخ ۱۷/۷/۱۳۹۶   ۱۲:۳۴
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان