خانه
5.49K

استارت آپ

  • ۱۲:۴۰   ۱۳۹۶/۷/۱۷
    avatar
    کاپ عکاس برتر 
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|11222 |5529 پست
    واربی پارکر (Warby Parker) در سال ۲۰۱۰ ایده ساده ای داشت که ما همه آرزو می کنیم ای کاش اول به فکر ما می رسید. آنها تصمیم گرفتند تا به بازار عینک وارد شوند در آن موقع بازار عینک در انحصار کامل شرکت ایتالیایی Luxottica بود که بزرگترین تولید کننده عینک در دنیا است و اساسا قیمت عینک طراحان را کنترل می کرد. با قیمت هایی که در بالاترین حد قرار داده شده بودند، واربی پارکر فرصت بزرگی را در بازار یافت. او متوجه شد به دلیل اینکه اکثر برندها حقوق خود را به شرکت های بزرگ مثل Luxottica می فروختند هزینه های طراحی و ساخت شان به شدت افزایش پیدا می کرد. پس راه حل منطقی این مساله چیست؟ راه حل این است که واسطه شوید! آنها توانستند قیمت عینک خود را به طور قابل توجه ای کاهش دهند و عناصر اجتماعی خوبی را با برند شرکت شان همراه کنند به این صورت که عینک های مورد علاقه‌ی مشتری را از طریق فروشگاه آنلاین خود برای او می فرستادند و مشتری می توانست این عینک ها را بر روی عکس خود امتحان کند و از این طریق بهترین عینک را خریداری کند. چون مشتریان حق انتخاب داشتند و با قیمت مناسب عینک را خریداری می کردند میزان فروش این شرکت نیز افزیش یافت. چیزی که به آن استراتژی برد-برد می گویند.

    چرا این مدل جواب می دهد: تبدیل شدن به واسطه، به استارتاپ ها مزیت قیمت گذاری مهمی را می دهد و موجب پس انداز کردن پول برای مصرف کنندگان می شود. این مدل همچنین باعث می شود تا استارتاپ کنترل بسیار بیشتری بر روی کیفیت محصول یا خدمت داشته باشد. و به آنها بازخورد فوری از کاربران را می دهد تا به طور مدام محصول بهتری را تولید کنند. این مدل همچنین باعث کنترل بهتر بر قراردادها و مذاکرات با توزیع کنندگان می شود و نیز باعث ایجاد روابط قویتر با تامین کنندگان می گردد.

    شرکت هایی که از این مدل پیروی می کنند: استارتاپ نیویورکی Casper از این مدل برای تغییر دادن چگونگی خرید تشک ها استفاده می کند. شرکت Scarosso از این مدل در بازار کفش استفاده می کند. شرکت Brideside از این مدل برای برگزاری جشن عروسی استفاده می کند و با موفقیت نیز رشد کرده است. شرکت Audicus از این مدل برای سمعک بهره گرفته است.
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان