۷. متظاهر نباشید
«یکی از بدترین بلاهایی که ممکن است سر نوشتهتان بیاورید این است که لغات را بپیچانید و چون از کلمات کوتاه و ساده راضی نیستید، دنبال کلمههای طولانی و قلنبه سلنبه بگردید.» این نظر کینگ است. او این کار را با بزک کردن یک حیوان خانگی مقایسه میکند. در این صورت، هم حیوان و هم صاحبش معذب میشوند.
همانطور که دیوید آگلیوی، تاجر سرشناس در یادداشتی به کارمندانش نوشته است: «هرگز کلمات تخصصیای مثل بازتفهیم، تطورگرایی، فرمالیسم و اگزیستانسیالیسم و … را به کار نبرید. اینها نشانههای مشخص تظاهر و پرمدعا بودن هستند.» بهعلاوه، تا لازم نشده نمادها را بهکار نبرید. کینگ مینویسد: «نمادها برای زیبا کردن و غنی کردنِ نوشتهاند، نه برای تصنعی کردن آن.»