خانه
7.86K

علاقمندان هوانوردی حتما بخونن(میگ 29)

  • ۱۲:۵۹   ۱۳۹۲/۳/۲۱
    avatar
    کاربر جديد|7 |43 پست
        

    هواپیمای جنگی

    میکویان میگ 29
    • میگ-۲۹ (به روسی: جèأ-29) هواپیمایی پیشرفته نسل 4 ، جنگندۀ برتری هوایی ( رهگیر شکاری ) تک سرنشین دو موتوره که توسط شرکت میکویان در اتحاد جماهیر شوروی طراحی و ساخته شد. طراحی این جنگنده در دهه ۱۹۷۰ آغاز و در انتقام عنوان شکارچی میگ ، " شکارچی تامکت " لقب گرفت.(البته در این زمینه حامی کلمه ای بهتر از زرشــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــک پیدا نکرد)

    ... • اولین فروند از این هواپیما در سال ۱۹۸۳ وارد خدمت شد که همچنان توسط روسیه و بسیاری کشورهای دیگر استفاده میشود. هواپیمای میگ-۲۹ از بهترین محصولات صادراتی برای شوروی در زمان خود و برای روسیه در حال حاضر بودهاست. میگ-۲۹ به همراه سوخو-۲۷ به منظور رقابت با جنگندههای آمریکایی اف-۱۵ ایگل و اف-۱۶ فالکن ساخته شدند.

    • جت جنگنده دوموتوره و دوسکانه میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگتر سوخو-۲۷ دارد که همزمان با آن طراحی و تولید شد. میگ-۲۹ از برخی نظرها قابلیت برابر و یا بالاتری از جنگنده آمریکایی اف-۱۵سی دارد.
    • نامگذاری ناتو این هواپیما فالکروم (Fulcrum) است.

    • میگ ۲۹بی (MiG-۲۹B) یا نمونه صادراتی و اصلاح شده میگ با تاخیری که به دلیل حادثه در دو نمونه اولیه میگ-۲۹ ای (MiG-۲۹A) و به دلیل ایراد در موتورها بود، در ژوئن سال۱۹۸۳ وارد خدمت شد و ناتو هواپیمای میگ-۲۹ بی (MiG-۲۹B) را فالکروم ای (Fulcrum-A) نامگذاری کرد.

    • به طور منطقی باید میگ-۲۹ A باید فالکروم ای(Fulcrum-A) نامیده میشد، ولی بدلیل آنکه تا قبل از آن ناتو میگ-۲۹ ای را مشاهده نکرده بود، میگ ۲۹-بی را نمونه ابتدایی میگ فرض کرد، و فالکروم ای (Fulcrum-A) نامگذاری کرد.

    • ســــــــــــــوابق :

    • هواپیمای میگ-۲۹ یا همان ( Fulcrum-A ) در مجموع به تعداد ۸۴۰ فروند تولید شد. اولین باری که هواپیمای میگ ۲۹ به در غرب به نمایش عمومی درآمد در ژوئیه ۱۹۸۶ در فنلاند بود و بعد از آن در سپتامبر ۱۹۸۸ در نمایشگاه هوایی فارنبورو (Farnborough Air Show) در بریتانیا به نمایش درآمد و غربیها تحت تأثیر قدرت زیاد و چالاکی این هواپیما قرار گرفتند.


    • پس از این ماجرا در ۱۹۸۹ نمایشگاه هوایی پاریس برای دومین بار در طول تاریخ از ۱۹۳۰ تا آن زمان جنگندههای شوروی را به نمایش در آورد. با دیدن این نمایش غربیها به شدت تحت تأثیر ظرفیت و قدرت مانور پذیری این جنگنده قرار گرفته بودند. ولی همچنان متوجه دود زیادی که از موتور کیلمو این جنگنده خارج میشد نیز بودند که این خود یک ضعف محسوب میشد.

    • فدراسیون دانشمندان آمریکا ادعا کردند که میگ-۲۹ در درگیریهای نزدیک ( ۵ مایل ) هوایی به علت مانور پذیری بالا و میدان دید خلبان از جنگنده اف-۱۵ برتر است. ولی اف-۱۵ در درگیریهای دور به دلیل داشتن سیستمهای هوانوردی بهتری که دارد، بهتر عمل میکند

    [ در مسائل علمی و کارشناسی فنی و تخصص و تاریخی : بیان حقیقت خیانت و وطن فروشی و از سوی دیگر تبلیغات دروغی و تمجید و ستایش بی پایه و ناآکاهانه و شعار محور ! از تولیدات مورد علاقه شخصی یا کشور متبوع ، مرسوم نبوده ! میهن پرستی محسوب نمیگردد! و اساس و بنیاد تشکیل این نشریه است که متاسفانه بیان حقایق رویکرد سیاسی استباط میگردد ! ]

    • میگ-۲۹های نیروی هوایی آلمان در تمرین دیایسیتی ( DACT ) به همراه اسکادران ۵۱۰ نیروی هوایی آمریکا شرکت کردند که از جنگنده اف -۱۶ استفاده میکردند. در پایان کار خلبانان اف-۱۶ اعلام کردند که میگ ۲۹ از اف-۱۶ به علت موتورهای قدرتمندتر و بهره گیری از موشک ویمپل و همچنین میدان دید بهتر برای خلبان برتر است. این جنگنده درحال انجام عملیات اولین بار در سال ۱۹۸۰ در جنگ ایران و عراق دیده شد. همچنین در طول اشغال افغانستان توسط شوروی یک فروند میگ-۲۹ شوروی توانست سوخو-۲۰ افغان را منهدم کرد.

    • در دهه گذشته این جنگنده در خدمت خلبان عراقی در جنگ خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفت که سرانجام ۵ فروند میگ-۲۹ که ۴ فروند آنها به وسیله اف-۱۵ و ۱ فروند دیگر به وسیله اف-۱۶ منهدم شد.

    • با وجود برتری این هواپیما نسبت به هواپیماهای آمریکایی ، مهارت بسیار بالا ، آموزشهای تجربی و تمرینات مناسب خلبانان ، سیستم های پشتیبان هواییِ هواپیماهای آمریکایی، و کمبود لوازم یدکی اصلی در عراق از جمله عوامل عمده عدم موفقیت آن بودند.

    • یک میگ ۲۹ متعلق به کوبا در سال ۱۹۹۶ دو فروند هواپیمای سسنا-۳۳۷ غیر مسلح را پس از آن که این دو هواپیما به شکل غیر قانونی به حریم کوبا وارد شده بودند، منهدم کرد. گزارشات حاکی از آن است که در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ یک فروند سوخو-۲۷ متعلق به ارتش روسیه ۵ فروند میگ ۲۹ اریتریایی را که توسط خلبانان اوکراینی پرواز میکردند منهدم کرد.

    • در نمونه های صادراتی :

    • MiG-۲۹UB-۱۲ Fulcrum-B نمونه آموزشی دو سرنشیبه که فاقد رادار پیشرفته فازوترون N019, N010 و توپ GSh-۳۰ است. ۳۰ فروند جنگنده میگ 29 در حال خدمت در نیروی هوایی ارتش ایران خریداری شده در سال های پس از جنگ از این نوع هستند [ که توسط اورهال پایگاه شکاری مهرآباد به رادار N019 تجهزیز شده اند [ نیازمندمنبع ]

    • MiG-۲۹B-۱۲ Fulcrum-A نمونه اصلاح شده صادراتی برای ملتهای عضو پیمان ورشو ، که فاقد امکانات لازم برای حمل تسلیحات اتمی است و دارای رادار اصلاح شده برای افزایش قابلیتهای آن و سیستم ( ECM ) برای مقابله با جنگ الکترونیک و سیستم ( IFF ) برای شناسایی دوست از دشمن (Identification Friend or Foe) است.

    • در جریان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ ( طوفان صحرا ) ده فروند از این مدل جنگندههای میگ 29 نیروی هوایی عراق به کشور همسایه ( ایران ) پناهنده شدند. این جنگنده ها همراه با 137 فروند انواع جنگنده ها و هواپیماهای ترابری ، به عنوان غنیمت جنگی بابت قرامت میلیاردها دلار بدهی خسارات جنگ بر عهده دولت وقت عراق ( صرفنظر از میلیاردها دلار کمک دولت ایران به دولت کنونی عراق ) در گردان ۲۳ شکاری میگ ۲۹ پایگاه دوم تاکتیکال نیروی هوایی ارتش ایران ( تبریز ) در حال خدمت هستند. ( نمونه در تصویر )

    • ایندکس مشخصات فنی :

    • مشخصات عمومی

    • خدمه: یک
    • طول: ۱۷/۳۷ متر (57 ft)
    • پهنای بال: ۱۱/۴ متر (37 ft 3 in)
    • ارتفاع: ۴/۷۳ متر (15 ft 6 in)
    • بال: مساحت ۳۸ m² (409 ft²)
    • وزن خالی: ۱۱٫۰۰۰کیلوگرم (۱۱تن) (24,250 lb)
    • وزن بارگیری: ۱۶۸۰۰ کیلوگرم(۱۶٫۸تن) (37,000 lb)
    • بیشینه وزن برخاست: ۲۱۰۰۰کیلوگرم(۲۱تن) (46,300 lb)
    • پیشرانه: ۲× Klimov RD-33 afterburning turbofans, 8,300 kgf (۸۱/۴ kN, ۱۸۳۰۰ lbf) هرکدام

    • عملکرد

    • سرعت بیشینه: ماخ ۲/۲۵ (۲۴۰۰ km/h, ۱۴۹۰ mph) در ارتفاع کم: ۱۵۰۰ km/h, ۹۳۰ mph
    • برد: ۷۰۰ km (۴۳۰ mi)
    • برد ترابری: ۲۱۰۰ km (۱۸۰۰ mi) یک مخزن سوخت اضافه
    • سقف پروازی: ۱۸۰۱۳ m (۵۹۱۰۰ ft)
    • نرخ اوجگیری: initial 330 m/s average 109 m/s 0-6000 m[۳] (۶۵۰۰۰ ft/min)
    • بارگیری بال: ۴۴۲ kg/m² (۹۰.۵ lb/ft²)
    • نسبت نیرو به وزن: ۱.۱۳

    • جنگافزار

    • یک توپ۳۰ میلی متری GSh-۳۰-۱ با یکصد گلوله
    • تا ۳۵۰۰ کیلو مهمات شامل ترکیبی از موشکهای هوا به هوای نیمه هدایت شونده راداری (SARH) and AA-8 "Aphid", AA-10 "Alamo", AA-11 "Archer", AA-12 "Adder", FAB 500-M62, FAB-1000, TN-100, ECM Pods, S-24, AS-12, AS-14.

    • تجهیزات پروازی
    • رادارها: فازوترون N019, N010
  • leftPublish
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان