روانشناسی عطرعطرهای سرداین قبیل عطرها معمولا بوی تمیزی جوانی و انرژی میدهند!
درون مایه رایحه این قبیل عطرها بوی اقیانوسها را به ذهن میآورد!
در اسم چنین عطر هایی اغلب نام آب، یخ، باران و یا خنک به كار میرود و معمولا در شیشه های آبی تولید شده و جعبه آنها نیز به رنگ آبی انتخاب میشود.
خانواده این قبیل عطرها بیشتر برای افراد فعال و ورزش دوست پیشنهاد میشود.
عطرهای میوهایرایحه این نوع عطرها در لطافت و انرژی كمی شبیه به رایحه عطرهای خنك است، با این تفاوت كه قدری شیرینی نیز در آن احساس میشود.
درون مایه اصلی این قبیل عطرها معمولا در بردارنده رایحه مركبات از جمله لیمو، پرتقال و گریپفروت است؛ البته برخی از عطرهایی كه در این گروه جای میگیرند،بوی سیب انگور گیلاس هلو و تمشك میدهند.
افرادی كه این قبیل بوها را دوست دارند معمولا خوش بین و خوش مشرب بوده و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار كنند.
عطرهای گلیخیلی راحت میتوانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید و معمولا بوی یك یا دو گل در آنها به راحتی قابل تشخیص است.
درون مایه اصلی این نوع عطرها دربردارنده رایحه گلهای مختلفی نظیر رز یاس مریم است.
این قبیل عطر ها مختص افراد رمانتیك است.
اغلب افراد نسبت به این نوع عطرها علاقه خاصی دارند و میتوان گفت این گروه از عطر بسیار مورد توجه بانوان است!
عطرهای خوراكیبوی مواد غذایی میدهند.
این گروه نسبت به گروههای دیگر قدمت كمتری دارد وتازه چند سال است كه به بازار عرضه می شوند.
درون مایه ی اصلی بوی این عطر ها رایحه شكلات و وانیل را در بردارد.
این قبیل عطرها برای افراد خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد میشود.
عطرهای شرقیاین قبیل عطرها دارای رایحه ی گرم تند و معطر هستند و درون مایه اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر است.
این قبیل عطرها معمولا مورد انتخاب افرادی قرار می گیرند كه در عین سادگی بسیار اصیل، فریبنده و جذاب هستند و تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمیآید مركز توجه باشند.
عطرهای چوبیاین عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تند دارند اما قدری ملایم تر دلپذیرتر و جا افتادهتر هستند.
درون مایه این عطرها #رایحه چوب خزه، صندل، سدر و نعناع را در بردارد.
افرادی كه تمایل به استفاده از عطرهایی با رایحه چوب دارند و عموما سرزنده و خاكی هستنند.