نویسندگی و نوشتن کتابهای الکترونیکی در سالهای اخیر رونق عجیب و غریبی پیدا کرده. نویسندگی در این سالها به موضوع جذاب و مهمی به نام استراتژی محتوا گره خورده. تعریفهای مختلفی برای استراتژی محتوا وجود دارد. ولی در هر صورت تعریف سادۀ استراتژی محتوا از نظر ما “تولید هوشمندانۀ محتوا برای دیده شدن و ارتباط گرفتن با مخاطبان” است.
بسیارخب؛ توی دنیای شلوغ اشباع شده از تبلیغات و میلیونها تبلیغ و بنر که از هر طرف روی سر ما ریخته، راه رقابت و متمایز شدن چیست؟ یک کلام: تولید محتوا. چرا با شنیدن اسم تولید محتوا ذهن به سمت نوشتن میرود. به این دلیل که نوشتن مهارتی مثل “دو” در ورزش است، نوشتن، مهارتی مادر است.
نوشتن و نویسندگی، یعنی رابطه
به همین سادگی، ما مینویسیم تا ارتباط برقرار کنیم. بدون اغراق مهمترین یا بخشی از مهمترین دستاوردهای زندگی ما در اثر روابطی بوده که برقرار کردهایم. پس اگر به دنبال رشد و توسعۀ فردی هستیم چارهای نداریم تا روابط خودمان را گسترش بدهیم و شبکۀ گستردهای از دوستان مؤثر ایجاد کنیم. نوشتن و تولید محتوا این فرصت را به ما میدهد تا با قدرت و تاثیرگذاری فراوان در ذهن و قلب دیگران نفوذ کنیم و روابط بلندمدتی بسازیم.