خانه

عادات افراد موفق برای زندگی سالم تر

  • افراد موفق حتی اگر زندگی خیلی پر مشغله ای هم داشته باشند، همیشه مراقب سلامتی خود هستند. هیچ وقت کاری نمی کنند که سلامتی اشان به خطر بیفتد یا مبتلا به بیماری های سختی که آن ها را از کار و زندگی باز دارد، شوند.
    داشتن عادت های سالم در زندگی روزمره، تأثیر خیلی مفیدی در بلند مدت خواهد داشت. این عادت ها را می توانید به راحتی در برنامه روزانه خود جای دهید. افراد موفق با وجود داشتن زندگی پر مشغله، از سلامت خوبی برخوردار هستند و به خاطر داشتن انرژی زیاد، اهداف و کارهای روزمره خود را به راحتی انجام می دهند. 

    •خوردن یک لیوان آب گرم با لیمو در اول صبح
    افراد مشهوری مثل کیت بلانشت، هر روز صبح این کار ساده، اما بسیار مؤثر را انجام می دهند. این تکنیک بدن شما را سم زدایی کرده و کاری می کند که با یک بدن پاک و سالم، روز خود را شروع کنید. با خوردن این نوشیدنی مقوی، سرحال و با انرژی زیاد سر کار می روید و آمادگی انجام هر کاری را دارید.

    •هرروز صبح : تعیین یک هدف
    نوشتن اهداف عملکردی مثبت برای تندرستی روح و روان است. با نوشتن اهداف خوب می توانید آگاهی و هوشیاری خود و تمرکز ذهنتان را در روزی که پیش روی شماست، بیشتر کنید. دیپاک چوپرا همیشه چیزهایی را که به خاطر آن ها سپاسگزار است، می نوسید، چون می داند این کار به او کمک می کند تا نفس خود را از هر عامل منفی بزداید و راحت تر با درون خود در ارتباط باشد.  

    •مراقبه
    وقتی استرس دارید یا یک روز مهم و سخت را پیش رو دارید، مراقبه برای تندرستی و سلامت ذهن بینهایت مفید است. اگر هر روز صبح 10 دقیقه برای مراقبه و اکتشاف وقت بگذارید، در طول روز تمرکز زیادی خواهید داشت.

    •ملحق شدن به یک تیم ورزش صبحگاهی
    اگر هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار ورزش کنید، سر حال و پر انرژی شده و آمادگی بیشتری برای روزی که پیش رو دارید خواهید داشت. شاید گاهی اوقات برای بیدار شدن تنبلی کنید و دوست داشته باشید بیشتر بخوابید، ولی اگر به یک تیم ورزشی ملحق شوید، شما و دوستانتان می توانید برای بیدار شدن و بیرون رفتن به هم انگیزه دهید.

    •آماده کردن میان وعده های سالم در روزهای پر مشغله
    اگر کارتان خیلی زیاد است و اکثر روزها مشغله زیادی دارید، شاید بعضی وقت ها وقتِ غذا خوردن نداشته باشید یا بین وعده های غذایی اتان فاصله زیادی بیفتد. گرسنگی روی بازدهی کاری شما تأثیر می گذارد. پس همیشه یک میان وعده سالم همراهتان باشد تا هر وقت احساس گرسنگی کردید آن را بخورید و انرژی لازم را به دست آورید. مثلاً کمی آجیل یا یک میان وعده مغذی با خودتان ببرید.

    •زمانی برای وقت گذراندن با دوستان
    یک بخش لازم در زندگی هر فردی این است که از خودش مراقبت کند. وقت گذراندن با افرادی که دوستشان دارید و همراهی و مصاحبت با آن ها، یعنی این که به خودتان توجه می کنید و مراقب خودتان هستید. شما در کنار دوستانتان آرامش دارید، خودتان هستید و زندگی پر استرس خود را برای مدتی هم که شده فراموش می کنید. خنده بهترین درمان است و شما با بودن در کنار نزدیکان و عزیزانتان می توانید از ته دل شاد باشید و بخندید.

    •اختصاص دادن زمانی برای تنهایی و بودن در کنار خانواده
    افراد موفق چندین ساعت در شب، تمام دستگاه های ارتباطی خود را خاموش کرده و در تنهایی استراحت می کنند یا در کنار خانواده اشان هستند. شما در پایان هر روز زمانی را نیاز دارید تا دوباره انرژی خود را به دست آورید و برای این منظور، برای یک ساعت هم که شده باید ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کنید. با این کار به مغز و چشم های خود نیز استراحت می دهید و در نهایت راحت تر می خوابید.

    •رفتن به فضای باز
    امروزه اکثر افراد، به خاطر گذراندن ساعات کاری طولانی در محل کار و نشستن پشت میز، کمبود ویتامین D دارند، مخصوصاً افرادی که مشغله کاری زیادی دارند. اما اگر بتوانید برای چند دقیقه از محل کار خود بیرون بروید و در فضای باز کمی پیاده روی کنید، تأثیر مثبتی در سلامتی شما خواهد داشت. سعی کنید حداقل یک یا دو بار در هفته، برای ساعت ناهار از محل کارتان بیرون بروید و در فضای باز غذا بخورید. با این کار هم کمبود ویتامین D خود را جبران می کنید، هم روحیه اتان بهتر می شود، در نتیجه انرژی شما هم بیشتر می شود. می توانید یک سرگرمی را انتخاب کنید که بتوانید آن را در فضای باز انجام دهید، تا هم هوای تازه بخورید، هم با دوستانتان معاشرت کنید.

    ساعات خوابی که هر فرد در طول شبانه روز احتیاج دارد، متفاوت است، اما قاعده کلی این است که باید بین 7 تا 8 ساعت بخوابید. کمبود خواب منجر به خستگی و فرسودگی سریع تر می شود. استراحت و تجدید قوا باعث می شود که به اندازه کافی انرژی داشته و بازدهی بیشتری در انجام کارها و برنامه هایتان داشته باشید. سعی کنید حداقل دو بار در سال به مسافرت بروید تا انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست آورید.

    برچسب ها زندگی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان