خانه

7 اشتباه رایج موقع آب کردن چربی شکم

  • وقتی می خواهید چربی شکمتان را آب کنید، باید این کار را درست انجام دهید. بسیاری از افراد سعی می کنند این کار را انجام دهند، اما اکثراً از روش های غلطی استفاده می کنند و در طولانی مدت به بدن خودشان آسیب می رسانند. در زیر 7 اشتباه رایج را در این مورد عنوان می کنیم.

    1. ورزش کردن با شدت کم
    بسیاری از افراد فکر می کنند که صرفاً رفتن به باشگاه و کار با وزنه یا دستگاه باعث می شود که لاغر و خوش اندام شوند، اما این درست نیست. گاهی اوقاتتمریناتشانشدت لازم را ندارد.باید تمرین ها را با شدت بالا انجام دهید و بیشتر روی ورزش تمرکز کنید.مثلاً بیشتر با وزنه کار کردن، انجام چند نوع ورزش ، کار کردن با دستگاه های پرس سینه ، افزایش مسافت در طول دویدن. شدت بالای ورزشمنجر به سوزاندن کالری بیشتری می شود و باعث چربی سوزی بدن حتی بعد از تمام شدن ورزش می شود.رژیم

    2. امتحان نکردن تمرین های ورزشی مختلف
    بدنتان خیلی سریع به نوع ورزشتان عادت می کند، اگر هدفتان وزن کم کردن و آب کردن چربی های شکمتان است، وقتی هر روز تمرین های مشابهی را انجام دهید، روز به روز نتیجه ی کمتریمی گیرید. اگر شما می خواهید چربی شکمتان را آب کنید یا شکمتان عضلات 6 تکه  داشته باشد، باید هر روز تمرینتان را نسبت به قبل بیشتر کنید. وقتی یک برنامه ی ورزشی جدید را شروع می کنید، با سرعت زیادی وزن کم می کنید.اما به مرور زمان سرعت کاهش وزنتان پایین می آید. اینجاست که بایدبرنامه ی ورزشیتان را تغییر دهید.

    3. تغییر ندادن برنامه ی ورزشی
    باید برنامه ی ورزشی مناسبی داشته باشید. برای از بین بردن چربی شکم بایدمقدار صحیح تمرینات کاردیو (هوازی)، مقدار صحیح دویدن، مقدار صحیح کار کردن با وزنه را بدانید.این که فقط تمرین های ایروبیک را به مقدار زیادی انجام دهید یا تمرین های مقاومتی و یا فقط با وزنه کار کنید به نتیجه ی خوبی نمی رسید. انجام تمرین های مشابه به مدت طولانی نتیجه نمی دهد. هر چند روز یک بار و یا زمانی که برنامه ی ورزشی قدیمیتان برایتان راحت می شود، شدت تمرینات و یا مقدار آن را بیشتر کنید.

    4. تعیین برنامه ی ورزشی توسط خودتان
    در مواردی که تخصص ندارید یا اگر در انجام  تمرینات ورزشی خوبی تبحر ندارید، بهتر است این کار را به متخصص اش بسپارید. انجام تمرینات کاردیو و یا تمریناتعضلات شکمی (abdominal-exercises) به روش نادرست تأثیر خوبی نخواهد داشت. برای مثال اگر تمرینات کاردیو را آرام انجام دهید، سرعت سوخت و ساز بدن به تدریج کاهش پیدا می کند و در نتیجه چربی کمتری می سوزانید.چون چربی بر اساس عوامل ژنتیکی در بدنپخش شده، اگر فکر می کنید تمرینات عضلات شکمی، چربی شکم را آب می کند، اشتباه می کنید!تمرینات کاردیوی تند مثل دو سرعت، چربی بدنتان را بهترمی سوزاند.

    5. داشتن وعده های غذایی بزرگ
    وقتی تمرینات ورزشی را مرتب انجام می دهید، بدنتان نیاز دارد که به خاطر این تمرینات چربی ذخیره کند، بنابراین دو وعده ی غذایی سنگین را حذف کنید. در عوض 4 یا 5 وعده ی غذایی کوچک تر داشته باشید که باعث ولع شما نیز نشود. وقتی شما گرسنه هستید و یا استرس دارید، بدنتانمقدار کالری را که شما می خواهید نمی سوزاند، بنابراین کمتر خوردن راه مناسبی نیست. امادرست و به موقع غذا خوردن بهترین راه برای خوش اندام شدن است. در این صورت تمام مواد مغذی وسالم نیز برای بدنتان تأمین می شود.

    6. به اعداد تکیه کردن
    به این که وزن هفتگی اتان چقدر است و یا کالری می سوزانید یا نه، فکر نکنید! چون اعداد اصلاً مهم نیستند و شما را گمراه می کنند، روش کارتان مهم است. ممکن است شمابه خاطر روش های غلط و کوتاه مدتتنها نیمی از کالری که روی دستگاه تمرین نوشته شدهرا بسوزانید، بنابراین تنها به خاطر اعداد ورزش نکنید. اما وقتی شما از ورزش کردن لذت ببرید، نتایج بهتری به دست می آورید.

    7. گرفتن رژیم های غذایی زودگذر
    برای خوش اندام شدن نباید استرس داشته باشید و نگاهتان باید مثبت باشد.با رژیم غذایی اشتباه و ولعی که ایجاد می کند، همیشه استرس خواهید داشت. بعد از مدتی شکمتان دیگرآب نمی شود و آرامش ذهنتان هم از بین می رود، چون این رژیم ها فشار زیادی را به شما وارد می کنند. بدن به تمام مواد مغذی نیاز دارد و باید راهی برای ذخیره کردن آن ها پیدا کنید.تازمانیکه شما به صورت منظم ورزش نکنید و شیوه نادرست زندگیتان را تغییر ندهید، این برنامه های غذایی و رژیم های زود گذر که در واقع نوعی راه میان بر محسوب می شوند، مؤثر نیستند. بدن به مواد مغذی زیادی مثل کربو هیدرات ها، چربی و پروتئین ها، همراه با مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد و قطع کردن آن ها تنها منجر به اضافه وزن خواهد شد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تناسب اندام , لاغری ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان