خانه

چه دلیلی دارد که بعضی ها چاق نمیشوند

  • تا به حال از خود پرسيده‌ايد كه چرا بعضي از مردم با وجود آنكه هر چه قدر ميخواهند ميخورند اما چاق نميشوند؟چاق، لاغر، بدن
    به گزارش هلث‌دي، به تازگي دانشمندان با انجام مطالعاتي متوجه شدند بعضي از مردم ژن‌هاي خاصي در بدن‌شان دارند كه به سرعت مي‌توانند چربي را تجزيه كرده و آن را هضم كنند.

    در اين مطالعات دانشمندان تمركز خود را روي چربي‌هاي خوب مانند كلسترول‌ HDL و چربي‌هاي بد مانند كلسترول LD و تري‌گليسريدها قرار دادند آن‌ها سراغ خانواده‌هايي رفتند كه به‌طور غيرمعمولي چربي‌هاي مضر يا مفيد در خون خود داشتند.
    اين بررسي‌ها نشان داد، بعضي از مردم ژن‌هاي خاصي دارند كه مي‌تواند به سرعت چربي‌هاي بد را تجزيه كند اين ژن‌ها به قدري قدرتمند هستند كه به بدن امكان مي‌دهد حتي بدترين نوع چربي‌ها را هم هضم كنند و مانع جذب‌شان شوند.

    البته اين تنها ژن در بدن نيست كه مي‌تواند انسان را از آسيب در امان نگاه دارد به تازگي دانشمندان با انجام تحقيقاتي روي افراد بالاي صد سال متوجه شدند، اين افراد هم ژن‌هايي دارند كه از آن‌ها در برابر سيگار كشيدن، فست‌فودها و بسياري عوامل بيماري‌زاي ديگر محافظت مي‌كند. به عبارت ديگر اين افراد به هر شكلي زندگي كنند باز هم به احتمال زياد تا بالاي 85 سال عمر خواهند كرد.
    منبع: سیب سبز
    گردآورنده: سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان