خانه

آیا اختلال وسواس فکری عملی دارید یا فقط دارای شخصیت وسواسی هستید

  • اختلال وسواس فکری عملییا (OCD)، یک اختلال اضطرابی است. شاید بیش از حد در مورد پیامک ها و زنگ هایی که به موقع نمی بینید وسواس دارید یا مدام خودتان را مجبور می کنید همه چیز را تمیز کنید. آیا اختلال وسواس فکری عملی دارید؟با توجه به شواهد و احتمالات نه.تحقیقات نشان می‌دهد تنها یک تا سه درصد از جامعه ممکن است به اختلال وسواس فکری عملی مبتلا باشند.ممکن است بعضی از افراد دچار بیماری های غیر قابل تشخیص باشند، اما بیشتر افرادی که مدام جمله هایی مثل این را تکرار می کنند "من خیلی روی موهایم، کمد لباسم یا .....وسواس دارم"، در واقع نمی توان گفت دچار این نوع اختلال هستند.

    اگر شما هم این طور هستید، این بخشی از شخصیت شماست.شاید انجام بیش از حد آن کار شما را کمی عصبی کند، اما دوست دارید آن کار را انجام دهید یا شاید حتی بعد از انجام آن کار حس پیروزی یا عزت نفس به شما دست بدهد. اما افرادی که اختلال وسواس فکری عملی دارند، با انجام رفتارهای اجباری و وسواس هاهمچین حسی را ندارند و این رفتارها بخشی از شخصیت آن ها نیست.این نوع رفتارهای اجباری به دلیل دوست داشتن یا لذت نیست، بلکه این افراد به دلیل اضطراب شدیدی که دارند آن را انجام می دهند. وسواس

    بر طبق آمار، افراد با اختلال وسواس فکری عملی کاملاًدر ترس های خود فرو می روند (که وسواس نامیده می شود) که منجر به انجام رفتارهای مکرر (اجباری)، برای جلوگیری از آن وضعیت یا کاهش موقتی اضطراب می شود.اما هنوز معلوم نیست چرا بعضی از افرادبیشترازدیگرانبه وسواس ها و رفتارهای اجباری خاصی تمایل دارند.به هر حال ریشه آن ها اضطراب است.

    در حقیقت شواهد و آمار نشان داده که اختلال وسواس فکری عملی با سایر اختلالات شدید مثل اختلال بدشکلی بدن،تریکوتیلومانیا ( اختلال کشیدن مو)، اختلال انباشتگی و به هم ریختن وسایل و اختلال کندن پوست مرتبط است.
    در موارد متوسط تا شدید اختلال وسواس فکری عملی،افراد اغلب زمان زیادی را صرف انجام رفتارهای اجباری می کنند که به زندگی روزانه آن ها لطمه می زند. خیلی از این افراد کار و رابطه اشان را از دست می دهند و از دوستان و خانواده اشان دور می شوند.افرادی که سوء ظن دارند و بدگمان هستند هم ممکن است در واقع اختلال وسواس فکری عملی داشته باشند، بهترین راه این است که با یک متخصص (نه فقط با یک دکتر یا درمانگر معمولی) درباره علائمشان و اگر لازم است راه های درمان مشورت کنند.

    هر کسی در یک دوره از زندگی ممکن است رفتارهای وسواسی داشته باشد،اما مهم این است که این تغییر ناگهانی،مسیر زندگی را مختل نکند و شما را تبدیل به یک فرد مضطرب و مخرب نکند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان