خانه

اثرات چشمگیر مصرف میوه ها بر مو

  • یک سبد میوه برای موها:سبد، میوه، سلامتی
    در این میان، مصرف میوه‌ها هم نقش کلیدی خود را دارد و مصرف منظم و به اندازه آنها حتی برای زیبایی و سلامت موها هم مفید است توصیه متخصصان مصرف 2 فنجان میوه برای آقایان و 5/1 فنجان میوه برای خانم‌هاست که می‌تواند بر پوست و موها تأثیر ویژه‌ای بگذارد بعضی میوه‌ها منابعی سرشار از ترکیبات مفید و لازم برای سلامت موها هستند و بهار هم به علت وجود میوه‌های مختلف، فرصتی مغتنم برای تغذیه صحیح و خوب موهاست بعضی از میوه‌های این صفحه را به راحتی می‌توانید در فصل بهار پیدا و از آنها استفاده کنید تا بیش از قبل به زیبایی موهایتان کمک کنید.
    آناناس:
    مصرف آناناس راهی فوق‌العاده برای داشتن پوستی لطیف است اما حتماً نمیدانستید که بر موها هم تأثیری خاص میگذارد آناناس حاوی ریز مغذی‌های ویژه‌ای است که باعث ترمیم و بازسازی سلول‌ها میشوند و ریشه موها را تقویت میکنند.
    آلو:
    مصرف آلو نه تنها کمک میکند که سیستم گوارش به‌خصوص روده‌ها به‌خوبی کار کند، بلکه عاملی برای حفظ سلامت موها هم هست؛ زیرا این میوه یکی از معدود منابع غیرگوشتی سرشار از آهن به شمار میرود اگرچه هنوز به درستی مشخص نیست که آهن چطور به سلامت موها کمک میکند، اما در بررسی‌ها دیده شده افرادی که رژیم غذایی‌شان فاقد مقدار کافی آهن است یا از فقر آهن رنج میبرند، بیشتر دچار عوارضی چون ریزش، خشکی، از حالت‌افتادن، نازک شدن، زبری و حتی تغییر رنگ موها میشوند.
    سیب:
    سال‌های سال است که سیب را میوه‌ای عامل زیبایی میشناسند و در میان میوه‌ها به نماد تبدیل شده است کافی است یک لیوان آب سیب را به آب وان حمام اضافه کنید و در آن دراز بکشید تا پوستی لطیف‌تر داشته باشید. استفاده از آب سیب برای ماساژ دادن پوست سر باعث رفع شوره میشود و اگر بعد از شامپو کردن موها، آنها را با کمی‌آب سیب آبکشی کنید، درخشان‌تر می‌شوند. هیچ کدام از این کارها را هم که نکنید، اگر روزانه یک عدد سیب بخورید، موهای‌تان به‌طور کامل تغذیه میشوند و حالت بهتری پیدا می‌کنند؛ پوست‌تان هم کمتر دچار آکنه میشود.
    موز:
    فقدان ویتامین B6 در رژیم غذایی باعث نازک شدن موها و حتی ریزش آنها میشود این ویتامین که یکی از مهم‌ترین‌ها در گروه ویتامین‌های B است، به بدن کمک میکند تا راحت‌تر و بیشتر ریزمغذی‌های دریافتی از رژیم غذایی را جذب کند همچنین مصرف میزان کافی از این ویتامین باعث تولید بیشتر سلول‌های قرمز خونی میشود که وظیفه‌شان حفظ و نگهداری فولیکول موهاست و به موها حالتی درخشان میدهند و باعث رشد بیشترشان میشوند برای همین است که مصرف موز میتواند موهای شما را زیباتر کند.
    لیمو:
    میگویند این میوه، دوست محبوب موهاست ویتامین C موجود در آن برای جذب بیشتر آهن لازم است و سایر ویتامین‌های موجود در آن که حالتی آنتی‌اکسیدانی دارند، به موها استحکام میبخشند از طرفی، چون برای سیستم عروق خوب است، گردش خون و خون‌رسانی به سطح پوست سر را بهبود میبخشد و باعث شادابی موها میشود زیرا تغذیه آنها را بهتر میکند مصرف لیمو حتی برای کاهش شوره سر هم مفید است.
    آووکادو:
    اگر بخوهیم از یک ابر میوه برای سلامتی و زیبایی موها اسم ببریم، قطعاً آووکادو انتخاب اول است این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و ویتامین A بالایی دارد. به عبارتی، یک نرم‌کننده و رشددهنده طبیعی برای موهاست این میوه، درمانی اساسی و عالی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده است حتی ترکیب آب آن با یک نرم‌کننده کارخانه‌ای هم میتواند موها را قوی‌تر و درخشان‌تر کند چربی‌های سالم ترکیبات آووکادو باعث نرمی ‌موها میشوند و به آنها خاصیت الاستیکی میبخشند همچنین مانع شکنندگی موها میشوند.
    پاپایا:
    بهتر است از این میوه محبوب بیشتر در سبد غذاییتان استفاده کنید؛ میوه‌ای سرشار از ویتامین A و آنزیم‌های مختلف این میوه جدا از این ویژگی که میتواند مانند یک ماسک قوی پوست شما را نرم و تمیز کند، میتواند به موها حالتی درخشنده، زیبا و لطیف ببخشد.
    منبع: مجله آینده روشن
    گردآورنده: سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان