خانه

نکاتی برای چیدمان یک آپارتمان تاریک و بدون نورگیر

  • اگر آپارتمان شما پنجره ندارد یا جلوی پنجره‌ها با درختان گرفته شده است، یک چیدمان با برنامه برای جبران نبود نور مستقیم اهمیت دارد. حتی یک آپارتمانی که بسیار زیبا چیده شده باشد اگر نور مستقیمی نداشته باشد تاریک و خسته کننده می‌شود. چند نکته‌ی چیدمان زیر را بخوانید تا بتوانید فضا را روشن‌تر کنید. 

    یک: دیوارها را یک بار دیگر رنگ روشن بزنید؛ مثلا زرد کمرنگ، طوسی روشن یا آبی کمرنگ. از جلادهنده‌ی پوست تخم‌مرغی، نیمه‌براق یا براق استفاده کنید تا نور را منعکس کند تا این که آن را جذب کند. اگر دوست دارید از رنگ‌های تیره استفاده کنید آن را برای روی زمینه ی روشن به کار بگیرید.

    دو: کف‌های با پوشش تیره را با قالی‌های روشن بپوشانید. از صاحبخانه بپرسید که آیا می‌تواند پوشش کف را تعویض کند مثلا کاشی سفید در حمام و آشپزخانه نصب کند، کف‌پوش‌های روشن به کار بگیرد یا کف‌پوش چوبی  را با رنگ‌ روشن‌تری جلا بدهد.

    تاثیر رنگ قالی در آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

    سه: مبلمان چوبی تیره استفاده نکنید. میز‌های تیره را با رومیزی‌های روشن بپوشانید. صندلی‌ها و کاناپه‌های تیره را با پوشش‌های روشن بپوشانید. اگر میخواهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید این‌کار را از طریق وسایلی مثل کوسن‌ها انجام دهید تا تضاد رنگی ایجاد شود.

    چهار: یک آینه‌ی بزرگ در هر اتاق نصب کنید. این کار باعث انعکاس نور مصنوعی و نور غیرمستقیم از از پنجره‌ها می‌شود.

    پنج: شیشه‌ی پنجره‌ها را تمیز کنید و از پرده‌های رنگ روشن و سبک استفاده کنید. پرده‌های توری برای اتاق‌های تاریک مناسب هستند. سپس اگر فضا وجود دارد یک گل یا گیاه وسط  پیشخوان پنجره بگذارید.

    شش: برای جبران نبود نور خورشید، لامپ‌های اضافی استفاده کنید. روی هر میز در اتاق خواب و اتاق نشیمن یک چراغ رومیزی بگذارید. یک چراغ با لامپ هالوژنی روی زمین قرار دهید تا بتواند سقف و نیمه‌ی بالایی اتاق را روشن کند. داخل کمد و بقیه‌ی قسمت‌های بزرگ مبلمان خانه که تاریک است چراغ بگذارید.

    منبع : همینا

    برچسب ها دکوراسیون ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان