خانه
31.9K

پزشکی و سلامت

  • ۰۲:۰۴   ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    avatar
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

                               پزشکی و سلامت ، بدانیم تا بمانیم

             

  • leftPublish
  • ۱۷:۰۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    avatar
    رهام 💙دنیز💕
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|19755 |39377 پست
    از 7 روز ادامه پیدا کند.
    عوارض جانبی: خونریزی، نکروز پوست، کمی پلاکت خون، هیپرکالمی، واکنش های حساسیتی (از جمله کهیر، آنژیوادم، وانافیلاکسی، پوکی استخوان پس از مصرف طولانی این دارو گزارش شده است.)
    تداخل های دارویی: مصرف همزمان با اسیدوالپرونیک به علت مهار عملکرد پلاکت ها ممکن است موجب خونریزی شود. متی مازول و پروپیل تیواوراسیل باعث کاهش پروترومبین خون می شود لذا مصرف همزمان این دارو با هپارین ممکن است باعث افزایش اثر ضد انعقادی شود.مصرف همزمان داروهای ضد انعقاد و ترومبولیتیک مثل وارفارین، استرپتوکیناز ، اوروکیناز و همچنین دکستران خطرخونریزی را افزایش می دهد.و مصرف همزمان با پروبنسید اثر انعقادی دارو را افزایش و طولانی می کند. داروهایی که عملکرد پلاکت ها را تحت تاثیر قرار می دهند (مانند آسپرین، دی پیریدامول، تیکلوپیدین، کلوپیدوگرل در صورتی که به صورت همزمان با هپارین مصرف شود احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
    نکات پرستاری:
    1- برای بدست آوردن حداکثر اثر بخشی دارو و کاهش امکان خونریزی، دستورات مربوط به مصرف دارو باید کاملاً رعایت شود.
    2- در طول درمان با هپارین از مصرف اسید استیل سالیسیلیک یا داروهای حاوی آن، ایبوپروفن و سایر داروهایی که بر روی پلاکت ها موثرند، باید خودداری شود.
    3-پزشک و دندانپزشک باید از مصرف این دارو آگاه شوند.
    4-به منظور بررسی پیشرفت درمان، ملاقات با پزشک و انجام آزمون های انعقاد خون بطور منظم ضروری است.
    هیدروکورتیزونHydrocortisone
    اشکال دارویی: Relention Enema:100mg/60ml
    Powder for injection:100mg(as sodium succinate)
    Tablet:10mg
    Injection:100mg/2ml(as sodium succinate)
    موارد مصرف: هیدروکورتیزون برای درمان جایگزینی هورمونی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می شود. این دارو همچنین در درمان علامتی بیماریهای التهابی مانند بیماری التهابی روده و هموروئید و نیز واکنش های حساسیتی مانند شوک آنافیلاکتیک، آنژیوادم و در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی استفاده می شود. هیدروکورتیزون در هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیه ، ادم مغزی و شوک نیز موثر است این دارو همچنین جهت تشخیص سندروم کوشینگ و افسردگی آندوژن به کار می رود.
    مکانسیم اثر: این دارو با جلوگیری از تجمع سلول های التهابی در ناحیه التهاب، مهار فاگوسیتوز و آزاد شدن آنزیم های مسئول در التهاب و مهار ساخت و آزاد شدن واسطه های شیمیایی التهاب، اثرات ضد التهابی خود را اعمال می کند.
    فارماکوکنیتیک: هیدروکورتیزون سریعاً و به خوبی از دستگاه گوارش و محل تزریق عضلانی جذب می شود به طور عمده در کبد و مقادیری نیز درکلیه و بافت ها به متابولیت های غیر فعال تبدیل می شود.
    موارد منع مصرف: 1- تزریق داخل مفصلی این دارو در مواردی مثل جراحی ترمیمی مفاصل، اختلالات انعقادی خون شکستگی داخل مفصلی، عفونت اطراف مفصل یا سابقه ابتلا به آن ، پوکی استخوان اطراف مفصل به دلایلی غیر از آرتریت و مفصل ناپایدار نباید مصرف شود.
    2- این دارو در پیشگیری از سندرم زجر تنفسی نوزاد در صورت وجود آمینونیت، عفونت با هرپس، عدم کفایت جفت و پارگی زودرس غشاء نیز نباید مصرف شود.
    هشدارها:
    1- استفاده طولانی مدت آن در کودکان می تواند منجر به مهار رشد شود.
    2-به دنبال مصرف این دارو ممکن است. آزمون های بررسی عملکرد محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- غده فوق کلیوی دچار اختلال شود.
    3-در افراد مسن و بخصوص خانم های یائسه، شانس ایجاد پوکی استخوان و افزایش فشار خون بیشتر است.
    4- در صورت نیاز به جراحی و یا درمان اضطراری و نیز مصرف دارو در بیماران دیابتی باید احتیاط کرد.
    عوارض جانبی: درمان دراز مدت با هیدروکورتیزون بیماررا از جهت ابتلا به بیماریهای عفونی مستعد می کند و از طرفی علائم عفونت نیز پنهان می شود مصرف مقادیر زیاد هیدروکورتیزون می تواند اختلالات روانی را تشدید کند. آب مروارید،کاهش یا تاری دید و تکرر ادرار و پرنوشی، قرحه گوارشی، علائم شبه کوشینگ، آکنه، درد ناحیه سرینی و افزایش فشار خون از عوارض جانبی دارو هستند.
    تداخل های دارویی: مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی توئین، پریمیدون موجب تسریع متابولیسم هیدروکورتیزون و کاهش اثر دارو می گردد. این دارو ممکن است باعث کاهش اثر داروهای پایین آورنده قند خون و یا داروهای کاهنده فشار خون گردد.
    نکات پرستاری:
    1- برای به حداقل رساندن تحریک گوارشی شکل خوراکی هیدورکوتیزون باید بعد از غذا مصرف شود
    2-از قطع ناگهانی مصرف دارو بعد از استفاده طولانی ( بیش از سه هفته) پرهیز شود
    3- در طول درمان مصرف سدیم بایستی محدود شده و مصرف مکمل های حاوی پتاسیم توصیه می شود.
    4-معاینات چشم پزشکی در طول درمان دراز مدت بطور مرتب باید انجام گیرد.
  • ۰۰:۲۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    اطلاعات مفید درباره سرطان پستان

    در مراحل اولیه، سرطان پستان معمولا بدون علامت است. توده در پستان یا زیر بغل که پس از چرخه قاعدگی  ادامه دارد.  اغلب اولین نشانه آشکار سرطان پستان است. سرطان سینه معمولا بدون درد است .  تورم در زیر بغل از علائم سرطان پستان است. توده ها معمولا  در ماموگرافی قابل مشاهده است.

    سرطان پستان، بیماری است که سلول­های بیمار، بافت­های پستان را دربرمی­گیرد.

    پستان، از لوب­ها و مجاری لنفاوی تشکیل شده است. هر پستان 15 تا 20 بخش دارد که لوب خوانده می­شود که خود، از بخش­های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده. این لوبول­ها از تعداد زیادی پیازهای کوچک تشکیل شده که تولید شیر می­کنند.  تمام بخش­های مذکور توسط مجاری لنفاوی به هم متصل شده اند.

    هر پستان از رگ­های خونی و لنف ها تشکیل شده است. رگ­های لنفاوی مایع بیرنگی به نام لنف را در خود دارند. رگ­های لنفی به غدد لنفاوی می­رسند که ساختمان­های لوبیا  شکل کوچکی هستند که در بدن یافت می­شوند. آنها جلوی برخی از مواد در لنف را می­گیرند و در مقابله با عفونت و بیماری­ها کمک می­کنند. خوشه هایی از غدد لنفاوی در زیر بغل، بالای ترقوه و در سینه موجود است.

    رایج ترین سرطان پستان سرطان داکتال است که در سلول های داکت آغاز می گردد. سرطان هایی که در یاخته ها شکل می­گیرد، سرطان یاخته ای نامیده می شود و در هر دو پستان  دیده می شود. نوع دیگر، سرطان التهابی است که در آن پستان قرمز، گرم و ورم کرده است.

    هر چیزی که احتمال خطر بیماری را در فرد افزایش دهد یک عامل خطر محسوب می شود.

    عوامل خطر سرطان پستان عبارتند از:

    • سن بالا
    • یائسگی زودهنگام
    • حاملگی در سنین بالا یا نداشتن بارداری
    • تاریخچه داشتن سرطان پستان یا انواع دیگر بیماری های مربوط به پستان
    • داشتن مادر یا خواهر مبتلا به سرطان پستان
    • درمان با اشعه/تابیدن پرتو به سینه
    • بافت های پستان که در ماموگرافی سفت نشان داده شده است
    • گرفتن هورمون استروژن و پروژسترون
    • مصرف نوشیدنی های الکلی
    • سفیدپوست بودن

    گاهی سرطان پستان به علت جهش ژنتیکی است

    ژن های سلول ها حاوی اطلاعات موروثی هستند که از والدین به ارث می رسند. سرطان های پستان موروثی 5 تا 10 درصد سرطان پستان را تشکیل می دهند. برخی از ژن ها که به نوعی با سرطان پستان در ارتباط هستند در برخی از گروه های قومی بیشتر دیده می شوند.

    در زنانی که حامل ژن های مرتبط با سرطان پستان هستند، یا یکی از پستان­هایشان مبتلا به سرطان است، احتمال درگیری پستان دیگر بالا می­رود.. این زنان در معرض خطر بیشتر سرطان تخمدان نیز هستند و ممکن هست به انواع دیگر سرطان نیز مبتلا شوند. مردانی هم که حامل ژن های مرتبط با این نوع سرطان هستند در معرض خطر اینگونه بیماری ها هستند.

    آزمایش­هایی برای تشخیص این­گونه ژن ها تعبیه شده است، البته این آزمایش­ها برای افرادی که این بیماری در خانواده های­شان جریان دارد انجام می گیرد. آزمایشاتی که پستان را بررسی می کند برای تشخیص این نوع سرطان مناسب است.

    اگر تغییراتی در پستان مشاهده شود می بایست به پزشک مراجعه کرد و یا آزمایش هایی به شکل زیر انجام گیرد:

    •  ماموگرافی
    • بافت برداری: برداشتن برخی از بافت های پستان تا زیر میکروسکوپ توسط یک پزشک بررسی شود و مشکل مورد نظر قرار بگیرد. اگر توده ای در پستان مشاهده شود پزشک می بایست بافت برداری را به طور دقیق تر آغاز کند. 4 مدل بافت برداری وجود دارد که عبارتند از:

    –       بافت برداری هامپ: برداشتن تکه کامل یا بافت مشکوک

    –       بافت برداری منطقه ای: برداشتن قسمتی از بافت مشکوک

    –       بافت برداری هسته ای: برداشتن کل یا بافت مشکوک با استفاده از سوزن پهن

    –       بافت برداری سوزنی: برداشتن قسمتی از لومپ یا بافت مشکوک یا مایع با سوزنی نازک.

    • آزمایش گیرنده استروژن و پروژسترون: آزمایشی برای بررسی تعداد گیرنده های هورمونی در بافت بیمار است. اگر سرطان در بافت باشد، می­توان در آزمایشگاه بررسی کرد که آیا استروژن و پروژسترون بر رشد توده سرطانی تاثیر دارد یا نه. در ضمن این آزمایش نشان می دهد که آیا هورمون درمانی می تواند جلوی رشد توده را بگیرد یا نه.

    عوامل مشخصی در بهبود و درمان این بیماری دخیلاند:

    • مرحله بیماری( اینکه سلول­های سرطانی تنها در پستان هستند یا به دیگر بافت های بدن نیز رسیده است).
    • نوع و مدل این بیماری.
    • تعداد گیرنده های هورمونی در بافت سرطانی(استروژن و پروژسترون)
    • سن، سلامت کلی و وضعیت یائسگی وی.
    • آیا بیماری تازه تشخیص داده شده یا در بازگشت دوباره است
  • ۰۰:۲۷   ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    اطلاعاتی درباره سرطان تخمدان و علایم آن

    پیش می‌آید که پزشک قادر نباشد توضیح دهد چرا فردی به دام سرطان می‌افتد و فرد دیگری دچار سرطان نمی‌شود اما دانشمندان الگوی عمومی سرطان در جمعیت را بررسی کرده‌اند تا دریابند چه چیزهایی در اطراف ما و چه کارهایی در زندگیمان ممکن است امکان ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این نوشتار، مخصوص زنان است و آگاهیهایی درباره سرطان تخمدان می‌دهد.

    هر چیزی که امکان ابتلای فرد به یک بیماری را افزایش دهد عامل خطر و هر چیزی که امکان ابتلای فرد به یک بیماری را کاهش دهد عامل حفاظت کننده نامیده می شود.

    بعضی از عوامل خطر مربوط به سرطان قابل اجتنابند، اما بسیاری از آنها این گونه نیستند. برای مثال، اگر چه شما برای ترک سیگار حق انتخاب دارید، اما هیچ گونه انتخابی برای ژن هایی که از والدین خود به ارث برده اید، ندارید. هم کشیدن سیگار و هم ژن های خاص می توانند به عنوان عوامل خطر برای انواع خاصی از سرطان محسوب شوند، اما از بین این دو، تنها سیگار قابل اجتناب است.
    به نقل از سلامت نیوز، پیشگیری به معنای اجتناب از عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت کننده تحت کنترل است، به گونه ای که امکان ابتلای به سرطان کاهش یابد. اگر چه از عوامل خطر زیادی می توان اجتناب کرد، اما مهم است به خاطر داشته باشیم که اجتناب از عوامل خطر تضمین بر عدم ابتلا فرد به سرطان نیست. همچنین، بسیاری از مردم با داشتن عامل خطر مشخصی برای سرطان، در واقع به عواملی که می توانند باعث سرطان شوند، از دیگران حساس ترند.

    سرطان تخمدان را بشناسیم

    تخمدان ها اعضای تولید مثل زنانه هستند که در حفره لگن واقع شده اند. وظیفه آنها تولید هورمون های زنانه و نیز نگهداری تخمک هایی است که در صورت لقاح با اسپرم (سلول تولید مثل مردانه) می توانند منجر به تشکیل جنین شوند. هر زن دو تخمدان دارد، یک عدد در هر طرف رحم.

    تومورهایی که در تخمدان ها یافت می شوند ممکن است ناشی از رشد غیر سلولی (کیست تخمدانی) یا از نوع سرطانی باشند که امکان دارد به سایر نقاط بدن هم گسترش یابد.
    در کشور آمریکا، تعداد زنانی که در سال به علت تخمدان فوت می کنند، بیشتر از مجموع زنانی است که به علت سرطان های دهانه رحم فوت می کنند. میزان امید به زندگی در این افراد پیشرفت زیادی نداشته است و نقش روش های غربالگری (شناسایی بیماران) در کاهش میزان مرگ اثبات نشده است.

    علایم سرطان تخمدان

    نشانه ها و علایم سرطان تخمدان فقط خاص این نوع سرطان نبوده و ممکن است با علایم سایر بیماری ها از قبیل مشکلات گوارشی مشابه باشد. علایم و نشانه های این بیماری می تواند، شامل:

    • فشار شکمی، ورم، نفخ و احساس پربودن شکم
    • دردها و ناراحتی های لگنی
    • سوءهاضمه، باد شکم و یا تهوع مداوم
    • تغییر در اجابت مزاج از قبیل یبوست
    • تغییردر ادرار از قبیل تکرر ادرار
    • کاهش اشتها و یا سریع سیر شدن
    • بی حالی و فقدان انرژی همیشگی
    • کمر درد
    • افزایش سایز دورشکم و تنگ شدن لباس ها

    عوامل خطرزا و پیشگیری از سرطان تخمدان

    سرطان تخمدان در بعضی موارد می تواند با عوامل خطر شناخته شده ای مربوط باشد. بسیاری از عوامل خطر قابل تغییرند اگر چه همگی آنها قابل اجتناب نیستند.

    • سن – خطر ابتلا به سرطان تخمدان با بالا رفتن سن بیشتر می شود.
    • قرص های جلوگیری از بارداری – مطالعات نشان می دهند که استفاده از قرص های ضد بارداری ممکن است سبب کاهش ابتلا به سرطان تخمدان شود. هر چه فردی به مدت بیشتری از این قرص ها استفاده کند امکان ابتلا کمتر خواهد بود. این کاهش ابتلا ممکن است برای مدتی طولانی پس از قطع این قرص ها ادامه یابد.
    • حاملگی و شیردهی – امکان ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که حداقل یک فرزند دارند نسبت به زنانی که فرزندی ندارند کمتر است. همچنین تحقیقات نشان داده است زنانی که به نوزاد خود شیر می دهند کمتر در معرض خطر ابتلا هستند .
    • بستن لوله ها یا خارج کردن رحم – مطالعات نشان می دهد زنانی که تحت عمل جراحی بستن لوله ها (عقیم سازی) یا خارج کردن رحم قرار گرفته اند، کمتر در معرض خطر سرطان تخمدان قرار دارند.
    • سابقه خانوادگی سرطان تخمدان – زنی که مادر یا خواهر وی به سرطان تخمدان مبتلا شده اند، نسبت به سایرین بیشتر در معرض سرطان تخمدان است.
    • خارج کردن تخمدان ها به صورت احتیاطی و پیشگیری کننده – بعضی اوقات، زن هایی که سابقه خانوادگی قابل توجهی از سرطان تخمدان دارند تصمیم می گیرند تا تخمدان های خود را به صورت احتیاطی خارج کنند. با این حال، هنوز ثابت نشده که این عمل سبب گریز از خطر ابتلا به سرطان تخمدان شود و خارج کردن تخمدان ها خود می تواند منجر به اثرات ناخواسته شود. بحث دقیق در مورد سود و زیان های این روش، قبل از تصمیم گیری به انجام آن مهم است.
    • هورمون درمانی جایگزینی – هورمون درمانی جایگزینی ممکن است با افزایش احتمال خطر سرطان تخمدان در زنان یائسه همراه باشد. استفاده از داروهای لقاء باروری با افزایش احتمال سرطان تخمدان همراه است. از سایر عوامل خطر برای این نوع سرطان می توان به رژیم پرچربی اشاره کرد.

    برای جلوگیری از ابتلا به سرطان تخمدان بهتر است معاینات پزشکی دوره ای را انجام دهید و با پزشکان مجرب در مورد روش های پیشگیری از سرطان که ممکن است برای شما موثر باشد، مشورت کنید.

    ویرایش شده توسط نازنین جون در تاریخ ۲۴/۱۱/۱۳۹۴   ۰۲:۲۱
  • ۱۶:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    درد پهلو

    درد پهلو چیست و چرا بوجود می‌آید؟

    احتمالا شما هم تا بحال با درد یا گرفتگی پهلوها در حین ورزش روبرو شده‌اید. واکنشتان نسبت به این درد چه بوده؟ آیا اصلا از علت آن با خبرید؟ آیا می‌دانید که برای خلاصی از این درد باید چه کنید؟

    من در مقاله‌ی امروز شما را با یکی از شایع‌ترین دردها هنگام ورزش، که عموما هم در بین ورزشکاران آماتور به چشم می‌خورد آشنا می‌کنم. دردی که باعث نگرانی خیلی هاست.

    هر روزه، افراد زیادی در باشگاه، و معمولا هنگام انجام فعالیت‌های هوازی، یا زمانی که استراحت بین ست‌هایشان را کاهش می‌دهند، به من مراجعه کرده و از درد خفیف و گاهی اوقات همراه با گرفتی عضله‌ی پهلوشان، درست زیر ریه‌ها شکایت می‌کنند. آنها می‌گویند این درد از قلب یا کلیه‌هایم است. اما نگران نباشید، دردی که صحبت از آن است، موسوم به درد پهلو، کاملا طبیعی است.

    علت بوجود آمدن درد پهلو

    متاسفانه با وجود پیشرفت روز افزون علم، همچنان دلیل منطقی‌ای برای تشریح این درد پیدا نشده است. تئوری رایج، این است که این درد به دلیل کمبود اکسیژن آنی در عضلات بین دنده‌ای و دیافراگم، و در زمان انجام فعالیت های بلند مدت و تمرینات استقامتی بوجود می‌آید.


    پس این درد، به دلیل کمبود اکسیژن، و عموما هم در بین ورزشکاران تازه کار، و کسانی که آمادگی جسمانی بالایی ندارند اتفاق می‌افتد. چرا که در جریان فعالیت‌های فیزیکی طولانی، سیستم تنفسی و گردش خون نمی‌توانند خود را با سرعت به نیازهای افزایش یافته‌ی اکسیژن، تطبیق دهند. درست مثل یک اتومبیل کاربراتوری که هنوز خوب گرم نشده و می‌خواهید به آن گاز دهید!

    درمان موقت و دائمی

    در صورتی که تمرین مرتب و مستمر داشته باشید، پس از مدتی دیگر شاهد تکرار چنین دردی نخواهید بود. چرا که تمرین مداوم، باعث افزایش سازگاری سیستم تنفسی و گردش خون، نسبت به سطح فعالیت‌های شما می‌شود، و بدنتان خودش را با شرایط و سبک جدید زندگی شما وفق می‌دهد.

    همچنین، انجام عمل صحیح و قوی دم و بازدم، موجب تامین میزان اکسیژن مورد نیاز شما، و دفع بهتر دی اکسید کربن می‌شود. این کار، هم می‌تواند نقش به سزایی در بهبود موقت درد پهلو داشته باشد، و هم اینکه عملکرد ورزشی شما را بهتر کند.

    ویرایش شده توسط elham khajoi در تاریخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۴   ۱۶:۰۸
  • ۰۰:۵۹   ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    وزوز گوش، علائم و درمان

    این عارضه یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی درگیر می‌کند و در واقع اسم آن را سرطان دستگاه شنوایی گذاشته‌اند.

    وزوز صدایی است که به خاطر درگیری‌های راه‌های عصبی و قشر مغز اتفاق می‌افتد، زمانی که سلول‌ها و نورون‌های مغز فعالیت اضافه پیدا می‌کنند. 

    از هر پنج نفر یکی به وزوز گوش دچار می‌شود. وزوز گوش، می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای مانند کم‌شنوایی یا آسیب گوش باشد.

    البته حدود 8 تا 15 درصد افراد، ممکن است صدایی را به صورت کوتاه مدت یعنی کمتر از 5 تا 80 دقیقه در گوش‌شان حس کنند و بعد از بررسی معلوم شود که این صدا مربوط به عارضه یا بیماری خاصی نیست.

    انواع وزوز گوش

    وزوز فردی: فقط خود فرد قادر به شنیدن صدای وزوز است. 

    وزوز عینی: اگر فرد دیگری گوش خود را نزدیک فرد مبتلا ببرد، صدای وزوز را خواهد شنید. 

    علل وزوز گوش

    - وزوز نوع فردی، به علت بروز مشکل در گوش خارجی، میانی یا داخلی ایجاد می‌شود.

    - وزوز عینی، در اثر اختلالات عروقی، وضعیت استخوانی گوش یا انقباضات عضلانی بروز می‌کند.

    - فشار خون بالا یا پایین، تومور، دیابت، مشکلات تیروئید، آسیب به سر و گردن، آنتی بیوتیک ها، آرامش بخش‌ها و آسپیرین نیز باعث وزوز گوش می شوند.

    - افزایش سن (افراد بالای 65 سال). در این افراد، دیواره عروق سخت می شود و در نتیجه عروقی که حلزون گوش را تغذیه می‌کنند، تنگ شده و سبب کم‌خونی در قسمتی از حلزون می‌شوند که این خود عاملی برای ایجاد وزوز گوش است. 

    - قرار گرفتن در معرض صداهای بلند برای مدتی طولانی

    - تجمع جرم در گوش

    - سفتی استخوانچه‌های گوش میانی و چسبندگی آن‌ها 

    - برخی از داروها نظیر سالیسیلات‌ها، ایبوپروفن، ایندومتاسین، فلزات سنگین مانند ارسنیک، کینین و بعضی از ضد افسردگی‌ها

    - آسیب حلزون گوش و عصب زوج هشتم مغزی

    - تومورهای عصب شنوایی 

    - آلودگی‌های صوتی در محیط‌های کار و زندگی

    - وقتی سر را پایین می‌آورید یا در حالت درازکش قرار می‌گیرید، فشار وریدی ناحیه جمجمه بالا می‌رود. بالا رفتن این فشار وریدی همراه با نازک شدن دیواره استخوانی (که بین شریان‌های مغز وجود دارد)، سبب می‌شود صدای ضربان یا نبض به حلزون منتقل شود و صداهایی در گوش ایجاد کند.

    موفق‌ترین روش درمان، روش بازآموزی وزوز است. در این روش به فرد یاد می‌دهند که با استفاده از کنترل‌کننده‌های صدا و با شرکت در جلسات آموزشی، هم صدای وزوز و هم اضطراب را کنترل کند

    علائم وزوز گوش وزوز گوش معمولا با شنیده شدن صداهایی آزاردهنده که در محیط خارجی وجود ندارد، نمایان می‌شود. 

    ممکن است صدای زنگی در گوش احساس شود، گاهی وزوز، همهمه، صدای تیک‌تیک، سوت یا صدایی مانند وزش باد.

    شدت این صدا می‌تواند ضعیف یا پر سر و صدا باشد. 

    گاهی این صداها تا حدی بلند است که با زندگی روزانه و تمرکز فرد تداخل پیدا می‌کند و باعث می‌شود صداهای واقعی که در محیط بیرون وجود دارد، به راحتی شنیده نشود.

    عوارض وزوز گوش 

    خستگی، استرس، مشکلات خواب، عدم تمرکز، مشکلات حافظه، افسردگی، اضطراب و تحریک‌پذیری.

    درمان وزوز گوش

    ابتدا باید بیماری ایجادکننده وزوز گوش را تشخیص داد، تا بتوان مشکل را درمان کرد. درمان‌های وزوز گوش عبارتند از:

    1- درمان‌های پزشکی و توانبخشی

    2- استفاده از سمعک

    3- تحریک الکتریکی یا مغناطیسی: وزوز، ناشی از اختلال در عملکرد عصب شنوایی است و اگر این عصب تحریک شود، به حالت اولیه برخواهد گشت. 

    4- موفق‌ترین روش درمان، روش بازآموزی وزوز است. در این روش به فرد یاد می‌دهند که با استفاده از کنترل‌کننده‌های صدا و با شرکت در جلسات آموزشی، هم صدای وزوز و هم اضطراب را کنترل کند

    5- مجموعه‌ای شامل: طب سوزنی گوش، تمرین عضلات کمر، سر و صورت و اصلاح فرم بدن. فرم بد گردن، به بلوکه شدن مفاصل و کوتاه شدن و ضعف برخی عضلات ناحیه سر و صورت منجر می‌شود، لذا نرمش عضلات و بهبود فرم بدن، بخشی از روش درمان ابداعی را تشکیل می‌دهد. 

    وزوز گوش و کاهش شنوایی 

    بیماری‌ای به نام منییر باعث افزایش فشار گوش داخلی می‌شود و وزوزگوش را ایجاد می‌کند. اگر این بیماری پیشرفت کند، به کاهش شنوایی منجر خواهد شد و کاهش شنوایی اثر وزوز را بیشتر می‌کند.

    عفونت گوش و وزوز گوش

    عفونت‌های گوش، موجب جذب عفونت به گوش داخلی می‌شود و این عفونت‌ها، سبب ایجاد وزوز می‌شوند. اگر عارضه برگشت‌پذیر باشد، با درمان عفونت، وزوز از بین می‌رود. ولی اگر برگشت‌ناپذیر بوده و صدمه خیلی شدید باشد، صدا از بین نخواهد رفت.

    نکات قابل توجه

    * آرامش داشته باشید و به وزوز فکر نکنید. هر چه بیشتر به این مشکل فکر کنید، طنین صدا را در گوش خود بیشتر خواهید شنید.

    * برای کنترل وزوز گوش توجه کنید که چه فعالیت‌هایی در طول روز، شما را از دقت به صدای گوش‌تان باز می‌دارد.

    * از قرار گرفتن در معرض اصوات بلند خودداری کنید.

    * مرتب فشارخونتان را کنترل کنید.

    * سیگار نکشید، کمتر نمک بخورید و در مصرف چای، قهوه و نوشابه‌های گازدار افراط نکنید.

    برای وزوز گوش خوب مطالب رو بخونید واگه علایمش با شما یکی بود راهکارشو انجام بدین .به طور کلی وزوز گوش میتونه به خاطر عفونت،ضربه به سر ،فشار بالا،کهولت سن و.....باشه بالا نوشته شده .اما یکی از افراد خانواده من دچار مینیر شده که بالا توضیح داده خیلی مراقب ضربه به سر یاغذاهاتون باشین چون مینیر شنوایی رو از بین میبره وهردفعه کلی عوارض داره .اگه وزوز گوشتون همراه با سرگیجه وحالت تهوع باشه به احتمال 80%دچار مینیر شدین ومهمترین چیز کم کردن نمک غذاست

    پزشکی و سلامت
  • leftPublish
  • ۰۱:۰۲   ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    در هر سنی، به چه ویتامینی نیاز داریم؟

    🌀سنین 50 تا 60 سال

    ❣مولتی ویتامین

    در این سنین باید مولتی ویتامین های معمولی کنار گذاشته شود و مولتی ویتامین بالای 50 سال استفاده شود.

    ❣کلسیم

    در این سنین پیشنهاد انجمن پوکی استخوان دریافت روزانه 1500 میلی گرم است.

     

    ❣ویتامین دی

    همانند کلسیم، دریافت این ویتامین هم باید به روزانه 800 واحد برسد. علت مصرف با دوز بالاتر در این سنین کاهش توانایی پوست برای جذب مناسب اشعه آفتاب برای ساخت ویتامین دی است.

     

    ❣ویتامین ب 12

    نیاز به این ویتامین در سنین بالای 50 سال افزایش می یابد. روزانه 2.4 میکروگرم از این ویتامین توصیه می شود.

    🌀سنین بالای 60 سال

    توصیه ها در این سنین شباهت بسیاری با سنین 50 تا 60 سال دارد، فقط مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند لوتیین برای پیشگیری از دژنراسیون ماکولای چشم و لیکوپن برای پیشگیری از بیماری های قلبی بیشتر توصیه می شود.

    سنین 40 تا 50 سال

    ❣کلسیم

    زمانی که به 40 سالگی می رسید، بایستی مراقب پوکی استخوان باشید. اطمینان حاصل نمایید که روزانه 1000 میلی گرم کلسیم دریافت می کنید زیرا بخصوص زنان بالای 40 سال که مقدار کافی شیر و لبنیات مصرف نمی کنند، به شدت در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.

     

    ❣ویتامین دی

    توصیه هایی که برای سنین 20 تا 40 سال وجود دارد برای این سنین هم به همان صورت ادامه می یابد.

    ❣اسید فولیک

    زنان در این سنین باید به دریافت 400 میکروگرم اسید فولیک ادامه دهند و در صورتی که قصد بارداری دارند میزان آن را به 600 میکروگرم افزایش دهند.

     

    ❣آهن

    در صورتی که شخص باردار باشد، باید 27 میلی گرم آهن را دریافت نماید و در زنان غیرباردار دریافت روزانه 18 میلی گرم کفایت می کند.

    سنین 20 تا 40 سال

    ❣کلسیم

    کلسیم در این سنین برای استحکام استخوان، عنصری مهم محسوب می شود. انجمن پوکی استخوان کانادا به تمام افراد 19 تا 50 سال توصیه می کند روزانه 1000 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. گرچه روی برچسب قرص های کربنات کلسیم عدد 1250 میلی گرم ذکر شده است ولی مقدار کلسیم معدنی خالص آن 500 میلی گرم است و مابقی وزن کربنات است.

    ❣ویتامین دی

    مقدار دقیق مورد نیاز این ویتامین هنوز مورد بحث است. انجمن های سرطان و پوست کانادا روزانه 1000 واحد ویتامین دی را در فصول پاییز و زمستان به علت کاهش تابش نور آفتاب توصیه می کند ولی انجمن پوکی استخوان کانادا روزانه 400 واحد را به تمامی افراد 19 تا 50 سال توصیه می کند.

     

    ❣اسید فولیک

    این ریزمغذی برای زنان در سنین باروری توصیه می شود. در صورتی که خانمی برنامه بارداری دارد، بایستی حتما مکمل اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری دریافت نماید تا سطح خونی این ویتامین در بدن وی بالا باشد. کمبود اسید فولیک با نقایص جنینی همراه است. تمامی دختران بالای 14 سال باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایند.

    ❣آهن

    آهن هم یکی از عناصر حیاتی برای زنان در سنین باروری است. کم خونی فقر آهن در زنان باردار شایع است و موجب ضعف و خستگی می شود.

    پزشکی و سلامت
  • ۰۱:۰۵   ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    نوشیدن آب گرم با معده خالی 

     ای کاش بتوانم این مطالب را به همه انسانها برسانم که چیزی گرانتر بعد از دین ما از سلامتی جسمها نیست.

       یکی از متخصصین قلب میگوید اگر هر کسی که این نامه بدستش میرسد به کسانی که میشناسد بفرستد پس باعث نجات زندگی انسان ......

    درمان با آب گرم. باورتان نميشود مرضهایی که خدا خواسته با آب شفا بخشد پس حمد و منت برای خداست

    اتحاد بیماریهای ژاپنی آخرین تجربه درمان با آب که نتایج صد درصد برای بیماریهای زیر را دارد منتشر کرد

    سردرد شدید. فشار خون. کم خونی. درد مفاصل. فلج. ضربان شدید یا تند قلب. صرع. چربی. سرفه. التهاب حلق.آسم.سل. التهاب شرایین. وهر مرضی که به مجاری ادرار مربوط میشود. زیادی ترشح اسید و التهاب معده. کم اشتهایی. وهر مرضی که به چشم وگوش و حنجره مربوط میشود. 

    طریقه درمان با آبی که بجوش آمده 

    هر روز صبح زود از خواب بیدار شو و4 لیوان آب با معده خالی بخور 160 میلی. وآب باید گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ولی ولرم نزدیک به گرم باشد 

    وتا 45 دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید.

    وپس از هر وعده غذا تا 2 ساعت آب نخورید   بعضی از افراد یا مریضها در اوایل برای نوشیدن 4 لیوان در یک وقت مشکل دارند میتوانند کمتر آب بنوشند ویواش یو اش به 4 لیوان برسد 

    نتایج درمان با آب برای امراض زیر در مدت معین زیر ثابت شده 

    مرض قند 30 روز 

    فشار خون 30 روز 

    مشکلات معده 10 روز 

    انواع سرطان 9 ماه

    سل و التهاب شرائین 6 ماه 

    کم غذایی 10 روز 

    مشکلات مجاری ادرار 10 روز 

    مشکلات بینی و گوش و حنجره 20 روز

    مشکلات عادت ماهیانه 15 روز

    مشکلات قلب و انواع آن 30 روز

    سردرد شدید 3 روز 

    کم خونی 30 روز 

    چربی 4 ماه

    صرع و فلج 9 ماه 

    مشکلات دستگاه تنفسی 4 ماه 

  • ۰۱:۰۶   ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    یازده ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﭙﺴﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺍﻣﮕﺎ 3 ‏( ﺭﻭﻏﻦ ﻣﺎﻫﯽ 

    :1 ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﯿﺪﮔﯽ ﻣﻔﺎﺻﻞ ﺣﯿﻦ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﻭﺭﺯﺷﯽ

    :2 ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﭼﺮﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺯﺍﺋﺪ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺷﮑﻢ ﻭ ﭘﻬﻠﻮ ﻭﺑﺎﺳﻦ

    :3 ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺳﻼﻣﺖ ﻗﻠﺐ ﻭ ﻋﺮﻭﻕ

    :4 ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺁﻟﺰﺍﯾﻤﺮ

    :5 ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ

    :6 ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺯﺩﮔﯽ

    :7 ﺳﻼﻣﺖ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻋﺼﺒﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺑﺎﺯﺩﻩ ﻣﻐﺰ

    :8 ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﻭﺭﺯﺷﯽ

    :9 ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻫﺎ

    :10 ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﯼ ﺯﻭﺩﺭﺱ

    :11 ﻃﺮﺍﻭﺕ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﭘﻮﺳﺖ

  • ۰۱:۰۸   ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

     این اعداد نشانه سالم بودن‌تان است

    نگاهی به آخرین برگه آزمایش‌تان بیندازید. اگر برگه آزمایش شما ارقامی بسیار متفاوت با آنچه در این مطلب آورده‌ایم را نشان می‌دهد، هر چه سریع‌تر به یک متخصص مراجعه کنید و راهی برای مبارزه با مشکلی که گرفتارش شده‌اید پیدا کنید.

    ⭕️ ⬅️ فشار‌خون: 140/90 میلی‌متر جیوه

    اگر فشار‌خون‌تان بیشتر از 140/90 میلی‌متر جیوه بود، یعنی از فشارخون بالا رنج می‌برید. درحالی که فشارخون نرمال باید عددی در حدود 80 تا 89 روی 120 تا 139‌میلی‌متر جیوه باشد، در‌صورتی که دستگاه فشار‌سنج نشان دهد که فشارخون شما از این عدد بالاتر است، معنایش می‌تواند این باشد که شما بیشتر از دیگر افراد در برابر استرس آسیب‌پذیر هستید و ممکن است به مشکلات قلبی یا مغزی دچار شوید.

    ⭕️ ⬅️ تری‌گلیسیرید: کمتر از 150‌میلی‌گرم در دسی‌لیتر

    تری‌گلیسیرید، یک نوع چربی موجود در خون است که اگر میزانش از حدی بالاتر برود، باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی شده و انسداد رگ‌های خونی را به‌دنبال می‌آورد. افزایش تری‌گلیسیرید در خون می‌تواند شما را درمعرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

    ⭕️ ⬅️ حواس‌تان به قند‌خون‌تان باشد!

    هرقدر هم که از عوارض بالا بودن قند خون بگوییم کم گفته‌ایم. از افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی گرفته تا آسیب‌های جبران‌ناپذیری که این مشکل به کلیه و چشم می‌رساند، هم می‌تواند با سهل‌انگاری شما در کنترل قند‌خون‌تان گریبان شما را بگیرد.

    ⭕️ ⬅️ اندازه دور کمر: کمتر از 100‌سانتی‌متر

    برای اینکه بدانید چقدر احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی و قلبی به شما نزدیک است، نگاهی به شکم‌تان بیندازید. 

    ⭕️ ⬅️ کلسترول بد: کمتر از 200میلی‌گرم/ دسی‌لیتر

     توليد صفرا توسط کلسترول ايجاد مي‌شود و خيلي از هورمون‌ها هم به‌خاطر وجود کلسترول در بدن‌تان تولید و ترشح می‌شوند، اما همین ماده مهم و تاثیرگذار، اگر بیشتر از 200‌میلی‌گرم/ دسی‌لیتر در بدن‌تان تولید شود، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند. اگر میزان کلسترول (HDL) خون‌تان از 240میلی‌گرم/دسی‌لیتر بالاتر رفت، باید بدانید که در وضعیت هشدار به‌سر می‌برید و وقت زیادی برای نجات خود ندارید.

    ⭕️ ⬅️ ورزش: 150‌دقیقه در هفته+ دو جلسه تمرین قدرتی

    ⭕️ ⬅️ خواب: 7‌ساعت و 46‌دقیقه

    نه بیشتر و نه کمتر؛ شما تنها به 7‌ساعت و 46دقیقه خوابیدن در شبانه‌روز نیاز دارید. از نظر محققان بهتر است بخش اصلی زمان خواب‌تان هم در تاریکی شب اتفاق بیفتد و در طول روز تنها کمتر از 40دقیقه چرت بزنید.

  • ۱۰:۴۱   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    زمان مصرف ماست

    خوردن ماست همراه با غذا توصیه نمی‌شود، چرا که خلطی که با خوردن ماست همراه غذاهای پختنی مخصوصاً غذاهای گوشتی تولید می‌شود، خلط سالمی نمی‌باشد.
    ماست را در قدیم همراه غذا نمی‌خورند، بلکه به صورت میان وعده مصرف می‌شده است. متأسفانه امروزه در اکثر سفره‌های ما ایرانیان، ماست همراه غذا مصرف می‌شود در صورتی که این رویه اشتباه است.
    .
    • باید بدانیم که بهترین نحوه مصرف و خوردن ماست در قدیم این گونه بوده است که داخل ماست دانه‌هایی مانند گردو، کشمش، بادام زمینی، پسته و فندق می‌ریختند و به صورت عصرانه یا چاشت به عنوان میان وعده میل می‌کردند. با این کار اولاً اثر بدی که ماست خورده شده با غذا، در تولید خلط سالم دارد از بین می‌رود (چرا که با یک فاصله از غذا مصرف می‌گردد)، ثانیاً سردی ماست نیز گرفته می‌شود، برای بچه‌ها و سالمندان خوردن ماست با مصلحات توصیه می‌گردد.
    .
    • بچه‌ها امروزه معمولاً ماست را خیلی دوست دارند، لذا به جای دادن ماست همراه غذا به کودکان، توصیه می‌گردد ماست به همراه دانه‌ها به صورت میان وعده یا حتی در برخی مواقع آن را به عنوان غذا (بدون این که در کنار آن غذای پختنی دیگری مصرف شود) همراه با مقداری نان سنگک به کودک بدهید.
    حتی می‌توان با مقداری دم کرده زعفران هم سردی ماست را بگیرید و هم آن را رنگی نمایید تا برای کودکان جذاب‌تر گردد. آب لبوی پخته شده نیز برای جذاب کردن رنگ ماست پیشنهاد می‌شود.
    .
    .
    • مهم
    *** خوردن ماست با سرکه (ترشیجات) یا آب‌لیمو در دراز مدت باعث لک‌های پوستی می‌شود.
    *
    ***خوردن ماست با ماهی آن هم در یک شب زمستانی با توجه به این که هر دوی این مواد غذایی سرد هستند و طبیعت زمستان و شب نیز هر دو سرد می‌باشند، افراد را مخصوصاً سالمندان که طبیعت سنی آنان نیز سرد است در هنگام خواب (که آن هم دارای طبیعت سرد است)، مستعد سکته مغزی می‌کند.

    ویرایش شده توسط elham khajoi در تاریخ ۲/۱۲/۱۳۹۴   ۱۰:۴۱
  • leftPublish
  • ۱۴:۰۱   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    کمبود ویتامین و علایم انها

    ✅درد در انگشت ها, پشت ساق پا وکف پا (کلسیم ,پتاسیم, منیزیم)

    ✅شکاف درگوشه لب ها(گروه ویتامین B)

    ✅احساس خستگی (B2)

    ✅خواب رفتن وکرخی دست  وپا(B6وB12)

    ✅جوش های قرمز در بازوها وگونه ها (AوD)

    ✅افسردگی (D)

    ✅ریزش موی شدید (B)

    ✅اختلالات دید شبانه (A)

    ✅بی اشتهایی (B)

    ✅حالت تهوع, یبوست ونفخ (B12)

    ✅خونریزی لثه وزخم هایی که دیر خوب میشن (C)

    ✅سردرد و سر گیجه (B3)

    ✅اسهال (B9)

    ✅بی خوابی (B5)

    ✅خشکی پوست (AوB)

  • ۲۰:۵۶   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    اهمیت  کاهش وزن در افراد  چاق  دیابتی 

    مطالعات متعدد نشان داده اند که افراد دیابتی بیشتر از افراد عادی در معرض خطرافزایش چربیهای خون، بیماری قلبی و سکته هستند. از طرف دیگر شواهد حاکی از آنست که کاهش وزن به کاهش خطر این عوارض کمک خواهد نمود چراکه بافت چربی اضافه نوعی ریسک فاکتور برای اختلال متابولیسم کلسترول همراه با افزایش سنتز درونی آن محسوب می شود.

    در همین راستا مطالعه ای که به تازگی در مجله Nutrition  به چاپ رسیده است به بررسی متابولیسم کلسترول در زنان چاق مبتلا به دیابت نوع1 و توضیح ارتباط بین کاهش بافت چربی، مقاومت به انسولین و تغییرات حاصل بر متابولیسم چربی پرداخته است...

     

      اهمیت-کاهش-وزن-در-افراد-چاق-دیابتی

  • ۲۰:۵۸   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    فعالیت ورزشی منظم، فشارخون را کاهش می دهد

    نتایج یک مطالعه جدید ارتباط بین فعالیت ورزشی و بهبود پارامترهای سلامت قلبی سوخت و سازی مردان و زنان – هردو-  را تأیید کرد. محققین در این مطالعه نشان دادند که فعالیت ورزشی با شدت متوسط تا شدید با کاهش فشار خون و مقادیر گلوکز خون همراه است. مطالعات اندکی در زمینه ارتباط بین گزارش خود مراجعه کنندگان در زمینه فعالیت بدنی و عوامل خطر قلبی سوخت و سازی در یک سیستم بهداشتی وجود دارد.  محققین در این مطالعه گزارش الکترونیکی 622897  فرد سالم را که در طی دو سال دوره پژوهش حداقل سه بار ویزیت شده بودند را بررسی کردند. در پرسشنامه الکترونیکی  از افراد پرسیده شد که آن ها چند روز در هفته به فعالیت ورزشی متوسط تا شدید ( مثل سریع راه رفتن) می پردازند؟ و این که چه مدت زمانی را با همین شدت ادامه می دهند؟ محققین پس از بررسی پرسشنامه ها آزمودنی ها را بر اساس میزان فعالیت در هفته به گروه های فعالیت ورزشی منظم ( 150 دقیقه < در هفته)، فعالیت ورزشی نامنظم ( 150 دقیقه> در هفته) و غیرفعال ( هیچ گونه فعالیت ) تقسیم کردند. به بیان نویسنده مسئول این مقاله دکترDeborah Rohm Young ؛ "ترکیب یافته های حاصل از مطالعه ما با یافته های مطالعات مداخله ای پیشنهاد می کند که فعالیت ورزشی می تواند نقش مهمی را در کاهش فشار و قند خون و در نهایت سلامت قلبی سوخت و سازی ایفا کند. " یافته های حاصل از این مطالعه در مجله Preventing Chronic Disease منتشر شد.

  • ۲۰:۵۹   ۱۳۹۴/۱۲/۲
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    افزایش خطر سندرم متابولیک قبل از یائسگی‌

    سنین قبل از یائسگی یکی از سنین مهم از نظر شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی است. با آغاز علائم یائسگی در زنان و ورود آنان به دوران یائسگی، ریسک گسترش مجموعه عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش می‌یابد. منظور از دوران قبل از یائسگی، به سال‌هایی گفته می‌شود که بدن زنان برای ورود به دوران یائسگی آماده می‌شود که این معمولا از سنین حدود 40 سالگی آغاز می‌شود.

    دکترجانسن و همکارانش از دانشگاه پزشکی شیکاگو در مطالعه‌ای که روی 949 زن آمریکایی در طول یک دهه انجام دادند، دریافتند که ریسک رشد سندرم متابولیک در دوره قبل از یائسگی شروع به افزایش می‌کند.

    سندرم متابولیک به گروهی از ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت  شامل فشار خون بالا، چاقی شکمی، قند خون بالا، پایین بودن HDL و بالا بودن تری گلیسیرید  مربوط است...

  • ۰۸:۴۳   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    با این کار مغزتان کوچک می شود!

    🍃تحقیقات حاکی از آن است که تنبل بودن در دوران زندگی باعث جمع و کوچک شدن مغز در دوران میان‌سالی می‌شود.

    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید بیشتر ساعات روز را روبه‌روی تلویزیون یا رایانه دراز بکشید و فعالیت بدنیتان کم است باید به شما هشدار دهیم اگر می‌خواهید مغزتان جمع و کوچک نشود سریعا این کار خود را کنار بگذارید.

    🍃به دست آوردن تناسب فیزیکی و حفظ آن آسان نیست اما می‌تواند به راحتی بر سلامتی عمومی بدن و مغز تاثیر بگذارد و مغز را کوچک کند به همین دلیل باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

    🍃تحقیقی که در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون در ماساچوست انجام شد بین میزان تناسب بدنی افراد و حجم مغز آن‌ها رابطه‌ای را یافت. افرادی که در سنین جوانی تناسب اندام ندارند، در سنین میانسالی یعنی حدود 20 سال بعد مغزشان کوچک‌تر می‌شود و مغزشان نسبت به افرادی که در سنین جوانی تناسب فیزیکی داشتند کمتر توسعه می‌یابد.

    🍃فعال بودن و افزایش فعالیت فیزیکی فواید بسیاری برای بدن دارد و بسیاری از بیماری‌ها همچون مشکلات قلبی عروقی، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، حمله‌ قلبی یا مغزی و کلسترول بالا را می‌تواند درمان یا حداقل مهار کند. علاوه بر این، تنبل نبودن می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد و از ابتلا به سرطان به شدت پیشگیری کند.

    🍃این مطالعه‌ جدید فواید دیگری را به فوایدی تنبل نبودن افزوده است و آن حفظ اندازه و حجم مغز در دوران میانسالی و بعد از آن است. نتایج این تحقیق که بر روی 1583 فرد 40 ساله انجام شد نشان داد تناسب اندام علاوه بر این که طول عمر را افزایش می‌دهد، از جمع و کوچک شدن مغز در سال‌های بعدی زندگی افراد جلوگیری می‌کند.

    🍃این تحقیق نشان داد به اندازه هر 8 واحد کاهش فعالیت بدنی و تناسب اندام، مغز افراد به اندازه 2 سال بیشتر پیر و کوچک می‌شود. در واقع این تحقیق به این نکته اشاره دارد که ورزش نکرن و از دست دادن تناسب اندام می‌تواند روند پیر شدن مغز افراد را افزایش دهد.

    منبع: MedicalNewsToday

  • ۰۸:۴۷   ۱۳۹۴/۱۲/۶
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    اولین نشانه های سرطان روده، جدی بگیرید!

    سرطان روده بزرگ به عنوان چهارمین سرطان شایع در آقایان و پنجمین سرطان شایع در خانم‌ها شناخته شده است.

    دکتر آگاه، فوق تخصص گوارش در  گفت: خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در جامعه‌ی امروزی تحت تاثیر عواملی چون ژنتیک، تغییر مصرف غذایی و زندگی ماشینی روبه افزایش است مصرف فست‌فود ، کم تحرکی، افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی و کم شدن مصرف سبزی و میوه در این روند رشد نقش به سزایی دارد. 

     

    وی افزود: از نظر علائم بالینی سرطان ممکن است سمت راست یا چپ روده را درگیر کند. 

     

     هنگامی که سمت چپ روده را درگیر می‌کند تغییر در اجابت مزاج رخ می‌دهد به طوری که ممکن است فردی که دفع مناسب نداشته دچار اسهال‌های متناوب شود این درگیری با درد به ویژه در قسمت چپ و پایین شکم همراه است که ممکن است به صورت دفع خون روشن خود را نشان دهد. 

     

    دکتر آگاه ادامه داد: سرطان روده بزرگ در قسمت راست علائم بالینی مشخص ندارد به نحوی که متاسفانه ممکن است خیلی دیر تشخیص داده شود. از علائمی که می‌توان به آن اشاره کرد وجود خون مخفی در مدفوع و یا ضعف و بی حالی ناشی از خونریزی است. 

     

     دکتر آگاه اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ باید به رژیم غذایی توجه داشت به گونه‌ای که مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و مصرف لبنیات فراوان و سبزی و میوه از احتمال ابتلا به این بیماری می‌کاهد. 

     

    وی خاطر نشان کرد: برای بیمارانی که سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارند باید غربالگری صورت گیرد که بسته به نسبت فرد بیمار و سن آن روش غربالگیری متفاوت می‌شود کولونسکوبی یکی از بهترین روش بیماری یابی برای این افراد است.

    پزشکی و سلامت

  • ۱۷:۰۶   ۱۳۹۴/۱۲/۸
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    احتمال ابتلا به سرطان با مصرف چیپس و پفک در کودکی

    از آنجا که ذائقه و عادات غذایی مستقر در دوران کودکی شکل می‌گیرد، باید توجه بسیاری به نوع تغذیه کودکان کرد.

    حسین فودازی، رئیس انجمن  با اشاره به تاثیر زیادی که عادات غذایی در سلامتی افراد دارد، گفت: نوع تغذیه و عادات غذایی افراد تاثیر مستقیمی بر سلامت‌شان دارد و با توجه به اینکه ذائقه و نوع عادات غذایی افراد در کودکی شکل می‌گیرد، باید والدین برای شکل گیری صحیح این عادات فرزندانشان در سنین پایین توجه و اقدامات لازم را انجام دهند.  

    وی ادامه داد: باید ذائقه کودکان به گونه‌ای شکل بگیرد که متمایل به مصرف مواد غذایی خیلی شیرین و شور و یا پرچرب نباشد و همچنین سعی شود با مصرف زیاد مواد غذایی مفید و ضروری مانند لبنیات به خصوص شیر در کودکی، این عادات را به سنین بالاتر و بزرگسالی انتقال داد.  

    دکتر فودازی در رابطه با تنقلاتی که مصرف زیادی بین کودکان دارد،‌گفت: مصرف تنقلاتی مانند: چیپس،‌پفک، کرانچی، و شکلاتها و . . .  در بین کودکان رواج بسیار زیادی دارد و والدین باید به این امر توجه کنند و از مصرف بیش از حد این تنقلات در فرزندانشان خودداری کنند.  

    رئیس انجمن آنکولوژی در ادامه افزود: بالا بودن بیش از حد میزان چربی اشباع شده، شیرین و یا شور بودن این تنقلات باعث سرطان زا بودنشان است که به طور مثال، چیپس علاوه بر شور و چرب بودن به دلیل سرخ شدن، چند عامل سرطان زا را برای مصرف کننده خود به همراه دارد.

  • ۱۱:۳۹   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    elham khajoi
    دو ستاره ⋆⋆|3355 |2818 پست

    بهترین و بدترین مواد غذایی برای صبحانه

    بدترین مواد غذایی برای صبحانه
    غلات شیرین
    چه دوست داشته باشید و چه نه، اجتناب از مصرف گزینه‌های غذایی ناسالم در تمام ساعات روز از جمله اولین وعده غذایی در صبح به خودکنترلی زیادی نیاز دارد. غلات سرشار از شکر، جزء بدترین مواد غذایی برای صبحانه می‌باشند. غلات شیرین در هر وعده حاوی ۲۴ گرم کربوهیدرات و ۱۵ گرم شکر هستند.

    دونات
    دونات‌ها مانند اکثر غلات، سرشار از شکر می‌باشند. همچنین به آن‌ها مقدار زیادی چربی و سدیم افزوده می‌شود. یک دونات لعاب‌دار متوسط دارای ۱۴ گرم شکر و ۳۳۰ میلی گرم سدیم است که بیش از ۲۰درصد مقدار توصیه شده روزانه شما می‌باشد. با اینکه زیاده روی گاه به گاه در مصرف شیرینی‌جات ایرادی ندارد، اما مصرف شیرینی‌جات مورد علاقه‌تان به طور منظم، عاقلانه نیست.

    پن کیک
    ظاهرا قاعده‌ی بررسی صبحانه، غذاهای مورد علاقه شما را یکی پس از دیگری حذف می‌کند. پن کیک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما اگر می‌خواهید حتما پن کیک بخورید، باید در حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنید و برای داشتن یک وعده غذایی متعادل، آن‌ها را با تخم مرغ جفت کنید. خوشمزه ترین غذاهای صبحانه گاهی اوقات بدترین صبحانه‌های چربی سوز هستند اما محدود کردن مصرف‌تان با پرخوری نکردن و جفت کردن درست مواد غذایی با هم، به شما کمک خواهد کرد که هم اشتهای‌تان را راضی نگه دارید و هم دور کمرتان را .

    رپ‌ها و بوریتوهای صبحانه
    فرقی نمی‌کند که ترجیح می‌دهید چطور پخته شوند، ترکیب و ارزش غذایی تخم مرغ‌ها تا زمانیکه با مواد غذایی دیگر ترکیب نشوند تغییر نمی‌کند. رپ ها و بوریتوهای صبحانه اغلب سرشار از مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی اشباع هستند که باعث می‌شود گزینه‌های مطلوبی برای صبحانه نباشند.

    بیکن
    بوی تند و بسیار گرم بیکن و سوسیس در صبح، کافی است تا باعث شود آب دهان‌تان راه بیفتد. یک یا دو برش بیکن، قطعا یک خوردنی گاه به گاه با ارزش است اما محتوای سدیم و چربی اشباع در بیکن برای دور کمر شما چندان مطلوب نیست. مانند هر چیز دیگری، مهم است مواد غذایی لذت بخشی که به شما احساس گناه می‌دهند را در حد اعتدال مصرف کنید. اما کاملا می‌ارزد که از بقیه دوری کنید. بیکن، یک نمونه از غذاهای بسیار خوشمزه برای صبحانه است که فاقد ارزش تغذیه‌ای می‌باشد.

    بهترین مواد غذایی برای صبحانه
    گرانولا (با میوه)
    جایگزین‌های سالم برای غلات صبحانه مورد علاقه شما عبارت‌اند از گرانولا با میوه و بلغور جو دوسر . با این وجود، خواندن برچسب تغذیه‌ای روی تمام این جایگزین‌های سالم ضروری است زیرا بعضی از این به اصطلاح جایگزین‌ها شامل بخش‌های ناسالم کربوهیدرات و شکر هستند. ماست یونانی و گریپ فروت نیز جایگزین‌های مناسبی برای غلات شیرین و ناسالم می‌باشند.

    نان تست با مارمالاد
    درست است که یک برش نان تست با مارمالاد اصلا هیجان انگیز نیست اما می‌تواند بخشی از یک صبحانه کامل باشد. نان تست با مارمالاد دارای حدود ۱۱۷ کالری با ۲۲ گرم کربوهیدرات و فقط ۱.۵ گرم چربی است. همچنین با سایر گزینه‌های سالم‌تر صبحانه، همخوانی و سازگاری دارد.

    تخم مرغ
    تخم مرغ‌ها، یک منبع سالم از پروتئین هستند اما زرده‌ی تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول است. اما وقتی صحبت از تخم مرغ می‌شود، چه مقدار از آن بیش از حد محسوب می‌شود؟ توصیه می‌شود که به دو عدد تخم مرغ اکتفا کنید. یک جفت تخم مرغ در کنار میوه یا نان تست، مواد غذایی کافی را در صبح به بدن‌تان می‌رساند.

    ساندویچ سفیده‌ی تخم مرغ با آووکادو و اسفناج
    لازم نیست که ساندویچ صبح را به طور کامل از رژیم غذایی‌تان حذف کنید اما مهم است که انتخاب‌های سالم‌تری انجام دهید. خوردن یک ساندویچ سفیده‌ی تخم مرغ با آووکادو و اسفناج در یک نان شیرینی حلقوی تازه یا مافین انگلیسی، مواد مغذی که برای شروع روزتان نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • ۱۲:۴۰   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    نشانه های مشکلات کیسه صفرا

    کیسه صفرا عضوی از بدن است که تا وقتی کارش را درست انجام می دهد، کسی متوجه حضور آن نمی شود و به آن اهمیت نمی دهد. خیلی وقت ها همین کم توجهی ها به کیسه صفرا و خواسته های اوست که با دردهای شدید، ناراحتی خود را اظهار می کند. آن وقت است که دیگر زندگی فرد مختل شده و تمام حواسش به همین کیسه صفرا جمع می شود.

    همه ما توجه ویژه ای به قلب، مغز و حتی پوست خود داریم. چراکه همه می دانیم اینها عضوهای اصلی و مهمی از بدن هستند و بیماری آنها تهدید کننده زندگی ما خواهد بود. اما در مورد دیگر اندام های مبهم بدن چه؟ مثلا کیسه صفرا، درباره آن چه می دانید؟

     

    در اینجا می خواهیم علائم و نشانه های مشکلات و ناراحتی های کیسه صفرا را با هم بررسی کنیم، اما ابتدا آن را بهتر می شناسیم و با کارهایی که برای ما انجام می دهد آشنا می شویم.

     

    کیسه صفرا چه کار می کند؟

    کیسه صفرا، کیسه ای کوچک است که صفرای تولیدشده در کبد در آن نگهداری می شود. این کیسه در زیر کبد قرار گرفته و در پاسخ به غذایی که ما می خوریم، مخصوصا غذاهای پر چرب، مقداری صفرا را از طریق مجاری صفراوی به داخل روده کوچک می ریزد (تصویر بالا) و نقش بسیار مهمی در هضم و جذب چربی های غذایی بر عهده دارد.

    برخی از مشکلات کیسه صفرا مانند سنگ های صفراوی ریز که مجرای صفراوی را مسدود نمی کنند، معمولا هیچ علامت و ناراحتی را ایجاد نمی کنند

    به طور معمول، کیسه صفرا اندامی کوچک و بی آزار است که باعث ناراحتی و بیماری خاصی در فرد نمی شود، مگر زمانی که مشکل خاصی آزادسازی صفرا از آن را کاهش دهد و یا مجاری را مسدود کند. عوامل متعددی وجود دارند که می توانند منجر به ایجاد این مشکلات کیسه صفرا شوند.

     

    از جمله عواملی که باعث بروز این مشکلات در کیسه صفرا می شوند:

    1- سنگ صفرا

    این وضعیت به شرایطی اطلاق می شود که سنگ های کوچک و یا گاهی یک سنگ بزرگ در داخل کیسه صفرا ایجاد شود.

    در برخی موارد سنگ صفرا منجر به دردی شدید در فرد می شود، اما حدود 90 درصد مبتلایان به سنگ صفراوی هیچ گونه علامتی ندارند.

    در برخی موارد، سنگ صفراوی برای بیش از 10 سال با فرد می ماند و هیچ علامتی ایجاد نمی کند.

     

    2- کولیک صفراوی

    کولیک صفراوی به شرایط جدی تری اطلاق می شود که سنگ صفرا در مجرای صفراوی ایجاد یک انسداد می کند. دراین حالت کیسه صفرا برای از میان برداشتن این انسداد شدیدا منقبض می شود و فرد احساس دردی شدید خواهد داشت. این انقباضات شدید و دردهای همراه با کولیک صفراوی معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد. اما از آنجایی که حمله ای و برگشت پذیر هستند تا زمانی که فرد به فکر درمان بیفتد، همچنان با فرد می مانند.

     

    3- التهاب کیسه صفرا

    التهاب کیسه صفرا می تواند در اثر وجود سنگ های صفراوی، مصرف الکل، عفونت ها و حتی تومور هایی که باعث ترشح بیش از حد صفرا می شوند ایجاد شود. اما باز هم شایع ترین علت ایجاد آن سنگ های صفراوی خواهد بود. التهاب کیسه صفرا می تواند دوره ی چند هفته ای داشته باشد. تب در این بیماری شایع نیست.

     

    در 20 درصد از موارد ممکن است، کیسه صفرای ملتهب توسط باکتری های عفونی مورد حمله قرار بگیرد و عفونی شود. گاهی نیز پیش می آید که کیسه صفرا پاره شود که در این شرایط فورا توسط عمل جراحی خارج می شود.

    فراموش نکنید حملات مکرر درد در این بیماری مراجعه به پزشک را ضروری خواهد کرد، مخصوصا زمانی که این دردها با تب نیز همراه باشد.

     

    و اما علائم بیماری های کیسه صفرا

    در اینجا می خواهیم به شایع ترین علائم و نشانه های بیماری های کیسه صفرا بپردازیم. اگرچه علائم و نشانه های اختصاصی هر یک از بیماری ها نامبرده با دیگری متفاوت اند، اما به طور کلی علائمی وجود دارد که مواجهه با آنها، نشانگر وجود یک مشکل و ناهنجاری در کیسه صفرا می باشد.

     

    شایع ترین علائم و نشانه های بیماری های کیسه صفرا از قرار زیر اند:

    - درد شدید در ناحیه شکم

    - دردی که به شانه راست می زند و گاهی کمر را نیز درگیر می کند.

    - دردی که بعد از خوردن غذا تشدید می شود، مخصوصا اگر غذایی چرب مصرف شده باشد.

    - دردی که تیز و کرامپی است.

    - دردی که با یک نفس عمیق تشدید می شود.

    - درد در ناحیه قفسه سینه

    - سوزش سر دل، سوء هاضمه و احساس زیاد شدن گاز معده

    - احساس پری در شکم

    - تهوع، استفراغ و تب

    - لرز

    - احساس درد با لمس شکم، مخصوصا در قسمت راست فوقانی شکم

    - زردی (پوست و چشم ها)

    - تغییر رنگ غیر طبیعی مدفوع (مخصوصا به رنگ روشن تر و خاکستری)

     

    برخی از مشکلات کیسه صفرا مانند سنگ های صفراوی ریز که مجرای صفراوی را مسدود نمی کنند، معمولا هیچ علامت و ناراحتی را ایجاد نمی کنند.

     

    این نوع سنگ ها معمولا هنگاه عکسبرداری با اشعه ایکس برای یک بیماری دیگر و یا انجام عمل جراحی در ناحیه شکم و به طور اتفاقی تشخیص داده می شوند.

    پزشکی و سلامت
  • ۱۲:۴۳   ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    avatar
    نازنین جون
    پنج ستاره ⋆⋆⋆⋆⋆|28095 |24368 پست

    رعایت نکات تغذیه ای زیر برای افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا مفید می باشد:

    1- افراد دارای سنگ کیسه صفرا و یا مستعد به ابتلا، بهتر است از چربی های گیاهی و غیراشباع به ویژه روغن زیتون به عنوان جایگزینی برای چربی های حیوانی استفاده کرده، وغذاهای گیاهی را به میزان بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانند.

    2- مصرف سبزیجات فراوان و میوه ها به دلیل فیبربالای آن ها برای تمام این افراد توصیه می شود.

    3- غلات کامل، سبوس و نان های سبوس دار باید در رژیم غذایی این افراد گنجانده شود، زیرا سبوس این خاصیت را دارد که به مواد صفراوی ریخته شده به روده متصل شده و سپس آن ها را از بدن دفع کند همانطورکه توضیح داده شد، در حالت عادی کلسترول موجود در مواد صفراوی پس از ریخته شدن به روده، دوباره به سمت کبد برگشته تا در ساخت اسید صفراوی به طور مجدد شرکت کند. در این حالت کبد مجبور است از کلسترول موجود در خون برداشت کند، که این خود باعث کاهش کلسترول خون از یک طرف و کاهش کلسترول موجود در صفرا از طرف دیگر می شود.

    4- از مصرف غذاهای سرخ کرده، آجیل، سس، آب گوشت، نیمرو، کره، خامه و سایر غذاهای پرچرب باید پرهیز شود. بهترین راه تامین چربی عبارت است از استفاده از چربی های گیاهی، گوشت لخم، شیر و گوشت ماهی .

    5- چربی های قابل رویت باید به طور کامل از گوشت پاک شود و غذاها بیش تر از طریق پخت کردن و برشته کردن تهیه شوند.

    6- سوسیس، ماهی کنسرو شده در روغن، سس های خامه دارومایونز نیز باید محدود شود.

    7- پروتئین دریافتی نیز باید از طریق شیرکم چرب، پروتئین های گیاهی، سفیده ی تخم مرغ، گوشت های کم چرب (مثل ماهی )، تامین شوند.

    8- امروزه ثابت شده است که،مصرف ویتامین های گروه B به ویژه B6، اسیدفولیک و B12 نقش مهمی در حذف چربی ها در بدن بازی می کنند.

    به نظر می رسد درمان سنگ کیسه صفرا همان جراحی و برداشتن آن است و راه های دیگر به خوبی آن جواب نمی دهد.

    پزشکی و سلامت

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این تالار
آخرین پست های این بخش
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان